10.4.2 Update

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Delta update:
http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1042.html

Combo update:
http://www.apple.com/supp...acosxupdate1042combo.html

Changelog:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301722-nl

Security Changelog:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61798-nl

Intresante puntjes:
  • Adds support for AES encryption of WPA-PSK networks, which are supported by many wireless access points.
  • The Finder slideshow feature should now always work as expected.
  • If ACLs were enabled on an SMB volume, a Get Info window in the Finder wouldn't show the Details section when getting info on files stored on the volume—this update addresses the issue.
  • Safari pages scroll better with this update when scrolling with a scroll wheel (such as one on a third-party mouse or keyboard).
  • Adds improvements to Active Directory support.
  • Allows Active Directory users with Mobile Accounts to authenticate without being connected to the Active Directory network.
  • Resolves an issue that prevented Active Directory users from accessing certain Kerberized services, such as ssh, on a Windows 2003 server.
Net even op een test ws gezet hier, even kijken hoe alle applicatie's reageren. Ervaringen, en tips mogen in dit topic :).

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 13-07-2005 09:17 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik krijg nog steeds geen verbinding door finder heen met mijn windows bak verbinden... moet ik nog bepaalde rechten aan de $IPC share verbinden ofzo ?? Of zit het ergens anders...

vergeet btw niet dat er nog veel meer verandert is :

10.4.2 :
- file sharing using AFP and SMB/CIFS network file services
- single sign-on authentication and reliable access to Active Directory servers
- autologin for managed user accounts
- AirPort and wireless access
- Core Graphics, Core Audio, Core Image, including updatedATI and NVIDIA graphics drivers
- Finder updates including finding on Kind and using Slideshow
- synchronizing your iDisk with .Mac
- installation reliability
- managing Dashboard widgets
- Address Book, Automator, iCal, iChat, Mail, Safari, and Stickies applications
- compatibility with third party applications and devices
ik heb er tot nog toe niets van gemerkt, ik heb ook nog niet op mn pBook gewerkt... iemand anders wel ??

Deze plek is te koop.

• leon1e
KeeZ schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:27:
Ik krijg nog steeds geen verbinding door finder heen met mijn windows bak verbinden... moet ik nog bepaalde rechten aan de $IPC share verbinden ofzo ?? Of zit het ergens anders...
Zit je in een Domein omgeving?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Het voornaamste dat ik vooralsnog merk is dat het scrollen in Safari voor mijn gevoel sneller gaat als voorheen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb gisteravond de update gedraaid, en ben tot nu toe nog niet echt denderende veranderingen tegengekomen :)

Aan plugins als Saft en dergelijke gebruik ik niets, dus ik kan ook niet echt zeggen of die nog werken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Nietzman schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:46:
Het voornaamste dat ik vooralsnog merk is dat het scrollen in Safari voor mijn gevoel sneller gaat als voorheen.
zou quartz2dextreme dan aanstaan? dat is namelijk het grootste verschil dat ik merk nu ik het zelf heb aangezet (vrijwel nooit buggy btw)

• 1Mark
  • Laatst online: 11:25
net geinstalleerd.
De PithHelmet plugin in Safari werkt nog. Net als Inquisitor.

Het scrollen in Safari is sneller, maar is niet anders dan meer regels scrollen. blegh.

Ik vraag me af of m'n powerbook nu 's gaat werken op een SpeedTouch 580 met WPA.

[ Voor 20% gewijzigd door 1Mark op 13-07-2005 10:36 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

leon1e schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:33:
[...]

Zit je in een Domein omgeving?
Nee ik zit niet in een domein... ik krijg de melding 'wil je het alias herstellen ??' of iets dergelijks... het zegt me allemaal ff niets, als ik rechtstreeks verbind met appeltje+K en dan smb://$ipadres/$sharedfolder doet hij het overigens wel prima... beetje balen dus...

affijn, exposé gaat als een tiet en ook safari lijkt iets vlotter... kan ook door de verse reboot -na overigens 22 dagen ofzo- komen

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Alles doet het nog hier :P

Ook na de update ;)
zowel op iMac G4 als op PB, iMac G5 en Mac mini's en iBooks ga ik nu even doen, dat laat ik zo ook ff weten :P

Verwijderd

Updaten van mn iBook ging ook prima.

Wel merkte ik dat:
- De weather widget even opnieuw de stad ingevoerd moest krijgen.
- Spotlight nu niet opnieuw lijkt te gaan zoeken als je 'Show All' selecteert.
- Alles in ieder geval sneller *lijkt*
- Ik nog steeds niet Cut (cmd-x) kan doen in Finder :(

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ook hier heb ik 10.4.2 op m'n PowerBook geïnstalleerd en heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Ik kan nu eindelijk m'n wireless netwerk omzetten van WPA-TKIP naar WPA-AES. Een mooie toevoeging aan Dashboard is de beheer widgets widget. Die had er eigenlijk vanaf het begin erin moeten zitten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
iSync update zat er ook tussen bij mij. O.a. een aantal nokia en SE telefoons erbij. Handig om te weten voor mensen die op het punt staan een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Verwijderd

Saft werkt bij mij iig niet meer na deze update; PithHelmet nog wel. Blijkbaar wordt Saft snel geupdate na een Safari-update dus ik wacht af.

