Toon posts:

[XP] System Message/popup - Registry Error?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp geinstalleerd. Niks aan het handje.
Maar gelijk na de installatie krijg ik al een pop up venstertje.
Message from Security to Alert on 7/13/2005 5:10:47 AM

STOP! Windows requires immediate attention.

Windows has found Critical System Errors

To fix the errors please do the following:
1. Download Registry Repair from: http://www.fixregerror.com
2. Install Registry Repair
3. Run Registry Repair
4. Reboot your computer

FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO DATA LOS AND CORRUPTION!

Dit staat er dan en die popup komt om de zoveel tijd, tevens kwam deze popup er al voor ik uberhaupt had aangesloten op internet dus het kan ook niet echt spyware zijn lijkt me maar ik sluit het niet uit.
Er komen steeds van soortgelijke popups maar dan met andere site en in een andere vorm, deze is met de registry een andere is over windows en verwijst me naar www.wupdate.net en weer een ander gaat over de registry en verwijst naar www.i-regscan.com. Het is allemaal erg irritant. En ik wil niet de gok nemen zomaar die zaken van die sites te downen en te installeren, voor hetzelfde geldt doet het immers niet wat het zegt....
Als iemand een oplossing weet zou ik m erg dankbaar zijn.
Vast bedankt!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Als het van die schermpjes zijn waar je alleen "Ok" kan drukken (Waarschijnlijk wel, omdat er al staat Messenger Service), dan kan je die heel makkelijk uitschakelen.

Ga naar start -> uitvoeren en typ daar "services.msc".

Zoek vervolgens in het lijstje de service "Messenger" op en schakel deze uit :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En installeer natuurlijk SP2, daar staat-ie sowieso al uit ;)

Rail Away!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

volgens mij kun je ook :start; uitvoeren; en dan : 'net stop messenger' intikken . Als het goed is krijg je die schermen dan ook niet meer. Ze zijn in ieder geval erg irritant.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast de hierboven geldende adviezen vraag ik me af waarom jij op internet zit zonder een filterende firewall :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het advies van Morax opgevolgd en ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad. Morax bedankt! En ook alle andere bedankt voor hun input!

Elevator toevallig tips voor een goede gratis firewall? Ik kreeg net een tip voor zonealarm?

Vast bedankt!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:56

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:04:
Ik heb het advies van Morax opgevolgd en ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad. Morax bedankt! En ook alle andere bedankt voor hun input!

Elevator toevallig tips voor een goede gratis firewall? Ik kreeg net een tip voor zonealarm?

Vast bedankt!
De firewall in SP2 is uitgebreid genoeg voor gewoon gebruik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki, ik zal eens opzoek gaan naar sp2 en die installeren. Bedankt!

• elevator
  • Niet online

elevator

Idd - SP2 - en zorg er gewoon sowieso voor dat je PC altijd en eeuwig up to date is wat betreft security updates. In 2005 nog een OS draaien wat je gewoon 4 jaar lang niet geupdate hebt is echt een groot probleem ;)

Verwijderd

windows servicepack 2 heeft het probleem gelukkig grotendeels opgelost maar ik zou nog steeds wel willen weten hoe je het kan stoppen dat die berichten op mijn pc afgevuurd worden. want sp2 blokkeert ze alleen dus als ik windows opnieuw installeer heb ik er weer last van totdat ik sp2 opnieuw installeer

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 15:25 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je bent geconnecteerd op het internet zonder een device dat dit soort zaken tegen houd - dat zal je moeten oplossen (koop bv. een routertje ofzo) :)

Verwijderd

weet je wat? je hebt nog gelijk ook. Normaal had ik er een router aanhangen en die heb ik er tussenuit gehaald vlak voor de problemen kwamen. Smart thinking dude

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:28:
Naast de hierboven geldende adviezen vraag ik me af waarom jij op internet zit zonder een filterende firewall :)
Mooi topic dit had het ook, echter draai wel nieuweste versie van Kaspersky AntiVirus Personal Pro en heb McAfee Personal Firewall geinstalleerd. Beide zijn up-to-date hoe kan het dan gebeuren dat dit niet door 1 van beide geblockt wordt :?.

edit: Ik heb zo´n soort bericht nog nooit gezien en in het verleden draaide ik ook alleen SP1 met AVG Free en McAfee Firewall.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:21 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Lang geleden dat is die popups heb gekregen :P

Probeer ze voor de grap met NET SEND enz nog wel eens op een bak van een vriend van mij te laten verschijnen :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1