[REQ] Erasmusbrug

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb de FAQ enzo door gelezen, maar zag niet staan dat het niet mocht, maar ook niet dat het wel mocht, is het nou toch tegen de regels dan hoor ik het graag.

Ik wil namelijk een foto requesten, namelijk eentje van de Erasmusbrug en dan het liefst bij nacht.

Het zit namelijk zo, mijn zus is binnen kort jarig en die is pas in Rotterdam gaan wonen en wat is dan mooier dan een poster van de erasmusbrug te geven (ik kan zo 10 dingen op noemen die ik mooier vind, maar dit is wel toepaselijk). Nu had ze zelf een hele mooie foto genomen had ze gezegt en had ze laten afdrukken alleen die was heel erg bewogen dus die kan ik helaas niet gebruiken voor de poster. Na het zoeken op google kon ik ook geen mooie Erasmsbrug foto vinden om als poster te laten afdrukken.

Nu wist ik dat er hier op tweakers redelijk veel mensen zitten die echt goede foto's kunnen maken en nu wilde ik dus vragen of dat die mensen nog een mooie foto hebben liggen van de erasmusbrug of een mooie voor mij willen maken die ik dan op poster formaat mag laten afdrukken.

Alvast bedankt voor al de moeite

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

http://www.kopvanzuid.rotterdam.nl/1602.htm
6 Mpixel, niet van mij, dus je zal toestemmingen moeten vragen.
Zelf heb ik alleen foto's van tijdens de redbull airrace.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

PcDealer

HP ftw \o/

Al gezocht op images.google.com ?

LinkedIn WoT Cash Converter

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/BRUGklein.jpg

Hi-res: http://www.djsmiley.com/got/pics/BRUG.JPG

Niet echt geschikt voor posterformaat, is 3.2Mpixel, genomen met m'n toenmalige Canon A70. Als je er wat filters overheen gooit is de ruis iig minder en kun je m iets groter printen.

Voor echt posterwerk zul je richting prof cameras moeten grijpen, of, als dat er is, een vector-based plaatje (computer-animated oid) als t je alleen om de brug zelf gaat.

• Eppo ©
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:24:
http://www.kopvanzuid.rotterdam.nl/1602.htm
6 Mpixel, niet van mij, dus je zal toestemmingen moeten vragen.
Zelf heb ik alleen foto's van tijdens de redbull airrace.
Zien er goed uit, die zouden dus makkelijk op een poster kunnen? (en dat ze dan ook nog wat scherp blijven en dan vooral de donkere?). Ik heb trouwens alvast gemaild over de toestemming, dat is gewoon even af wachten.
PcDealer schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:25:
Al gezocht op images.google.com ?
Yep, alleen je krijgt geen grote foto's of computer plaatjes, maar ik wilde de echte brug.

//edit
@DJSmiley, is dat omdat hij donker is dat hij ruis heeft, of is dat altijd? en zo zoiets beter gaan:http://www.kopvanzuid.rotterdam.nl/kopvanzuid_image08.jpg of gaat dat ook mindere kwaliteit opleveren? (ohh ja poster is ongeveer 50 x 70 of 60 x 84 (A1) formaat, of iemand moet een mooie hebebn die groter afgedrukt kan worden, dan moet ik even kijken...)

[ Voor 21% gewijzigd door Eppo © op 13-07-2005 01:49 . Reden: reageren op DJSmiley ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Eppo © schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:44:
en zo zoiets beter gaan: http://www.kopvanzuid.rotterdam.nl/kopvanzuid_image08.jpg of gaat dat ook mindere kwaliteit opleveren?
Ik zou het sowieso even door photoshop halen om die vlekjes en haartjes weg te shoppen :X want dat gaat vreselijk irriteren op posterformaat...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-07-2005 02:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/erasmusbrug.jpg
op volledige resolutie niet 100% scherp maar zeker wel afdrukwaardig.

indien gewenst, zonder border en hires (8Mpix) kun je 'm per mail krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jwbagger op 13-07-2005 02:38 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
let op dat je geen commerciele toepassing van beelden / beeldtenissen van de erasmusbrug doet :) kan nare gevolgen hebben ;)

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 13-07-2005 02:41 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HunterPro schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 02:41:
let op dat je geen commerciele toepassing van beelden / beeldtenissen van de erasmusbrug doet :) kan nare gevolgen hebben ;)
Hoewel ik overduidelijk overtuigd ben van het feit dat je netjes toestemming hoort te vragen als je iemands foto wil gaan gebruiken ben ik er ook overduidelijk van overtuigd dat geen haan er naar zal kraaien als je een pic van het web trekt, die laat "posteriseren" en vervolgens in een woonkamer hangt ergens. Die "nare gevolgen" lijken me érg onwaarschijnlijk.