Verwijderd

Die update voor Saft is er al. Je moet versie 8.03 hebben.
Saft v8.0.3
Improvement: MacOS 10.4.2 and Safari 2.0 (412.2) support

• Cybje
  • Laatst online: 13-02 15:16

Cybje

First Post!

TukkerTweaker schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:48:
iSync update zat er ook tussen bij mij. O.a. een aantal nokia en SE telefoons erbij. Handig om te weten voor mensen die op het punt staan een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Heb je toevallig ergens een lijst met alle door iSync ondersteunde telefoons? Ik zat zelf op de Apple site te kijken bij de iSync pagina van Tiger, maar daar stond nog niks gewijzigd.

Ik heb namelijk een Nokia 7710 die ik graag zou willen syncen :)

Wat ruist er door het struikgewas

• JaQ
  • Laatst online: 12:38

JaQ

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

(die had je kunnen vinden ;) )

Verder lijkt de update op mijn krachtboek ook goed verlopen te zijn

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 17:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Update naar 10.4.2 is hier ook goed verlopen :)

Systeem lijkt weer wat vlotter geworden :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Cybje
  • Laatst online: 13-02 15:16

Cybje

First Post!

DrFrankenstoner schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 06:40:
http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

(die had je kunnen vinden ;) )

Verder lijkt de update op mijn krachtboek ook goed verlopen te zijn
Die pagina bedoelde ik met de iSync pagina van Tiger. Maar volgens mij staan daar geen nieuwe telefoons bij? In elk geval niet van Nokia.

Wat ruist er door het struikgewas

• wouterve
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Hm, er is bij mij volgens mij toch iets stuk gegaan bij de upgrade naar 10.4.2, en wel de helpfunctie van OS X. Mac Help opent nog wel, maar laat dan een leeg venster zien. Als je op de home-knop drukt krijg je wel het beginscherm van Help te zien, maar ergens op klikken of zoeken op een willekeurig trefwoord heeft geen zin; er gebeurt he-le-maal niks en als je zoekt draait er alleen ad infinitum zo'n karrewieltje rond. Help van applicaties, zoals Safari en iTunes, werkt nog wel normaal. Het (placebo-) wondermiddeltje van "repair permissions" heb ik overigens al toegepast, maar dat heeft niet geholpen. Benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben, anders misschien de combo-update er maar eens overheen lazeren :). 't Is in ieder geval het enige probleem dat ik so far ben tegengekomen, dus 't valt me niet tegen, eigenlijk.

offtopic:
Ik was trouwens op zoek naar het antwoord op de vraag of je modifier keys ook alleen voor bepaalde toetsenborden kunt wijzigen -- dus alleen voor het externe toetsenbord dat je op je laptop aansluit. uControl kon dat, maar dat werkt niet meer samen met Tiger...

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

wouterve schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:14:
Hm, er is bij mij volgens mij toch iets stuk gegaan bij de upgrade naar 10.4.2, en wel de helpfunctie van OS X. Mac Help opent nog wel, maar laat dan een leeg venster zien. Als je op de home-knop drukt krijg je wel het beginscherm van Help te zien, maar ergens op klikken of zoeken op een willekeurig trefwoord heeft geen zin; er gebeurt he-le-maal niks en als je zoekt draait er alleen ad infinitum zo'n karrewieltje rond. Help van applicaties, zoals Safari en iTunes, werkt nog wel normaal. Het (placebo-) wondermiddeltje van "repair permissions" heb ik overigens al toegepast, maar dat heeft niet geholpen. Benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben, anders misschien de combo-update er maar eens overheen lazeren :). 't Is in ieder geval het enige probleem dat ik so far ben tegengekomen, dus 't valt me niet tegen, eigenlijk.

offtopic:
Ik was trouwens op zoek naar het antwoord op de vraag of je modifier keys ook alleen voor bepaalde toetsenborden kunt wijzigen -- dus alleen voor het externe toetsenbord dat je op je laptop aansluit. uControl kon dat, maar dat werkt niet meer samen met Tiger...
Hmm. Even getest maar hier werkt de help ook niet meer.

