Toon posts:

zalman cnps7000b-cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de zalman cnps7000b-cu nu enige weken op mijn asus p4c800e de luxe met intel 3.2 cpu.
Nu gebruik ik hem zonder de meegeleverde fanmate, m.a.w hij is rechtsreeks aangesloten op het moederbord.
Dit heb ik gedaan op aanraden van een collega die deze koeler al een aantal maanden gebruikt en daar zeer tevreden over is.Nu lees ik echter op de site van zalman dat dit ten zeerste wordt afgeraden, er staat niet bij waarom.
Mijn vraag doe ik hier nu goed aan of is toch aanteraden om de fanmate er tussen te zetten.
alvast dank voor de reactie.

parel

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Dit heb ik gedaan op aanraden van een collega die deze koeler al een aantal maanden gebruikt en daar zeer tevreden over is.
Waarom raadde die collega dat af?

Edit:
Ik heb namenlijk ook een Zalman cnps7000b-cu besteld..... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door TheovdS op 12-07-2005 20:23 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik denk dat die collega bang is dat de fanmate ermee ophoud en de fan niet meer draait (zou nog geen prob zijn, want je pc slaat gewoon af als die te heet wordt).
Ik zou die fanmate er gewoon tussenzetten, een zalman op volle toeren is geen stille cooler :D

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Hij raadde het niet af waarschijnlijk, maar bij hem werkte het heel goed op het moederbord:P

Ik zou de fanmate ertussen zetten, dan kan je hem lekker op de stilste stand zetten als dat goed werkt en hij niet gaat vast lopen of blauwe schermen/rebooten

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:24:
Hij raadde het niet af waarschijnlijk, maar bij hem werkte het heel goed op het moederbord:P

Ik zou de fanmate ertussen zetten, dan kan je hem lekker op de stilste stand zetten als dat goed werkt en hij niet gaat vast lopen of blauwe schermen/rebooten
moet je fanmate alleen niet na 3 weken er mee kappen :/

nja QFan op mn S939 bord werkt ook goed!

404 Signature not found

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb op verschillende forums gelezen dat als je fanmate gebruikt, je Qfan moet uitzetten in je bios.
Deze komt in "conflict" met de fanmate en kan gebeuren dat je fan opeens niet meer draaid.

Heb ook Asus P4C800-E Deluxe moederboard en m'n Zalman 7700 Alcu zit er ook rechtstreeks op cpu fan aansluiting van het moederbord.

Had eerst de Zalman 7000 Alcu, maar heb nu de 7700 Alcu gekocht omdat deze nog meer koelt.
En natuurlijk Artic 5 ertussen.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

theovds schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:21:
[...]

Waarom raadde die collega dat af?

Edit:
Ik heb namenlijk ook een Zalman cnps7000b-cu besteld..... 8)
hij heeft gelezen op de zalman site dat het ten zeerste werd afgeraden :Z

• TheovdS
Ra_gdd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:44:
Heb op verschillende forums gelezen dat als je fanmate gebruikt, je Qfan moet uitzetten in je bios.
Deze komt in "conflict" met de fanmate en kan gebeuren dat je fan opeens niet meer draaid.

Heb ook Asus P4C800-E Deluxe moederboard en m'n Zalman 7700 Alcu zit er ook rechtstreeks op cpu fan aansluiting van het moederbord.

Had eerst de Zalman 7000 Alcu, maar heb nu de 7700 Alcu gekocht omdat deze nog meer koelt.
En natuurlijk Artic 5 ertussen.
Ik heb net de Zalman 7000-Cu geinstalleerd, met de FanMate ertussen. Maar ik gebruik CoreCenter van MSI om m'n fan-snelheid te regelen. Met CoreCenter laat je de fan zacht draaien als de processor niet
warmt is. Dus ik denk dat ik de FanMate er binnenkort weer uit gaat halen.

• TheovdS
Ik heb een Prescot 3.2GHz en hij loopt op (225 X 16) 3,6GHz.
Cooler: Zalman cnps7000b-cu

Mijn temps zijn:
  • Normaal 42 C
  • Stressed 60 C
Zijn dit normale temperaturen?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

theovds schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:02:
Ik heb een Prescot 3.2GHz en hij loopt op (225 X 16) 3,6GHz.
Cooler: Zalman cnps7000b-cu

Mijn temps zijn:
  • Normaal 42 C
  • Stressed 60 C
Zijn dit normale temperaturen?
Ja dat is heel normaal voor een prescot :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als je al zoiets hebt als Q-FAN heb je toch geen fanmate nodig? Heb ook een zalman koeler op m'n AMD 64 zonder fanmate. m'n mobo regelt de snelheden. Idle 37 graden en stressed 45 graden. Q-fan regelt precies de snelheden en dat werkt goed.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1