TV Kijken op de monitor zonder PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik heb hier sinds kort een IMac'je staan (met monitor dus). Deze gaat ooit mijn PC vervangen, maar voorlopig gebruik ik mijn PC nog via Remote Desktop op de Mac.

Het probleem is alleen dat ik nu een 17" TFT schermpje overheb waar ik eigenlijk niets meer mee doe. Ik wil deze eigenlijk gaan gebruiken als TV. Ik heb dus wat rond gekeken op internet naar stand alone tv tuners voor een monitor en kwam er genoeg tegen voor een goede prijs (100 - 150 euro) maar ik heb echt geen idee of dit gaat werken. Ik vraag mij dus af of er mensen zijn die deze oplossing gebruiken of er verstand van hebben.

Ik wil graag TV en DVD kijken op de monitor (dat moet geen probleem zijn) en mijn PS2 moet er op aangesloten worden. Hiervoor heb ik dus een RGB scart kabel, dus het zou mooi zijn als er RGB scart opzit. Het TFT scherm is 1280x1024.. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?

De prijs die ik hierboven noem is niet bindend, als het meer moet kosten geen probleem als het maar het geld waard is ;)

Heeft iemand tips voor mij?

Verwijderd

Dik 10 jaar terug had een vriend van me een Philips tunertje met VGA uitgang, maar die kon geloof ik max. 800 x 600 aan. Voor gewoon TV is dat echter ruim voldoende, en als je TFT dat een beetje netjes kan scalen naar 1280 x 960, dan is er prima naar te kijken. Je houdt wel een klein zwart balkje boven en onder over, maar dat is logisch: standaard TV is 4:3, en een 17" TFT is 5:4.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Mwoah, gewoon PAL TV is nog minder dan 800*600 eh. Dik voldoende dus.

Maar je moet op internet even kijken naar een RGB Scart naar VGA converter dingetje. Die bestaan, zeker weten. Zal alleen niet met 9,95 pleuro bekeken zijn. Reken minstens op het drie/vierdubbele.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

je kan ook een TV tuner kastje kopen met VGA uitgang
heel mooi en werkt prima. Ik heb een hele tijd gehad op een sony 32 inch VGA monitor

Avermedia heeft er een aantal kun je bij Mediamarkt kopen voor zo'n 90 euro geloof ik
(of 2de hands van wildweazel )

• Archie_T
Mwoah, gewoon PAL TV is nog minder dan 800*600 eh. Dik voldoende dus.
Maar de beeldopbouw gaat het mij meer om, scalen op een TFT gaat niet altijd lekker, vandaar mijn vraag.
Maar je moet op internet even kijken naar een RGB Scart naar VGA converter dingetje. Die bestaan, zeker weten. Zal alleen niet met 9,95 pleuro bekeken zijn. Reken minstens op het drie/vierdubbele.
Ik ga even zoeken, de prijs valt mij dan nog mee..
je kan ook een TV tuner kastje kopen met VGA uitgang
heel mooi en werkt prima. Ik heb een hele tijd gehad op een sony 32 inch VGA monitor

Avermedia heeft er een aantal kun je bij Mediamarkt kopen voor zo'n 90 euro geloof ik
(of 2de hands van wildweazel )
Bedankt! Dat ziet er wel goed uit, alleen geen RGB scart ondersteuning, maar ach die playstation gebruik ik ook weer niet zo vaak.

Verwijderd

Archie_T even informeren of je al een externe tuner gekocht hebt als je er tevreden over bent.

Ik zou namelijk zelf ook mijn lcd willen gebruiken om DVD/Video/TV te bekijken en ben aan het rondkijken naar wat mogelijk is.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:26
ik heb de logic3 vga box.

Was voor zover ik kan zien de enige die 1280x1024 aankon.

Doet het perfect, alleen het instellen van de zenders is een crime. Gelukkig is dat maar 1 keer.

heeft een Composite, een S-Video, een Kabel en een VGA aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door Xiphalon op 21-07-2005 16:33 ]

• Archie_T
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:12:
Archie_T even informeren of je al een externe tuner gekocht hebt als je er tevreden over bent.

Ik zou namelijk zelf ook mijn lcd willen gebruiken om DVD/Video/TV te bekijken en ben aan het rondkijken naar wat mogelijk is.
Nee ik heb em nog niet gekocht, heb nu vakantie dus ga even rondkijken en wellicht koop ik er volgende week eentje.
Ook wat darkmage zegt:
ik heb de logic3 vga box.
Ga ik even naar kijken, dus als ik wat heb geef ik een gil in dit topic... Maar tot nu toe heb ik nog geen RGB ding gevonden...

Verwijderd

Archie_T schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:04:... Maar tot nu toe heb ik nog geen RGB ding gevonden...
Via een andere topic ([24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3) heb ik een tip gekregen voor een externe tuner. De Plasme Enhancer Pro die zowat alles kan (bekijk eens de technische specificaties) wat je maar kan wensen. Enig nadeel aan dit toestel de prijs ($1000 - $1800, 8)7).

Gelijkaardig aan de logic3 vga box heb ik op internet ook de toestellen van AverMedia gevonden.
Pagina: 1