Toon posts:

Wat een pech, Geluid weg...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, khad vandaag dus al mn PC hardware overgegooid naar een nieuwe kast, alles werkt.. behalve me geluid..

Mijn mobo is een Asus A7V8X-LA (kamet 2) (HP PC)

Mijn audio controller is een VIA AC'97 enhanced audio controller.
Alle kabels zijn goed aangesloten (als het goed is)

Kheb als eerste mn BIOS gechecked, de Onboard Audio stond op auto, hebbik naar enabled veranderd..
Daarna haddik nieuwere drivers gedownload (VIA Audio deck, Vinyl drivers) en alsik nu een nummer aanzet, en ik kijk in Audio Deck, dan zie ik dat de streepjes (van het geluid) wel bewegen.. maar er komt geen geluid uit mn boxen...
Ik denk dattik toch wat ben vergeten op mn mobo aantesluiten ofzo...

Mn volledige set-up
Asus A7V8X-LA
VIA AC'97 enhanced audio controller
256MB DDR-RAM PC2700
512MB DDR-RAM PC3200
120gig hardeschijf
AMD XP 2600+
ATI Radeon 9800Pro

Khoop/denk dat dit wel genoeg info is.

[EDIT]

Kmoet ook hierbij ff zeggen dat de PC niet direct op boxjes is aangesloten, maar op mn Stereo, via de Aux ingangen (wit en rood if im correct)
En ja die kabels zitten er beide goed in.
Ik gok dat ik iets ben vergeten aantesluiten op mn Mobo ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 23:25 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

khad, Kheb, hebbik, haddik, alsik, dattik, Khoop, Kmoet, wat betekenen die woorden???
graag normaal nederlands....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

K staat gewoon voor ik. Ik had, Ik heb..

Probeer eens een hoofdtelefoon direct op je mobo aan te sluiten en een Mp3 af te spelen. Als dat niet werkt dan is er of wat kapot of iets softwarematig verkeerd ingesteld. Je kan op die manier niet vergeten zijn om een kabel aan te sluiten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
ik heb ook wel eens gehad dat ik die via drivers installeren van de site van via. windows pakte het netjes en media player speelde af, maar geluid? ho maar!

drivers van de site van het moederbord erbij gepakt en geinstalleerd en gaan met die banaan. dat al geprobeerd?

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
@ Deepbass909

Sorry dattik niet zo perfect ben als jouw..

@ Glashelder

Kheb het geprobeerd, maar het werkte niet :(
Ik kreeg te horen dat het mogelijk was dattik mn Audio Chips mischien heb opgeblazen tijdens het de-monteren en monteren van mn PC..
Isdit mogelijk.. (ikweet dat het kan, maar niet of het kan met mn onboard audio.. )

@ Laurens

Ikzal het ff proberen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 00:26 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:25:
@ Deepbass909

Om het even voor hem op te nemen: Heeft niks met perfectie te maken, maar met jouw luiheid. Neem de moeite in ieder geval om daarna normaal te schrijven! We zijn geen kleuters hier.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
B)
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:25:
@ Deepbass909

(...)
Als jij...

Het is toch niet teveel moeite om gewoon Nederlands te schrijven en de spatiebalk wat vaker te gebruiken??

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je al in Apparaatbeheer gekeken of je audio device daar wel correct staat ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik praat gvd toch fokkin NL?!!?

Alleen Kheb etc etc .... dat word nou eenmaal gebruikt hier...

Jah mn audio device is correct, bij alles staat this device is working correct....

@ Laurens

Ik heb zitten zoeke....
http://support.asus.com/d...anguage=en-us&model=A7V8X
Maar kweet niet welke ik zou moeten nemen...

• laurens0619

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:43:
Ik praat gvd toch fokkin NL?!!?

offtopic:
Je wordt nou eenmaal béter geholpen als je laat zien dat je zelf ook een beetje je best wil doen. We zitten hier niet op MSN te babbelen met 14 jarige meiden :P We bedoelen het goed, en het leest nou eenmaal prettiger als je normaal nederlands schrijft. En nee, "kheb" wordt hier niet gebruikt (en als dat wel gebeurd wordt diegene er op aangesproken, dat heb je zelf al ondervonden). En met vloeken zet je meteen een "toon" in het topic die je al helemaal niet wil. En tot slot laat je topic titel ook te wensen ;) Je hebt toch genoeg posts hier om dat te moeten weten, niet?

Ik zou als ik jou was eens kijken of je wel de juiste uitgangen / ingangen gebruikt, want zo klinkt het wel. Probeer ze eens 1 voor 1? (Hoewel als je de hoofdtelefoon hebt gebruikt en niks hoort, dan zou het inderdaad de software kunnen zijn)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 13-07-2005 00:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
8)7 Jij praat inderdaad ''fokking NL'' :X

Als jij wilt dat mensen jouw posts lezen, moet je het ook goed leesbaar maken.
Hier? Of op MSN? Ik denk MSN, maar dit is een ander medium :P

[ Voor 25% gewijzigd door Barry|IA op 13-07-2005 00:57 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Jah alle ingangen werken niet..............

