Toon posts:

Raar probleem Serv-U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

weet niet of dit de juiste groep is om dit probleem te posten maar zag zo snel geen andere voor problemen met software. Ok situatieschets .. heb sinds kort een nieuwe pc... Amd 3500+ met sata hdd's erin - gebruik Serv-U om ftps te managen. Dit ging op mijn oude pc allemaal goed.. maar op mijn nieuwe pc kan ik wel inloggen en bijv. nieuwe accounts maken - maar als ik dan de veranderingen opsla .. dan worden ze niet opgeslagen :-S

Heb al gekeken of mijn servudaemon.ini op readonly ofzo stond.. maar geen van dat alles. Heb sinds vorige week een laptop en als ik hier diezelfde files op zet dan werkt het gewoon wel.. het is dus echt iets wat te maken heeft met mijn nieuwe pc.. iemand enig idee hoen en wat en vooral waarom ?

Alvast bedankt voor de moeite !

//Ondska

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds werkt het niet ..Echt van alles ondertussen al geprobeerd..Sata raid drivers geupdate enzo.. daardoor werkt Battlefield opeens wel - maar het maakt niks uit voor Servu Administrator..

Echt niemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? Op een willekeurige andere pc kan ik dus wel servu beheren maar op mijn nwe pc wil hij wijzigingen (nieuwe users of andere passwd) niet opslaan.

Heb zelfs heel windows XP opnieuw geinstalled maar werkt nog niet :-S

//Ondska

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Paar standaardvragen:
• Foutmelding?
• Welke OS precies?
• Werkt het van buitenaf wel (of alleen intern)?
• etc ... etc ...

Kortom: geef meer info!

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 05:52
ntfs machtigingen?

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer info..

- foutmeldingen - geen als ik nwe user maak - dan doet hij het dat ie 'copy of username' doet - dat slaat die op - maar als ik dan die username wil editen dan slaat die dat niet op :-S
- Van buiten af.. mjah ik use servu alleen voor de administrator functie.. ik draai dus geen servu ftp.. alleen om er een te managen maar als ik dus van een willekeurige andere pc connect en wil managen werkt het wel !

Dus het is echt iets wat er 'fout' gaat met deze pc en servu maar wat.. tja geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
Mistercash,

wat bedoel je precies met 'ntfs machtigingen' ?

Ondska

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:43:
Mistercash,

wat bedoel je precies met 'ntfs machtigingen' ?

Ondska
Rechten van je filesysteem. Maar daar mag je ook best de serach en/of google voor gebruiken ;) Oftewel: mag je volgens het filesystem van windows wel lezen / schrijven op bepaalde mappen :?

Persoonlijk denk ik eerder dat je idd een probleem hebt met rechten, maar meer op een registry niveau. Ik denk dat de instellingen van ServU niet in het register weg worden geschreven. Maar de optie van mistercash kan idd ook, als de instellingen van ServU alleen in een file en niet in de registry op worden geslagen. Onder welke user maak je de instellingen van ServU?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar heb dus al gekeken inderdaad of er rechten zijn etc.. en dat is dus niet zo.. en dat het in het registry geregeld zou moeten zijn is ook onzin want als ik het mapje met servu admin tool op een willekeurige pc zet dan werkt het wel. Bedoel met alle respect maar ben geen n00b ofzo.. heb echt wel eerst research gedaan voordat ik het hier vroeg.. dacht als iemand nou een kant en klare oplossing heeft..

Want tot nu toe kan ik er nergens iets over vinden.. zelfs Rhinosoft heeft geen idee - want die had ik dus ook al gemaild !

Maar zit btw onder Adminstrator account..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens een reinstall anders. Deinstall ServU, regcleaner er overheen, en vervolgens reinstall. Tis een long shot, maar het zou volgens mij niet de eerste keer zijn dat op deze manier iets opgelost wordt :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dat proberen idd..
wie weet :)

thnx in elk geval !
Pagina: 1