Toon posts:

[Exchange 2003] reply error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een mail stuur vanaf een client die gekoppeld is aan de exchange server dan komt die prima aan, maar wanneer ik dan dat betreffende mailtje wil beantwoorden dan krijg ik de melding dat de recipient niet bestaat.

Nu zou je denken.. nou dan stel je je recipient policy in, maar dat is dus allang gebeurt.

Ik heb netjes de recipient policy staan op info@domein.nl en die wordt ook meegestuurd wanneer ik een mail stuur, maar wanneer ik dan een reply doen op dat mailtje krijg ik dus een postmaster mail terug, dat het adres niet bestaat.

Wanneer ik een mail stuur naar info@domein.nl (hetzelfde adres, maar dan geen reply) komt deze wel aan.

Hoe kan dit???? 8)7

Ik heb dus twee SMTP adressen bij de gebruikers.. 1 interne en 1 externe.. de externe staat als primary.. dus daar kan het niet aan liggen.

Ligt het aan mijn eigen SMTP server? lijkt me eigenlijk niet, want een SMTP server is voor het versturen van mails..

Ik heb nog mijn recipientpolicy opnieuw aangemaakt en daarnaast heb ik opnieuw de internet mail wizard gedraaid, maar het mocht allemaal niet baten.

Heeft iemand dit probleem ook ooit gehad?

Zou het kunnen doordat mijn pop3 connector geen connectie heeft met de betreffende mailbox?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen komen doordat de gebruikersnaam anders is dan het e-mailadres?
Waardoor de pop3 connection manager de mailbox niet kan vinden? Ik krijg namelijk een mail terug van postmaster@domein.nl... Dit betekent wel dat het mailtje aankomt, maar dat de bestemming niet gevonden kan worden, of betekent dit iets anders?

dit betekent dat de recipientpolicy wel werkt, want ik krijg een mail terug met het goede internet domeinnaam.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Wanneer ik een mail stuur naar info@domein.nl (hetzelfde adres, maar dan geen reply) komt deze wel aan.
Wat is het echte reply adres in de e-mail dan, deze kun je zien in de headers van de e-mail.
Ligt het aan mijn eigen SMTP server? lijkt me eigenlijk niet, want een SMTP server is voor het versturen van mails..
Een smtp server verstuurd & ontvangt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het echte reply adres in de e-mail dan, deze kun je zien in de headers van de e-mail.
Ik neem aan dat je gewoon het adres bedoeld waar ik op reply?? want dat is gewoon het info adres. Of bedoel jij iets anders?

Ik weet niet precies waar je de headers kan zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het volgende mailtje terug wanneer ik een mail stuur naar mijn exchange server (wordt opgepakt door mijn pop3 connection manager)

Reporting-MTA: dns;domein.local
Received-From-MTA: dns;domein.nl
Arrival-Date: Mon, 18 Jul 2005 01:11:52 +0200

Final-Recipient: rfc822;info@domein.nl
Action: failed
Status: 5.1.4
X-Display-Name: bedrijfsnaam

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er echt werkelijk niets meer van!!!

Ik heb de SMTP connector ingesteld op mijn internet domeinnaam.. voor de rest klopt alles, maar alsnog kan ik geen mail sturen naar mijn exchange server.
Pagina: 1