@ Laurens

Kheb je file gedownload, maar hoe moet ik het instaleren? er zit geen instal file bij.... :(

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:56:
Jah alle ingangen werken niet..............

@ Laurens

Kheb je file gedownload, maar hoe moet ik het instaleren? er zit geen instal file bij.... :(
En we gaan gewoon vrolijk verder 8)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• laurens0619
zucht...

nja vruit dan maar meer kauw ik niet voor. meer beginnersweb

apparaatbeheer gaan naar je geluidskaart
tabblad stuurpogramma
rossen op stuurpgroamma bijwerken en zo kiezen voor diskette en het pad opgegeven waar die bestanden in staan.

sorry maar dit is wel beetje basis kennis hoor

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
klinkt meschien stom.... maar weet je zeker dat als jouw balkjes bewegen en jij tog geen geluid hoort dat er niet ergens iets op dempen staat }:O

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
verwacht je dat iedereen hier alles weet van PC's enzo ;) :P

maar iniedergeval bedankt :) ik probeer het ff..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:04:
verwacht je dat iedereen hier alles weet van PC's enzo ;) :P

maar iniedergeval bedankt :) ik probeer het ff..
offtopic:
Nee, maar we verwachten wel wat basiskennis en wat moeite die je zelf gedaan zou moeten hebben...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:07:
[...]

offtopic:
Nee, maar we verwachten wel wat basiskennis en wat moeite die je zelf gedaan zou moeten hebben...
lees dan mn begin-post eens, kheb toch al een paar dingen zelf geprobeerd ;)

Verwijderd

Beetje domme vraag , maar ik stel hem toch.
Heb je je boxen wel aangesloten ? :9

Verwijderd

Topicstarter
ja, alles is aangesloten, alles staat aan (Stereo, op aux mode)
Maar alsik de huidige driver unistalled , moetie opnieuw opstarten, maardan installeert ie WEER die driver automatisch, opnieuw..... in het begin (datje zegmaar zon ballonetje ziet van New hardware found, en 5 sec later heeftie de drivers geinstaleerd... )

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik weet niet of het mogelijk is met jouw hardware, maar zou het kunnen dat je ergens iets hebt ingesteld dat er een digitaal signaal uit je pc komt?
Dan doen je speakers ook vrij weinig ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wave volume op superlaag? Windows wil dat nog wel eens gebruiken. Bleek probleem op een laptop te zijn vandaag die geen geluid wilde geven.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Ik moet eerlijk zeggen dat je met je schrijftaal aardig wat frustratie's oproept. Wanneer je dan daarop geattendeerd word en dat je dan gewoon vrolijk doorgaat kan ik vrij irritant noemen.

Hier op het forum word een zekere ettiquette gehanteerd. Dit houd in dat je naar behoren schrijft en dat een spelfoutje hier en daar niet zo'n probleem is, maar wanneer je men opzettelijk blijft schrijven op een manier die niet gewenst is, dat dat vrij irritant is. Je vraagt hier ten slotte om hulp en dan heeft het weinig zin om men hier uit te dagen. We vragen helemaal niet om perfectie maar wel om een poging om gewoon correct Nederlands te praten/schrijven.

Heb je al de eerder voorgedragen optie geprobeerd; een headset/oordopjes aan te sluiten om alle niet-pc factoren uit te sluiten?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah een beetje normaal schrijven mag best. Zullen we vanaf nu weer gewoon in abn tikken? Dussut nie opdezuhmanier, maar gewoon normaal in woorden enzo. Tnx

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• laurens0619
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:21:
ja, alles is aangesloten, alles staat aan (Stereo, op aux mode)
Maar alsik de huidige driver unistalled , moetie opnieuw opstarten, maardan installeert ie WEER die driver automatisch, opnieuw..... in het begin (datje zegmaar zon ballonetje ziet van New hardware found, en 5 sec later heeftie de drivers geinstaleerd... )
moet je bij dat installeren voor dat 2e bolletje kiezen, dat je zelf de driver wilt kiezen. iedere stap zeggenL zelf doen overwrite etc etc..

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:56
Heb je toevallig ook de front audio in je kast aangesloten? Trek deze eens los, en probeer het dan nog eens.

Ik heb ervaring dat als je de front audio verkeert aansluit, dat de aansluitingen op het moederbord er dan ook mee op houden.

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

offtopic:
RobIII schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:48
"...Je hebt toch genoeg posts hier om dat te moeten weten, niet? ..."

5 van z'n 8 zelf geopende topics zijn gesloten dus blijkbaar niet
Pagina: 1