Nogmaals: Dat neemt niet weg dat je netjes toestemming hoort te vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij commerciele uitbuiting van beelden van die brug die niet direct in het belang zijn ter promotie van de stad Rotterdam danwel de Erasmusbrug, heb je dikke kans dat je met een week of 2 een factuur op je deurmat hebt liggen :P dat bedoel ik ;)

geloof dat het verhaal was dat de stad niet alle rechten heeft opgekocht en dat het beeldrecht nog bij de architect ligt, en er een derde is die ingehuurd is door de architect om alle 'illegale' 'namaak' beeldmerken uit de markt te vissen danwel te zorgen dat die betalen voor het beeld wat eigendom is van die architect. Zoek es op erasmusbrug hier in FG, denk dat je wel wat tegenkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door HunterPro op 13-07-2005 03:01 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
HunterPro schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 02:59:
geloof dat het verhaal was dat de stad niet alle rechten heeft opgekocht en dat het beeldrecht nog bij de architect ligt, en er een derde is die ingehuurd is door de architect om alle 'illegale' 'namaak' beeldmerken uit de markt te vissen danwel te zorgen dat die betalen voor het beeld wat eigendom is van die architect. Zoek es op erasmusbrug hier in FG, denk dat je wel wat tegenkomt.
denk niet dat er een architect is die beeld rechten van zijn/haar werk zal verkopen. grote verschil tussen de erasmusbrug en menig ander bouwwerk is, dat de architect van de erasmusbrug (ben van berkel) een grote eikel is, die er op een gegeven moment achter kwam dat 'zijn' brug wel heel vaak als beeldmerk voor r'dam wordt gebruikt en daar wilde hij een graantje van meepikken.

als particulier die de beeltenis voor eigen gebruik gebruikt, valt niets te vrezen. fotograferen vanaf de openbare ruimte valt moeilijk te bestraffen...

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HunterPro schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 02:41:
Ik kan me dit verhaal ook nog herinneren, weet eigenlijk niet hoe het afgelopen is.

ter info:
Google
Archined

• YellowCube
  • Laatst online: 17:34

YellowCube

Wait...what?

lateef schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:21:
[...]

denk niet dat er een architect is die beeld rechten van zijn/haar werk zal verkopen. grote verschil tussen de erasmusbrug en menig ander bouwwerk is, dat de architect van de erasmusbrug (ben van berkel) een grote eikel is, die er op een gegeven moment achter kwam dat 'zijn' brug wel heel vaak als beeldmerk voor r'dam wordt gebruikt en daar wilde hij een graantje van meepikken.

als particulier die de beeltenis voor eigen gebruik gebruikt, valt niets te vrezen. fotograferen vanaf de openbare ruimte valt moeilijk te bestraffen...
kan ik dan ook geld gaan vragen voor beeltenissen van m'n huis?
:P

En verder, de stad Rotterdam verdient toch een leuk centje aan toerisme en promoot zichzelf door middel van bijv. de Erasmusbrug. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen, maar 100% onbegrijpelijk is de actie van meneer van Berkel imho ook weer niet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
YellowCube schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:44:
kan ik dan ook geld gaan vragen voor beeltenissen van m'n huis?
je woont toch in een kubuswoning? daar zou best geld voor gevraagd kunnen worden, maar niet door jou, wel door de heer Blom. hij is tenslotte de ontwerper...
YellowCube schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:44:
En verder, de stad Rotterdam verdient toch een leuk centje aan toerisme en promoot zichzelf door middel van bijv. de Erasmusbrug. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen, maar 100% onbegrijpelijk is de actie van meneer van Berkel imho ook weer niet.
het is niet echt done en voor fotografen en kunstenaars een verre van positieve ontwikkeling. maar ja, juridisch staat hij sterk...

