Toon posts:

[php] coppermine of zelf iets maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen te dubben of ik op mijn website coppermine zal gebruiken of zelf iets zal maken. Beide ben ik eigenljk nu tegelijk aan het doen. Zelf doen is nog best veel werk en coppermine is me net niet custom genoeg zover ik nu weet. Mijn wensen en eisen zijn ook nog best specifiek.

Wat zijn de belangrijkste dingen:
- 1 ander persoon die weinig van computers weet moet de foto's kunnen uploaden (het is al knap dat ze het van de digicam krijgen, dus ik wil geen voor bewerkingen moeten uitvoeren)
- de server moet de foto's resizen in een thumbnail en een preview formaat.
- De originele foto's moeten ook opgeslagen worden zodat deze (evt. betaald via paypal) naar een afdruk service kunnen worden doorgestuurd.
- de preview foto (ca. 450 pixels) moet een logo krijgen.
- na uploaden moet de foto geroteerd kunnen worden en het zou handig zijn als het logo op een klikbare plaats gezet wordt.
- bezoekers van mijn website kiezen het album uit in mijn menu structuur, niet in die van coppermine.
- categorien wil ik niet, net als 'laatste toevoegingen' en 'willekeurige bestanden'. gewoon een simpel 3x4 grid van thumbnails met volgende en vorige knoppen. Ook het coppermine menu boven de fotogrid mag van mij weg, ik heb mijn eigen menu.
- Het op een vaste plek kunnen plaatsen van een foto in een album is eigenlijk ook wel handig (coppermine kan alleen sorteren op naam, datum, etc. maar kent geen vaste plek)

Ik heb op mijn site nu ook al een fotoboek (zie http://www.waterski.nl) maar omdat we nu op een server zitten met PHP en mySQL kan ik heeeeeel veel handwerk eindelijk eens automatiseren. Zoals het er nu op de site uit ziet is op zich wel hoe het me bevalt. Het mag er best wat nieuwer en gelikter uitzien. Ook de coppermine opties met beoordelingen, commentaar toevoegen en e-cards is erg leuk en voegt toch best wat toe.

Mijn minimum eis is dus minimaal hetzelfde als we nu op de site hebben maar dan uploadable door een dummy gebruiker die dan server side kan roteren en logo toevoegen. Plaatsen in een album hoort daar natuurlijk ook bij evenals verwijderen van oude foto's.

Wat doe ik? verder stoeien met coppermine om het helemaal zo te krijgen als ik wil? kan dat uberhaupt of loop ik er straks toch in vast? Of toch custom werk maken waar ik al een stuk mee op weg ben maar ook nog lang niet af is?

Als er hier toevallig coppermine experts zitten dan hoor ik graag hun mening!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 19:19

TheDane

1.618

ik denk dat je in /14 alleen maar replies ala "lekker zelf coden" krijgt.

Bij deze in ieder geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheDane schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:56:
ik denk dat je in /14 alleen maar replies ala "lekker zelf coden" krijgt.

Bij deze in ieder geval ;)
Zitten jullie allemaal te wachten op een 2e coppermine maar dan net iets anders? Zelfproggen is leuk maar kost ook erg veel tijd om maar niet te spreken over alle problemen die er gaan komen voordat het helemaal perfect werkt.... Tijd is iets waarvan ik niet heel veel heb en dat is ook de reden dat ik het toevoegen van foto's wil automatiseren!

Verwijderd

Besteed het dan uit.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Tja,

-kijk eerst of coppermine kan wat je wilt
-kijk dan hoe veel tijd het gaat kosten om het aan te passen tot wat je wilt
-vergelijk dat met de tijd die je kwijt bent om het zelf te maken

en maak zo een beslissing. Meer kan ik er niet over zeggen denk ik.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? wel gratis natuurlijk! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanavond toch weer hoofdakelijk met coppermine aan de slag gegaan en kijk momenteel naar 'themes'. Zou ik met een eigen theme alles zo kunnen customizen als ik wil vraag ik me zelf hardop? Daarnaast zou ik dan nog iets voor het logo moeten bedenken. Arg,,, gek wordt je er van!

Iemand coppermine expert? Check mijn eisen lijstje eens en vertel me waar de problemen gaan liggen pleaze!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lekkere insteek van je topic. :/

Ik zie niet echt heil in dit topic. Om te beginnen gaat het al heel erg de kant van een scriptrequest uit nu, en verder is er programmeertechnisch weinig hierover te zeggen. Een goeie gallery maken is veel werk, maar niet superlastig. De meeste regulars in Programming & Webscripting, een subforum dat gaat over zelf programmeren, zullen je aanraden om het zelf te maken, terwijl niet-programmeurs hier alleen andere kant-en-klare scripts zullen gaan linken. Dit topic kan dus niet echt op iets anders uitlopen dan een opsomtopic, danwel een topic dat zo generiek is dat niemand er wat mee kan, en daarom doe ik dit topic maar op slot.

Als je besluit toch zelf aan het programmeren te slaan, dan kun je natuurlijk hier een nieuw topic openen als je tegen concrete problemen aanloopt, maar vooralsnog is het enige advies dat ik je kan geven het volgende: maak het zelf als je vertrouwen hebt in je programmeerkunsten, en besteed het uit of download een script als je daar niet al te veel vertrouwen in hebt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.