• Peentje
  • Laatst online: 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

joepie eindelijk importeert mail, mijn web-mailboxen.(sent,trash)

werd het programma al helemaal zat, maar alles is nu vergeven.

edit: bij mij werkt help gewoon hoor! (eerste keer dat ik hem open trouwens :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Peentje op 14-07-2005 18:43 . Reden: help ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vraagje in de marge: er komen nu almaar updates uit voor 10.4, maar wordt 10.3 nog onderhouden? Ik heb in tijden geen update meer gezien...

You don't need eyes to see, you need vision

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:49
Damn, mijn help is ook aan gort. Niet dat ik die functie erg veel gebruik, maar handig is het niet.
Ben ik trouwens blind, of staat de 10.4.2 update nog steeds niet bij de software update op de frontpage?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Yalopa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:00:
vraagje in de marge: er komen nu almaar updates uit voor 10.4, maar wordt 10.3 nog onderhouden? Ik heb in tijden geen update meer gezien...
Ja, voor 10.2 worden zelfs nog updates uitgegeven.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 14:43
wouterve schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:14:
maar ergens op klikken of zoeken op een willekeurig trefwoord heeft geen zin; er gebeurt he-le-maal niks en als je zoekt draait er alleen ad infinitum zo'n karrewieltje rond.
(...)
Benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben
Ergens op klikken vanuit het home-help scherm werkt hier wel, zoeken idd. niet meer...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Jammer dat mijn "uptime-probleem" nog niet is verholpen. :/
Elke keer als mijn powerbook slaapt dan komen er in een nacht een paar dagen aan uptime bij :P
Geen groot probleem maar wel stom

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52

The_DoubleU

Tweaker in München

Over de mac help, bij mij werkt die wel.
Heb het net geprobeerd. Eerst kreeg ik een wit scherm, 1,2 seconden later kreeg ik de welcome scherm te zien. En zoeken doet het ook.
Dit is op een engelse versie trouwens. (Geen idee of er bij OS X nog verschil in zit)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:54

Speedpete

was barman

Help verschijnt bij mij ook niet.

Echter, na de home-knop doet deze het wel, de linkjes werken zonder problemen. Zoeken in de help werkt ook.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vaag.... Nu werkt de help ineens weer wel :?

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 17:32

HJR

Oxi schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:01:
Jammer dat mijn "uptime-probleem" nog niet is verholpen. :/
Elke keer als mijn powerbook slaapt dan komen er in een nacht een paar dagen aan uptime bij :P
Geen groot probleem maar wel stom
tuurlijk is dit niet stom. het systeem zet een teller op nul zodra je het systeem opstart, dus het besturingssysteem opnieuw laadt. sleep doet niets anders dan alles van je systeem uitzetten behalve het geheugen. als je systeem dan uit sleep komt wordt alles weer aangezet en kan je direct werken omdat het geheugen in een staat was zoals die was voor de sleep. de klok verspringt dan netjes naar de cmos klok en uptime berekent het verschil tussen het opstarten van het systeem en nu....

om de teller te resetten na elke sleep kan, maar is totaal zinloos.... omdat uptime bedoelt is voor de unix onderlaag, dus servers en die gaan echt niet sleepen... ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

HJR: Het is wel stom:
in een nacht een paar dagen aan uptime bij
Schijnbaar kan Oxi's PB de tijd versnellen :Y)

Bericht hierboven

• leon1e
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets als een "simpel" uptime tellertje prioriteit krijgt bij Apple...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat heeft het ook niet, en ook niet bij mij.. Maar het is toch wel vreemd :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:24
ik heb na de update 't probleem dat m'n draadloos netwerk op m'n powerbook niet meer automatisch verbind, moet steeds handmatig. iemand anders daar ook last van?

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

wibblemoo schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:04:
ik heb na de update 't probleem dat m'n draadloos netwerk op m'n powerbook niet meer automatisch verbind, moet steeds handmatig. iemand anders daar ook last van?
Daar heb ik ook last van, soms moet ik zelfs de airport even aan en uit zetten.
Het rare is als je bij internet verbinding kijkt zie je staan connected met ... maar onderin staat dan buiten bereik 8)7

Wat me nu ook opvalt is dat het vinkje bij "gebruik storingsonderdrukking" telkens weg gaat terwijl ik het telkens aanzet.

[ Voor 14% gewijzigd door Deacon op 17-07-2005 01:27 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52

The_DoubleU

Tweaker in München

@ wibblemoo, Deacon.
Ik zie net dat er een update is voor Airport, versie 4.2
Misschien lost dat jullie problemen op?

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:24
ik heb geen airport maar een gewone linksys router waar ik mee verbind.

Verwijderd

Deze nieuwe update wilde bij mij niet via Software Update installeren. Handmatig gedaan maar ik kan hem niet in mijn logs terug vinden.

Verwijderd

Aarg mijn Help functie is ook naar de mallemoeren, ook heb ik het gevoel dat Safari wat onstabieler is. geworden :(

Dat van safari merk ik op alle machines die ik heb :(

Verwijderd

Deacon schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:04:
[...]

