Toon posts:

Battlefield 2 + Asus X850 XT PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik sta echt op het punt om dit spel uit het raam te gooien.. Koop je eindelijk een spel krijg je dit.. Goed mijn probleem. Battlefield 2 wil niet draaien op mijn pc :
AMD 3500+
GA-K8N Ultra-SLI
1 gig DDR 400
Asus x850 XT PE

Laden en alles gaat goed.. maar eenmaal in het spel hangt het spel.. Geluid hangt in een loopje en beeld staat vast.. kan wel alt-tab gebruiken maar hij switched niet. Num lock doet het ook nog - reset is de enige optie om eruit te komen.

Heb al diverse dingen geprobeerd, andere ATI drivers, ipv 5.6, 5.5, 5.1, Omega etc.. niks helpt. Heb ook al Ati Tray Tool geinstalleerd maar als die voluit staat de draaien dan hangt bf2 nog steeds..Heb ook al VPU recover uitgezet.. en mijn AV etc voordat ik ging spelen.. niks helpt :(

Heb ook al een mailtje naar EA gestuurd en daarop kreeg ik de bemoedigende woorden terug :
voor Battlefield 2 zijn er een aantal videokaarten die het spel ondersteunen. Als uw videokaart daar niet toe behoort, kunt u het spel dus niet spelen. Er is daar dan ook eigenlijk geen oplossing voor.
Er is dus ook niets mis met het spel, het is alleen zo dat er maar een beperkt aantal videokaart ondersteund worden, net zoals bij andere spellen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Oftewel je koopt een highend kaart en dan nog ben je #@^# ?

Heb volgens mij wel alle forums afgelopen voor mogelijke fixes etc.. maar tot nu toe nog niks wat nou de oplossing brengt of de bevestiging dat andere het ook hebben en er ook gek van worden.. ben nou ook benieuwd waar het probleem ligt.. bij EA of bij ATI ? ik ben geneigd te zeggen EA want andere spellen zoals HL2, Guildwars, GTA:SA lopen allemaal vlekkeloos :-S

Goed hoop dat er iemand is die mij wil/kan helpen !

Thanks alvast !

//Ondska

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 15:05

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Errr,

Ruk je geluidskaart er eens uit?

Verder kan je ff deze gast meelen:
http://www.insidegamer.nl...?mode=viewprofile&u=30735

Dit is nml zijn sig:
ASUS X850 XT PE.
Battlefield 2
W8 op dualcore & crossfire

[ Voor 71% gewijzigd door Rempage0611 op 13-07-2005 02:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
gebruik mijn onboard sound.. dus ac97 codecs.
Zou dat het misschien kunnen zijn ?

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 17:17
Zou wellicht kunnen, er waren wat problemen met de audiodrivers ofzo.

Er waren ook mensen die een dubbel zo hoge performance kregen door alleen an het audiorenderen op software te zetten ipv hardware, wat is jouw setup daarbij btw?

Verwijderd

Topicstarter
ja nee doe inderdaad geluid via software.. maar misschien anders toch een geluidskaartje kopen.

is dit een beetje een okay kaartje ? -> Creative OEM Sound Blaster Audigy 2 Value 7.1

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 08:18 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat een onzin dat er "wel meerdere" spelen zouden zijn die geheel niet met een bepaalde vidoekaart zouden kunnen draaien. Als BF2 echt met maar een select aantal kaarten daadwerkelijk te spelen is, is dit een grote nalatigheid van de betreffende ontwikkelaar. Daar kun je tegenwoordig toch niet meer mee komen aanzetten. Alles is gebaseerd op bepaalde standaarden. :/

Als je nu een zeer trage kaart zou hebben, dan kan ik het mij voorstellen deze is dan gewoon niet krachtig genoeg, maar dat het een probleem is bij één van de high end kaarten kan ik niet bij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
nou dat dacht ik dus ook.. koop je een pc om alles weer een beetje te kunnen spelen. Koop je ook bijna voor het eerst in je leven een spel officieel omdat je hem heel graag wil kunnen spelen.. krijg je dit..

Maar ik hoop nog steeds op een update of een fix waardoor ik het wel kan spelen..

Verwijderd

Ook niks te maken met een brak geheugen? (spreek uit ervaring :P)
Even testen met memtest.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou natuurlijk ook kunnen.
Nou is de pc wel echt net nieuw en heeft netjes een stress test achter de rug enzo..
Maar misschien maar eens testen idd - zou ik ook terug kunnen gaan om ander geheugen te krijgen..

tis brand/3rd geheugen..

heb je toevallig url voor dat tooltje ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 08:30 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 10:45
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:30:
dat zou natuurlijk ook kunnen.
Nou is de pc wel echt net nieuw en heeft netjes een stress test achter de rug enzo..
Maar misschien maar eens testen idd - zou ik ook terug kunnen gaan om ander geheugen te krijgen..

tis brand/3rd geheugen..

heb je toevallig url voor dat tooltje ?
Memtest86 :? Gewoon eerste hit @ google :) Maar euh die combi werkt gewoon hoor :) Kheb ook een X850XT PE en draait gewoon super. Er is dus helemaal nix met je videokaart / driver aan de hand, maar wellicht iets met je soundcard. Probeer anders eens in je bios de onboard PCI sound uit te zetten :) Wellicht drivers updaten van je mobo is ook een idee.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
thnx.. ah zie dat dat op een floppy moet..
ik ga het vanavond proberen.. misschien is dat het wel!

