Hi,
Ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, alleen ben nu aan t twijfelen.
Ik wilde voor de Canon a95 gaan, omdat deze goed handmatig is in te stellen, een draaibaar scherm heeft en de mogelijkheid van voorzetlenzen.
Nu kom ik ook de 520 tegen en deze lijkt mij ook erg geschikt. Ik vraag me alleen af wat de precieze verschillen zijn tussen bovenstaande camera's. Ik kom zelf op de volgende;
- 5 mp vs 4 mp
- draaibaar scherm vs vast scherm
- 235 gram vs 180 gram (scheelt dit veel in gevoel??)
- 4 batterijen vs 2 batterijen
- 266 euro vs 212 euro
Het gewicht/grootte vind ik wel belangrijk (niet te zwaar), maar weet dus niet of 55 gram veel verschil uitmaakt (excl batterijen, daarbij komen er voor de a95 dus nogeens 4 bij en voor de 520 maar 2).
Zie ik andere belangrijke verschillen over het hoofd?
Ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, alleen ben nu aan t twijfelen.
Ik wilde voor de Canon a95 gaan, omdat deze goed handmatig is in te stellen, een draaibaar scherm heeft en de mogelijkheid van voorzetlenzen.
Nu kom ik ook de 520 tegen en deze lijkt mij ook erg geschikt. Ik vraag me alleen af wat de precieze verschillen zijn tussen bovenstaande camera's. Ik kom zelf op de volgende;
- 5 mp vs 4 mp
- draaibaar scherm vs vast scherm
- 235 gram vs 180 gram (scheelt dit veel in gevoel??)
- 4 batterijen vs 2 batterijen
- 266 euro vs 212 euro
Het gewicht/grootte vind ik wel belangrijk (niet te zwaar), maar weet dus niet of 55 gram veel verschil uitmaakt (excl batterijen, daarbij komen er voor de a95 dus nogeens 4 bij en voor de 520 maar 2).
Zie ik andere belangrijke verschillen over het hoofd?