Toon posts:

Inconsequent laptop scherm probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, heb ik een probleem met het scherm van mijn nieuwe 2ehandse laptop (Satellite Pro). Ik heb t beestje gekocht voor een prikkie, want t beeldscherm was dus stuk. (Wel gecontroleerd op externe monitor of verder alles in orde was uiteraard.)

Er zijn tig topics hier op GOT die beginnen met een dergelijke inleiding, en gewoonlijk komt er dan ook nog iets bij als "maar toen ik thuis eens heeeeel goed keek, zag ik wel degelijk beeld" en vervolgens blijkt het de CCFL danwel inverter te zijn.

Mijn laptop is echter behoorlijk inconsequent:
* Ik ga de laptop kopen, inspecteer het ding 'ns grondig; idd, beeldscherm zwart (echt zwart dus).
* Thuis gekomen, beeldscherm nog steeds zwart.
* Paar minuten later, opnieuw opgestart om aan iemand te demonstreren dat ie zwart is en wat denk je: precies, heeeel donker beeld.
* Opnieuw opgestart, weer compleet zwart!
* Op GOT gezocht, scherm gedemonteerd, aan inverter gefriemeld: niets.
* Laptop zo een tijdje aan laten staan, op PC bezig met googlen etc, zie ik ineens vanuit mijn ooghoek dat het laptop scherm perfect werkt, dus beeld, backlight you name it!
* Briljante ingeving (niet dus |:( ): Met Fn + Fbeeldscherm geswitched tussen externe monitor en schermpje. Of liever gezegd, dat probeerde ik. Want sindsdien is ie weer volledig zwart.

DUS. Wat is het probleem nu? Als ik continu een zeer donker beeld heb, ligt het aan CCFL of inverter. Als ik continu een compleet zwart beeld heb, dan is mn lcd kaduuk, heb ik een los kabeltje of zelfs een gebroken kabeltje. Mijn schermpje is echter geen van beide.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kabelbreukje, of chipset zit niet meer vastgesoldeerd. Klinkt meer als de stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Heb je toevallig enig idee hoe het dan kan dat het scherm ineens niet meer werkte na een switch met de Fn toets? Dat vind ik nog wel het vreemdste... Of zou t kunnen dat er door de trillingen weer iets losgeschoten is, en dat het dus in feite niets met de toetsencombi te maken heeft?

Ik zal m dan maar openmaken, en kijken of er ergens iets niet goed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schopje...projectje heeft een tijdje stil gelegen. Nu heb ik t beestje helemaal opengeschroefd maar nog steeds dezelfde onzin. Iemand?