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het is alleen jammer dat de heer Blom al dood is en hij in principe ook geen ene zak meer met die Kubuswoningen te maken wilde hebben.

maargoed, spijtig...ik zag een mooie korting op m'n huur aankomen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:07

SeatRider

Hips don't lie

@Eppo: Je kunt ook eens naar bijvoorbeeld de Expo gaan en iets kopen van Paul Martens. Je kunt op zijn website een indruk krijgen van zijn werk. Dan heb je in ieder geval gegarandeerd een mooie scherpe foto.

http://www.fotopaulmartens.nl/

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Eppo ©
  • Niet online
Ja dat verhaal kende ik, maar ja ik ga het niet commercieel uitbuiten dus ik kan het "negeren"...

Ik heb gemaild naar http://www.kopvanzuid.info/ en hun vonden het geen enkel probleem als ik de foto zou gebruiken. Ik heb ook even jwbagger gemaild voor de grote versie. Dus moet nu even kijken welke ik ga gebruiken, die van jwbagger of deze. (die laatste moet ik dus nog met photoshop oppoetsen, weet iemand misschien een goeie link waar het een beetje word uitgelegd hoe het werkt?

@visarider, Ik ga vanmiddag gelijk even langs de expo, kijken of ze iets hebben, alleen die tekst © www.fotopaulmartens.nl op de foto's is wel minder :P

[ Voor 14% gewijzigd door Eppo © op 13-07-2005 10:55 . Reden: reageren op visarider ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wat laat wellicht:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/DPZ/architectuur/EB_small.jpg

het is even een kwestie van auto's en trams ontwijken, maar dan heb je ook wat.

• Eppo ©
  • Niet online
nou ook niet echt laat, ik heb pas van vanmorgen half 2 een request geplaatst (had niet verwacht dat het zo snel zou gaan), maar ga eerst bij de expo kijken, simpel weg omdat ik dan gelijk het eind resultaat kan zien, maar dat doe ik vanmiddag even dus vanavond weet ik of ik nog verder moet zoeken of niet...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38

franssie

Save the albatross

YellowCube schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:00:
wat laat wellicht:
[afbeelding]

het is even een kwestie van auto's en trams ontwijken, maar dan heb je ook wat.
en hoe lang heb je daar dan wel niet tussen die trams moeten staan om die foto te maken? zeer wel geslaagd met die schaduwen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Zo kort mogelijk, da's de truuk juist. Het is niet verstandig daar te blijven staan als er een tram voorbij komt. Of misschien wel, maar die gok wil ik niet nemen.
Wat wel naatje is, is dat als er een tram aankomt je via de autoweg van de trambaan af moet lopen. Het vergt wat planning en een aantal weesgegroetjes.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou heb ik laatst met mn 300D ook een hele mooie gemaakt, maar doordat mn internet thuis het nog niet helemaal optimaal doet, ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om m te uploaden.
Hier op mn werk hebben ze de boel dichtgetimmerd...

Trouwens, misschien hebben ze bij de VVV wel een mooie panorama.

Op mn homepage staan trouwens ook foto's van de erasmusbrug (ingescande dia's). Maar die ik nu heb is een echte panorama.
Afbeeldingslocatie: http://www.ramses.cistron.nl/foto/rotterdam/images/erasmus04.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Ursamajor op 13-07-2005 11:24 ]

Gadgets FTW!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Nu wist ik dat er hier op tweakers redelijk veel mensen zitten die echt goede foto's kunnen maken en nu wilde ik dus vragen of dat die mensen nog een mooie foto hebben liggen van de erasmusbrug of een mooie voor mij willen maken die ik dan op poster formaat mag laten afdrukken.
Ja, maar foto requests doen we hier toch niet aan, ook al staat het niet expliciet in de FG Policy (toch es een keer doen dan :+ ).

Waarom doen we hier niet aan?

Omdat FG anders binnenkort volstaat met

[fotorequest] Zeelandbrug
[F-req] molen
Wanted! foto's van kwaakbirdies

...etc, je snapt wat ik bedoel :) Vandaar dat deze toch dicht gaat, helaas.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.