Ja ik kwam er ook achter dat het eerste hit @ google was.. maar ja er staan zoveel dingen als je memtest intikkt.. ik geen idee welke nou de goede is. Maar ga maar eens idd onboard sound disablen .. kijken of dat scheelt.. en dan kan ik altijd nog een geluidskaartje kopen als het dan opeens wel zou werken..!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 08:39 ]

• Snufkin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11-2023
Voor je ergens een floppydrive vandaan gaat trekken.
Een beter idee is:
http://www.ultimatebootcd.com/

Daar staat ie ook op en heb je een beter/goedkoper medium.
Succes verder met BF2. Ik ken dit gevoel :|

Verwijderd

Topicstarter
thnx man !
das wel heel handig om te hebben zo een cd met allerlei tooltjes etc !

heb wel een floppy drive in mijn pc zitten maar dit is idd veel handiger !
goede tip! ! _/-\o_ !

thnx!

.. zo coming down @ 1mb/s :) vanavond even mijn pc aan het stressen zetten :)

heb weer aantal dingen waar ik naar kan kijken of dat het is.. onboard sound, geheugen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 08:57 ]

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39
Okay BF2 is natuurlijk een leuke game inhoudelijk, maar verder is het prut! Ik ken zoveel mensen met verschillende systemen die het niet goed aan de praat krijgen. Ik zelf had ook problemen. Bij mij knalde hij er ook uit. Ik heb toen de laatste ATI drivers geinstalleerd (de vorige deden het bij alle overige games goed). Na de installatie werkte het, om na een aantal uur er weer uit te knallen.

Mijn systeem:
P4 @ 3.4 Ghzjes
ASUS P4C 800 De Luxe MoBo
1024 MB Infineon DDR 3200
200 Seagate Baracuda v7
Connect 3D 9800 Pro

M.I. zit er wel degelijk iets niet goed in die game. Maar ja wat het precies is?

Extra: Was er niet onlangs een patch uitgekomen voor BF2? Ik bedoel maar!!!!!!!! ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Emos op 13-07-2005 09:05 ]

Emos

Verwijderd

Topicstarter
mjah dat dacht ik dus ook.. vandaar mijn mailtje naar EA. Maar het antwoord (zoals boven te zien is) vond ik nou niet echt een van mensen die hun gebruikers graag willen behouden. Bedoel er zijn echt veel mensen die problemen hebben met Bf2.. geef dan toe dat er problemen zijn en vraag wat geduld.. beter dan stellen dat er maar een select aantal kaarten ondersteunt wordt.. :-S

Maar goed.. misschien is het wel mijn geheugen of sound.. ik ben erg benieuwd !

edit:

ja er was een patch uitgekomen.. alleen was die vervolgens ook weer door EA afgeraden om te installeren omdat er een memory leak in zat.. :S Netjes.. ! NOT

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed update-tje

Had ook nog een tip gekregen om in ATI Catalyst bij 3D alles op default te zetten.. dat leek te werken - 20 mins.. maar uiteindelijk toch weer netjes hangen :(

Bij die reboot gelijk even onboard audio uitgezet.. nou toch gelijk weer hangen dus dat is het ook niet :-S Dus dan zo maar even memory test enzo gaan proberen..kijken of ik daar wijzer van/uit wordt ..

hoop van wel want wil het spel gewoon spelen !!! grrr ;-)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

aan die EAX850XT/PE ligt 't toch echt niet. mijnes draait hier al drie weken BF2 zonder problemen.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:38:
aan die EAX850XT/PE ligt 't toch echt niet. mijnes draait hier al drie weken BF2 zonder problemen.
welke drivers heb jij geinstalleerd ?

Ik hoop ook echt dat ik nou er achter kom wat er mis is.. memory of misschien iets anders.. word er wel goed moe van!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sorry dit is misschien een beetje off-topic, maar zou de X800XL dezelfde problemen kunnen hebben?

Er waren wel meerdere topics over dit probleem, dat zou door raid controller/sata drivers komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
tja het blijft problemen houden, BF2. EA brengt veel spellen uit maar vind dat er vaak de nodige problemen meej komen. lijkt wel of dat ze het niet goed testen (denk ik dan he ;) ).

maar goed back ontopic:

heb je toch wel ff die patch geprobeerd? het kan zijn dat er een memory leak ofiets dergelijks inzit maar als het probleem er meej verholpen is dan is het gewoon wachten op een andere patch zonder die memory leak.
prutser001 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:47:

Er waren wel meerdere topics over dit probleem, dat zou door raid controller/sata drivers komen.
ja dat klopt, heb ik ook wat van gelezen daar zou een patch vooruit zijn gebracht. ook al had je dan geen raid was het toch aan te raden om deze te installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door mrboomblaster op 13-07-2005 21:35 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
ok k ik heb dus wel sata maar geen raid draaien.. welke drivers moet ik dan down of updaten ?
afhankelijk van mijn mobo (gigabyte) neem ik aan ?

in mijn geval dus http://www.giga-byte.com/...Driver/driver_raid_nf4ide ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
owkee - ik ben een BLIJ man

heb chipset geupdate
en Sata RAID drivers geupdate

en zowaar.. het werkt gewoon..
Ook nog even onder 3D (display properties->advanced) op ' defaults' geklikt.. dat blijkt ook te schelen !!

SUper ! thnx allemaal voor de hulp!
Pagina: 1