Daar heb ik ook last van, soms moet ik zelfs de airport even aan en uit zetten.
Het rare is als je bij internet verbinding kijkt zie je staan connected met ... maar onderin staat dan buiten bereik 8)7

Wat me nu ook opvalt is dat het vinkje bij "gebruik storingsonderdrukking" telkens weg gaat terwijl ik het telkens aanzet.
Het is maar vreemde software, dat AirPort.. Voor de update; met geen mogelijkheid aan te melden via een ad-hoc netwerk naar een Windows XP SP2 bak.. Alleen als ik op dit ibook geval zelf een netwerk aanmaakte en de PC liet verbinden naar dit geval; dan kreeg ik verbinding.. Ik de update installeren; niks werkte meer, ook niet hier eerst het netwerk aanmaken.. Paar dagen terug PC als eerste booten, ibook aan en direct verbinding... :X Zonder geklungel.. Op zich wel fijn, maar ik moet dus absoluut in het hoofdje houden dat ik dus altijd eerst die XP bak eerst moet booten..

P.S.; ben nog een tikkeltje mac-n00b.. weet iemand hoe je zoals in windows, een U.S. International keyboard layout kan verkrijgen? Ik gebruik nl. veel accenten en dan is het superhandig als ik die layout ook zou kunnen gebruiken..
edit:
heb het al gevonden, het U.S. International keyboard layout zoals ik het wil is gewoon te downloaden vanaf deze link..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 13:19 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:06:
P.S.; ben nog een tikkeltje mac-n00b.. weet iemand hoe je zoals in windows, een U.S. International keyboard layout kan verkrijgen? Ik gebruik nl. veel accenten en dan is het superhandig als ik die layout ook zou kunnen gebruiken..
Je kunt ook gewoon je keyboard lay-out instellingen veranderen. Tenminste, als je alle toetsen op die andere lay-out al blindelings weet staan. ;)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Appeltje-I indrukken terwijl je meerdere bestanden of folders geselecteerd hebt opent allemaal apparte info schermpjes. Vroeger kreeg je 1 scherm dat het cumul van diskspace ed. van de selectie weergaf.

This space intentionally left blank.

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Command+Option+I?

Verwijderd

dot.K schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:05:
Appeltje-I indrukken terwijl je meerdere bestanden of folders geselecteerd hebt opent allemaal apparte info schermpjes. Vroeger kreeg je 1 scherm dat het cumul van diskspace ed. van de selectie weergaf.
Vroeger? Dit kon al voor de update. :*)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Damn, ik was er echt heilig van overtuigd dat het voor de update ging. De tip van R0BK3 werkt inderdaad.

This space intentionally left blank.

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik stuitte net op de nieuwe Onyx. Daar valt ook de Help mee te fiksen: Automation > Reset > Mac Help. :)

Verwijderd

Hebben jullie ook het probleem dat safari, steeds crasht?! op de meest rare momenten, op elke willekeurige site?!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:04:
Hebben jullie ook het probleem dat safari, steeds crasht?! op de meest rare momenten, op elke willekeurige site?!
Nee, ik had er eerder wel last van maar nu niet meer.. Dus misschien net andersom?

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Ja, het rare is alleen, ik heb het Safari "probleem" op mijn iMac,PB, en een vriend heeft het ook op zijn iBook. volgens mij heb ik het probleem nog niet gezien op de G5...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik heb op m'n PB geen problemen met Safari ....

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:06:
Het is maar vreemde software, dat AirPort.. Voor de update; met geen mogelijkheid aan te melden via een ad-hoc netwerk naar een Windows XP SP2 bak.. Alleen als ik op dit ibook geval zelf een netwerk aanmaakte en de PC liet verbinden naar dit geval; dan kreeg ik verbinding.. Ik de update installeren; niks werkte meer, ook niet hier eerst het netwerk aanmaken.. Paar dagen terug PC als eerste booten, ibook aan en direct verbinding... :X Zonder geklungel.. Op zich wel fijn, maar ik moet dus absoluut in het hoofdje houden dat ik dus altijd eerst die XP bak eerst moet booten..
Bij mij gaat het zo, iBook aan en 9 uit de 10 keer heb ik dan automatische verbinding met mijn thuis wlan (dat als enige in mijn voorkeursnetwerkenlijst staat) Maar zet ik mijn iBook in sleep en daarna weer aan dan gebeurd er niks, als ik dan handmatig het netwerk kies krijg ik een schermpje dat er geen verbinding mogelijk is en of je het opnieuw wilt proberen. Als ik dan de airport uit schakel en na een paar seconden weer aan... tada werkt alles weer :X

Ik had hier nooit last van met panther, bij 10.4 en 10.4.1 zover ik me kan herinneren ook niet.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Pagina: 1