Toon posts:

[2003] Desktop icons sommige ts gebruikers corrupt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sommige Clients welke aanloggen op een Windows 2003 Terminal Server krijgen verkeerde iconen voor bv Internet Explorer of Microsoft Outlook.

Dit lijkt hetzelfde probleem als ook al bekend was voor Windows 2000 Server, alleen de bekende oplossing (verwijderen shelliconcache), gaat niet op omdat dit bestand simpel weg niet meer bestaat. Tenminste niet op mijn server.

Al geprobeerd alle gebruikersprofielen te verwijderen en vervolgens weer in te laden maar dan verschijnt het probleem weer opnieuw.

Ook al geprobeerd de iconen opnieuw aan te laten maken, door van classic start menu naar xp start menu te schakelen, dit helpt ook niet.
Heeft iemand enig idee hoe dit in Windows 2003 op te lossen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens met een nieuwe user geprobeerd? Is er een specifieke policy die alleen voor die users geldt?

Ik breid je topictitel even een beetje uit:
[W2K3] Desktop Icons corrupt > [2003] Desktop icons sommige ts gebruikers corrupt*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

krijg je nog eventmeldingen in je eventviewer toevallig?

offtopic:
sfj contact me ff

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al met diverse gebruikers geprobeerd. En het komt niet bij alle gebruikers voor. Op dit moment heb ik de klacht bij een 8 tal personen gehoord van de 15~20 gebruikers die op de TS aanloggen.

Op het moment dat ik de profielen verwijder en de server herstart, en vervolgens de gebruikers weer laat inloggen, verschijnt het probleem bij enkele anderen.

Er zijn 2 policy's geapplied. Een user configuration policy, en een TS policy. Echter ook enkele gebruikers die wegens omstandigheden niet in een OU zitten krijgen deze problemen.

De event viewer geeft geen enkele melding welke betrekking heeft op dit probleem.
Heeft een van jullie een idee wat Microsoft in W2K3 met de shelliconcache heeft gedaan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De iconen zijn echt verkeerd (dus van een andere applicatie) of zijn ze van 'het onbekend' type? :)

[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 13-07-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het Internet Explorer account heeft een afbeelding welke lijkt op die van de scheduled tasks icoon, alleen staat het klokje op de map.
Microsoft Outlook heeft een "unknown" icoon, alsof hij niet weet waarmee hij deze moet openen. Erop dubbelklikken opent wel gewoon de juiste applicatie.
Pagina: 1