Toon posts:

Soundblaster live SPDIF problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst goededag,

Ik heb het volgende probleem met mijn SBlive kaart.

In mijn pc heb ik een SBlive kaart zitten, en daarop zit de Creative inspire 5700 speakers aangesloten. via de DigitalDIN kabel ( de kabel die groene stekkers heeft, en met een verloopstekkertje in die kleine oranje plug achter op de SB zit) een mooie combinatie vind ik zelf.

In windows staat aangegeven Digital out only, en ik heb geweldig geluid.
MAAR als ik Power DVD 5 of 6 opstart, en ik bij de instellingen SPDIF kies dan begint het geluid en het beeld te stotteren!

Voorheen in mijn oude pc had ik een SB live platinum kaart zitten ( een van de eerste met een kastje voorin) en toen had ik ook deze speakers / kabel in gebruik maar toen stotterde het beeld / geluid bij power DVD niet.

toen was het ook nog zo dat als ik er een DTS of 5.1 film inlegde de bijbehorende lampjes op de speakerset aangingen. Dat is niet zo nu ik die andere kaart gebruik.

Nu was ik er redelijk van overtuigd dat het aan mijn nieuwe geluidskaart ligt, maar vandaag ( 12 juli ) kwam ik bij een oom van mij met de 5300 speakernet en een SB live Audigy 2 en bij hem stotterde het beeld en geluid ook als hij SPDIF gebruikt.

even voor de goede orde, als ik bij Power DVD bv gewoon stereo pak stotterd hij niet :-)

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee, en zo ja wat is er aan te doen.
ligt het eventueel aan service pack 2 van windows XP ?

Alvast bedankt voor enig antwoord en eventueel oplossingen op mijn probleem.

Groeten Patrick

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik heb het probleem ook gehad. (heb ook een SB Live! aangesloten op een Inspire 5700, alleen dan via een coaxiale kabel) Ik gebruikte eerst PowerDVD 5, maar toen ik update naar PowerDVD 6 was mijn probleem weg! Dus mischien helpt het bij jouw ook.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dat dus niet, want ik heb met Power DVD 5 en 6 het probleem.

Ik zit echt te denken dat het aan SP2 van winXP ligt, maar dit weet ik niet zeker.
en ik heb geen zin om terug te gaan naar SP1 :|

he en dan nog een vraagje he, jij dat jij je speakers met een coax digitale kabel hebt aangesloten?
Waarin heb je die dan op je SB kaart zitten, voor zover ik weet heb ik geen coax digitale plug en ook geen optical helaas.

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:27
De manier waarop ik het heb aangesloten heb ik uit Het Logitech X- en Z-Serie Topic gehaald.
Ik heb namelijk dit plugje gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg
En dat aangesloten op de digitale uitgang van de SB Live!, en zo heb ik de coaxiale kabel kunnen aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
toch best wel maf dat dat kan werken, aangezien het verloop stekkertje van digital DIN naar die kleine 2 ringetjes heeft.

Nou ik heb toch jouw advies opgevolgt, en power DVD 6 nog eens geprobeerd.
En inderdaad na enige tijd gekloot te hebben heb ik nu redelijk zonder stotterend dolby digital geluid.
Maar vroeger ging als ik er een 5.1 of DTS film inlegde ook het bijbehorende ledje aan op mijn speakerset, dit werkt nu echter nog niet.

Maar ik ben toch al blij dat mijn achterste speakers het al weer doen, en dat dat stotteren weg is.
Maar hoe dan ook ik blijf het vreemd vinden dat het vroeger wel met power DVD 5 gewerkt heeft. |:(