ML350 start niet meer op. Schakelt in en uit

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb hier een compaq ml 350 T1. Dus een eerste generatie ML350. PIII 800, 133Mhz fsb 256Mb pc133 geheugen, 2x 18Gb scsi hot swap, tapedrive 12/24 Gb, cdrom (ide) en een floppy. Thats it. Niets spannends.

Nu komt het spannende. Deze machine heb ik afgelopen week aangehad om te kijken of hij het nog deed en dat was het geval. Nu heb ik net de cd-rom, de fdd en de tape eruit gehad om de frontjes te poetsen. De frontjes heb ik van de apparaten verwijderd, zodat er geen schoonmaak middel en dergelijke bij kon komen. Dus dat is het niet.

na het schoonmaken heb ik alles weer in de machine gezet en de stroomstekker erin gedaan. Hij doet dan heel raar. Hij lijkt heel even aan te gaan, zonder dat ik op de uitaan knop druk. De powerfan spint heel even op. En de voeding schakelt even in. En dan gaat het zaakje weer uit. En dan begint het weer opnieuw. Het klinkt alsof er iemand bij de stoplichten met het gas zit te spelen. vroem.... vroem... vroem... met een interval van 2 sec. Sorry, op een andere manier kan ik het niet verwoorden.

Ik heb alle devices losgehaald, zelfs de disken en toch blijft het probleem.

Heeft iemand dit maffe gedrag al eens gezien? Ik kan er namelijk helemaal niets over terug vinden.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Tsja...
Ik moet toegeven, het blijft een vreemd probleem. Dit aan/uit gedrag vertoont hij continu zonder dat je de power-button aanraakt?
Wat gebeurt er dan als je de power-button indrukt?

Zo op het eerste oog klinkt het gewoon als een defecte voeding. Je hebt niet toevallig nog een andere voeding liggen om ff te testen? (Ik ga ervanuit van niet, maar je weet nooit natuurlijk)

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik verdenk inderdaad ook de voeding. Vooral omdat ik gisteren ALLE hardware eruit gehaald heb, zelfs de CPU en MEM. En dan doet hij het nog. Ook al wil ik hem aan zetten, dan doet hij het nog niet.

Ik heb inderdaad geen PSU liggen. Die compaq heeft twee apparte connectoren. Dus ik ga nu eens kijken of ik niet ergens een PSU kan lenen. Ik ben dus op zoek naar compaq nr: 163346-001 Mocht iemand zoiets hebben, please let me know!!

[ Voor 13% gewijzigd door GreenGolf3 op 13-07-2005 10:10 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120