Toon posts:

Logitech Mediaplay cordless mouse SPRINGT!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

ik heb me een tijdje geleden een MediaPlay Cordless Optical Mouse laten bestellen en heb deze vorig weekend afgehaald uit de winkel. Het dingetje ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.ldlc.com/photosldlc/00/00/41/12/LD0000411264_2.jpg

Vol enthousiasme installeer ik dit beest op m'n Dell Inspiron 9300 laptop en sluit ik de ontvanger
aan op één van m'n USB aansluitingen.

Ik ondervond onmiddellijk dat mijn muis het "spring syndroom" heeft!!! Zéér irritant als je muis om
de haverklap enkele cm's omhoog springt zonder ook maar iets aan de muis te komen. Ik teken
zeer graag in photoshop en 3D studio max dus voor mij is dit ten sterkste afgeraden!

Ik gebruik de optische muis op een tafelkleed, het is ook hierop waar ik m'n oudere microsoft optische muis gebruik en deze springt nooit dus aan het tafelkleed kan het niet liggen....

Op de logitech site staat dit:

Wanneer de onderstaande muizen op een USB-poort aangesloten zijn, kan de muiscursor soms verspringen of onvoorspelbaar gedrag vertonen. Als uw muis op de PS/2-poort is aangesloten, zal dit probleem zich niet voordoen.

* MX1000 Laser Mouse met een ontvanger/basisstation modelnummer (M/N): C-BN34
* MediaPlay Cordless Mouse (zowel blauw als rood) met een dongle-ontvanger M/N: C-BS35

U kunt dit probleem oplossen door de laatste versie van SetPoint, versie 2.14 of hoger, te downloaden en installeren. Verwijder alle oudere versies van SetPoint voordat u deze nieuwe versie installeert. U kunt uw muis ook op de PS/2-poort gebruiken.

Heb de laatste versie van SetPoint geinstalleerd maar het spring probleem is niet opgelost
en een PS/2-poort heb ik echter niet op mijn laptop!

Mijn ma heeft tijdens m'n werkuren de muis teruggebracht naar de winkel. Die mannen testen hem
en ondervinden geen problemen. Ze zeggen dat de oorzaak aan een TE GLADDE BODEM ligt?!!?

Ben ik nu zo annozel dat ik niet weet dat een tafelkleed glad is?? En waarom werkt m'n andere optische muis dan wel??

Kan het aan de onderliggende bodem liggen? Of is het de muis die in conflicten komt met mijn
systeem want blijkbaar werkt de muis in de winkel wel?

Graag had ik jullie reacties gehad
dan kan ik met de juiste argumenten zelf eens naar de winkel gaan...

BEDANKT MANNEN!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wouke

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:41
Dit kun je natuurlijk testen door de muis te proberen op een andere ondergrond.
Daarnaast misschien is het mogelijk om de muis uit te testen op een andere pc en misschien is het zelfs mogelijk om de muis dan alsnog te proberen op hetzelfde tafelkleed en op die andere pc.

Het is namelijk ook mogelijk dat de ondergrond dezelfde kleur heeft (alhoewel ik me dat bij het tafelkleed niet voor kan stellen). Dit was het geval met de optische muizen van Dell op mijn werk waarbij ze dan zwarte muismatten leveren met een simpel logo erop. De muizen konden geen onderscheid maken en versprongen dan ook regelmatig.
Zelf heb ik het ook met de GuildWars muismat en een optische muis.

Dus, probeer in ieder geval eens op een andere ondergrond en op een andere pc (+combinaties daarvan).

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reply, dit zijn m'n opmerkingen:

Alsnog moet ik deze muis niet meer hebben als het probleem zou opgelost zijn wanneer ik telkens gebruik moet maken van een muismat. Ik gebruik de muis voortdurend met m'n laptop en een muismat wil ik niet. Toch wel raar dat mijn andere optisch muisje (microsoft) geen problemen heeft op dezelfde
ondergrond!

