dedicated webcam server bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
Mensen,

Ik heb de mooie gelegenheid gekregen om een dedicated webcam server te bouwen tegen een redelijk budget.

De server moet een goede/perfecte (droom) live stream kunnen verzorgen voor ongeveer 20 clienten die via internet meekijken EN luisteren,

het gehele systeem moet komen te draaien op xp en het is de bedoeling dat windows media encoder de stream software word omdat je hiermee zowel beeld als geluid van een prima kwaliteit kan brengen zonder dan de "kijker" moeilijke handelingen moet doen.

De server word in een "donker hoekje" gepropt komt erop neer dat ik via remote de desktop ga bedienen, dus zonder toetsenbord/muis/beeldkanon

Ik mag dus in principe zelf weten wat voor soort systeem het word, aangezien het professioneel gebruikt gaat worden, Maar de kosten moeten wel in de hand blijven,

De internet verbinding is verder geen punt, die kan het wel aan

Maar in de search staat niet voldoende vind ik dus zoek ik tips voor dit systeem
maar dat ook voor de camera,

Graag alle hulp die jullie mij kunnen bieden.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens hier: http://www.terena.nl/~dick/streaming.html
De maker van deze webcam (http://www.terena.nl/~dick/cam2.asx) wandeld ook op dit forum rond. Misschien kan je wel af met 1 machine ipv 2. 20 users is ook weer niet zo gigantisch veel, zeker niet als je kan multicasten.

Als camera kan je misschien een dv-camera (firewire) gebruiken. Dat bespaart je dan weer een capturekaart.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
liever een capturekaart, want dat is goedkoper maar ja kan ik dan het best de eerste beste tv kaart op de kop tikken en een goedkoopcameraatje?

Ik bedoel maar ik weet niet welke capture kaart ik het best kan gebruiken, want ja het hangt ook weer van de prijs af (het project mag dus gewoon niet teveel kosten, anders word het de demotiverend voor de mensen waar ik het voor samenstel)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:53
als capture card moet je zoizo een kaart nemen met hardware mpg encoding, anders word het toch wel erg zwaar om te streamen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Waarom niet een (dure) webcam? Webcam's van 100 Euro kunnen toch best mooi beeld geven dacht ik? :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Kijk bovenaan dit subforum. Staat daar 'complete systemen' :?

Kijk in de andere subfora. Staat daar ergens wel 'complete systemen' :?

Waarom post je dan hier :?

Ik zou deze topic kunnen moven, maar hij voldoet toch niet aan het beleid aldaar. Begin maar eens met dat door te lezen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.