Toon posts:

[XML/ASP] Remote Edit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om via HTTP/ASP een nieuwe node weg te schrijven in een XML file die zich op een andere server bevind?

heb gezocht op het forum en google maar kan er niks over vinden....Mij lijkt het op zich niet ivm security redenen, maar je weet maar nooit natuurlijk: niet geschoten is altijd mis!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan niet zomaar schrijven op andere servers, dat lijkt me logisch. Je kan wel proberen om een of andere interface op te zetten. (Webpagina, losstaand scriptje, enz.)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is ook een goeie oplossing......thanks!
dan laat ik op de server die de xml file gaat wegschrijven een scriptje draaien die de (daarheen verstuurde) gegevens verwerkt?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bijvoorbeeld. Je kan een webpagina maken, met een formuliertje erop, of je maakt een verbinding via FTP (wat ook geheel serverside kan uiteraard), of je draait een service op de server die het spul op moet gaan slaan. Er zijn een aantal verschillende mogelijkheden, die je afhankelijk van je kennis van bepaalde programmeertalen en omgevingen toe kan passen. :)

Verwijderd

Je zou natuurlijk op de remote server ook iets van een web service kunnen opzetten die de xml kan verwerken. Da's een hele "nette" oplossing, aangezien je daarmee een generieke interface creeert.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het maken om wat "heel eenvoudige" website statistieken bij te houden, die centraal op 1 server weggeschreven moeten worden.....

iedere keer als een pagina geladen wordt, moet ie dus een aantal variabeltjes naar de centrale server toe worden gestuurd.......ben al beetje aan het neuzelen hoe dit het beste kan, zat al te denken om die via een formpje te laten versturen maar dan heb je weer de pest dat ie gaat lopen redirecten natuurlijk....

Verwijderd

Topicstarter
en het volgende probleem komt weer om de hoek kijken:P

form geen optie omdat het constant gepost word anders en je met die action redirect zit, daarnaast heb ik nog gekeken naar een remote include.....dit werkt ook niet, het schijnt wel te kunnen via ServerXML......of via een apart component.....

en dan heb ik nog een derde optie gevonden, via iFrame
maar mijn vraag is of dit problemen gaat geven, ik kan namelijk via een iframe met width/height op 0 de include aanvragen die de statistieken wegschrijft, heb het getest en het werkt

maar....weet iemand hoe het zit met browserondersteuning wat dit betreft?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 23:42 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou je een iframe nodig hebben? Als je de beschikking hebt over ASP, PHP of een andere serverside scriptingtaal op je server (die dus die data door moet zenden naar die andere server), dan kun je ook gewoon simpelweg een socket openen en daar de data naartoe schrijven. Of je vraagt de inhoud van een dynamische pagina op (die verder alleen als functie heeft om variabelen uit de querystring op te halen en weg te schrijven in je statistieken).

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met een socket openen....

ik heb 2 aparte fysieke adressen
hosta.nl en hostb.nl

hostb.nl word bezocht door iemand en die moet vervolgens iets wegschrijven in een xml file die op hosta.nl aanwezig is

includen kan niet remote in asp, dus dat feeste houd al op, had ook al gekeken naar server.execute maar dat werkt dus ook niet :/

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Als je gewoon een image tag opneemt in de pagina met als src de url + variablen op je 2e host werkt het gewoon hoor.

[img]"http://www.hostB.nl/JOUSCRIPTJEDATXMLMAAKT.ASP?var1=xxx&var2=xxx&etc..."[/img]

dit word veel gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door 4of9 op 13-07-2005 10:10 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
hey perfect man, dit is inderdaad wel een grappige oplossing
wist niet dat dit ook kon!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:09:
hey perfect man, dit is inderdaad wel een grappige oplossing
wist niet dat dit ook kon!
Vergeet niet dan ook echt een image af te drukken in je ASP-bestand, anders vindt je browser het niet lief. Je kan ook serverside die pagina ophalen of includen, dan heb je die image niet nodig voor correcte output. :)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
nee maar dit word ook veel in html mails gebruikt om te kijken of iemand een mailtje daadwerkelijk opend.

en overigens kunnen alle moderne browsers het wel aan als je geen output genereerd (al dan niet met een image mimetype)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1