Nog gezegd zijnde: ik heb vorige zomer mijn broer een optische logitech muis cadeau gedaan. Hij gebruikte deze muis op z'n vaste PC met een gewoon blauw muismatje. Deze muis springt dus ook!!
Sedertdien gebruikt hij z'n muis nooit meer. Wat wil je... als het boeltje op een normale muismat al niet werkt.... nogthans een zeer eenvoudige muis, gewoon optisch met 2 knopjes en scroller maar LOGITECH :?

Kan er mij nog iemand bevestigen dat het wel degelijk de ondergrond is die ervoor zorgt dat sommige logitech muizen beginnen te springen.... ?

INDIEN JA, dan vliegt dit boeltje gegarandeerd terug naar de winkel...

• Arunia
Probeer je mijn ideëen nog uit of niet? Je kunt wel om hulp vragen, maar dan moet je de ideëen wel uitproberen.

Ik zeg niet dat je een muismat moet hebben, maar je kunt gewoon uit proberen of het toevallig aan dat tafelkleed ligt. Ik neem aan dat je die ook niet overal mee naartoe neemt. Dus, gewoon het tafelkleed een stukje opschuiven en de muis op de tafel proberen. Daarnaast kun je de muis op een andere computer proberen. Heb je de oude drivers wel goed gedeinstalleerd (daarna opnieuw opstarten en dan de laatste drivers installeren)? Misschien kun je ook de drivers deinstalleren en de muis zonder enige logitech software uitproberen.

Mijn schoonvader heeft zelf de Logitech Lx1000 (staat in je lijstje met problemen), maar tot nog toe geen problemen mee.

En ja, het is goed mogelijk dat de Microsoft muis wel werkt op die ondergrond en de Logitecht toevallig niet. Probeer die van je broer eens?

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 13-07-2005 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zowiezo morgenavond eens een grondige test uitvoeren.

Maar wat ik daarnet zei is dat ik het erg vervelend zou vinden moest deze muis zo gevoelig zijn aan z'n ondergrond. Ik opteer dan liever voor een muis die minder gevoelig is...

en jup, heb drivers op de juiste manier gedeïnstalleerd. (software -> uninstall -> RB)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03

Haan

dotnetter

Je hebt toch een laptop? Dus dan kan je mooi met die muis én de laptop naar die winkel gaan om daar te laten zien.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Arunia
Als een muis gevoelig is (ofwel een hoge resolutie heeft), dan zou deze minder problemen moeten hebben met de ondergrond.

Als je het hoe dan ook niet vertrouwd, dan kun je de muis altijd terug brengen naar de winkel met als opmerking dat deze bij jou niet werkt. Daarna neem je dan gewoon een Microsoft Cordless optical muis en dan maar hopen dat die geen problemen geeft.

Het is voor het eerst dat ik van dit probleem hoor overigens.

|:( 8)7 Haha! Stom dat ik daar ook niet op gekomen ben. Dat is dus een hele handige oplossing.
Maar, om te zorgen dat je niet voor aap komt te staan in de winkel, zou ik dan toch eerst de muis op andere ondergronden uit proberen. Want, je zult altijd zien dat hij in de winkel wel gewoon werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 13-07-2005 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:44:
|:( 8)7 Haha! Stom dat ik daar ook niet op gekomen ben. Dat is dus een hele handige oplossing.
Maar, om te zorgen dat je niet voor aap komt te staan in de winkel, zou ik dan toch eerst de muis op andere ondergronden uit proberen. Want, je zult altijd zien dat hij in de winkel wel gewoon werkt.
Inderdaad, toch maar eerst even testen vooraleer ik dit zou doen :)

Ik was zelf niet op de hoogte van zo'n spring syndroom maar doordat mijn broer het vorige zomer ook had vond ik het nu toch het moment om eens aan de alarmbel te trekken.

Kan er mij nog iemand verklaren waarom de muis springt ook al kom je er niet aan?
Pagina: 1