Samsung DVD speler foutmelding: "protection"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Home Theater System
Ik heb het probleem dat als ik mijn DVD speler aanzet dan krijg ik de melding "Hello"(dit is normaal) en dan ineens de melding "protection". En dan schakelt het systeem zich weer uit. Maar ja wat waarvan "protect" hij zich ;(

Er zit trouwens nu een Muziek Cd in. Deze krijgen wij er ook niet uit. Er zit niet zo'n gaatje in als bij cd/dvd spelers van de computer.

Ik heb alle kabels er al uit gehaald en nog geeft hij de melding aan. Ik heb ook een ander stopcontact geprobeerd. Werkte dus ook niet.

Ik kan de melding niet vinden in de handleiding.
Ik heb ook de service desk gebeld maar deze zijn nu vrij :(

Weet misschien iemand een oplossing/mogelijkheid om te proberen?

Het gaat hier om een Samsung HT-DS400
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00100802.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMido op 12-07-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:23

-d-

Heb je al geprobeerd gelijk na het aanzetten (dus geen x seconden wachten) de open tray knop in te drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
ja geen resultaat :( Ik heb hem lang ingedrukt gehouden kort. Snel kort. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

offtopic:
sonnega dan ben je een buurdorpenist van mij. Weer een streekgenoot gevonden...

Wat heb je er eigenlijk mee uitgehaald dat ie niet meer open wil?
En hoelang heb je de stroom ervan afgehad? Doe dat een eens nachtje, en probeer dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
Wij hebbe thuis dezelfde maar nog geen problemen mee gehad, heel content over eigenlijk...

Als kersverse graduaat elektronica doe ik nu mijn vakantiejob in de hersteldienst van een TV fabriek.
Ik kan je zeggen dat wanneer die tv's die niet goed van de band komen ook wel eens een "Protection Error" geven. Deze error wil dan zeggen dat tijdens het testen van de printen (tijdens het opstarten) een fout is opgetreden. Deze fout kan vele oorzaken hebben.
Dit kan een fout zijn in de software, een kortsluiting, oververhitting, slechte of geen verbinding via een kabel, en zo verder.

Ik vrees dat je hem best binnen brengt om te herstellen. De fout doet zich voor tijdens het opstarten, daardoor zal het aparaat niet in werking treden en ben je er in principe niets mee. Ik denk ook niet dat iemand die er niets van kent het ook zal kunnen maken.

succes ermee

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
Ik heb de DVD speler in januari gekocht. Hij heeft het de heletijd goed gedaan. Gister had mijn moeder er een cd in gestopt en daarna naar geluisterd. Maar ze heeft hem nooit uitgezet en later wou ze de muziek ofzo weer starten en toen kwam die melding. Vandaag dus proberen op te lossen maar nog niet gelukt.

Ik trek de stekker er wel uit vandaag kijk morgen na het werk wel of hij het dan wel doet. En anders moet ik terug naar de winkel :(

offtopic: Xerxes waar kom jij weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Protection? zoiets heb ik ooit gehad met mijn video; op de afstandsbediening zat een knop met een slotje, zodat je direct op video niks kon doen ofzo :?

keer op dat knopje gedrukt, en alles deed het weer, heb je toevallig ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

MasterMido schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:55:
Ik heb de DVD speler in januari gekocht. Hij heeft het de heletijd goed gedaan. Gister had mijn moeder er een cd in gestopt en daarna naar geluisterd. Maar ze heeft hem nooit uitgezet en later wou ze de muziek ofzo weer starten en toen kwam die melding. Vandaag dus proberen op te lossen maar nog niet gelukt.

Ik trek de stekker er wel uit vandaag kijk morgen na het werk wel of hij het dan wel doet. En anders moet ik terug naar de winkel :(

offtopic: Xerxes waar kom jij weg dan?
offtopic:
Wolvega, woon tegenover de zandput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb hier een sony versterker die in 'PROTECTOR' mode springt als er iets electrisch mis is. In mijn geval raakte een stukje speakerkabel (zonder omhulsel aan het eind natuurlijk) de achterkant van het chassis. Daardoor ging 'ie bij volumes hoger dan 'onhoorbaar zacht' meteen in die mode. Mischien doet jouw speler ook zoiets soortgelijks? Probeer dus eens alles los te maken behalve de stroom en kijk of 'ie 't dan wel doet..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
CyBeR schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:28:
Ik heb hier een sony versterker die in 'PROTECTOR' mode springt als er iets electrisch mis is. In mijn geval raakte een stukje speakerkabel (zonder omhulsel aan het eind natuurlijk) de achterkant van het chassis. Daardoor ging 'ie bij volumes hoger dan 'onhoorbaar zacht' meteen in die mode. Mischien doet jouw speler ook zoiets soortgelijks? Probeer dus eens alles los te maken behalve de stroom en kijk of 'ie 't dan wel doet..
ik had alles los behalve stroom en deed hij het nog niet :(

Maar ik heb nu de samsung helpdesk gebeld. Ik moest een aantal toestencombinaties doen. Maar dat werkte niet. Dus moest ik hem terug brengen naar de winkel en die zullen hem dan opsturen voor reparatie :)
De callcenter man zei ongeveer zelfde als LittleWan.

Allemaal bedankt voor de info.

Jullie horen nog wel hoe het is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
DVD speler na 2 weken terug gekregen. Hij deed het 1 dag en toen kreeg ik weer de melding. Dus hij is nu weer opgestuurd nu maar weer afwachten. De verkoper zei dat ze de voeding hebben vervangen.
Pagina: 1