iBook keyboard combi's

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22
Hej iedereen

Ik werk nu al een tijdje met de iBook maar nu moet ik er een tijdje verplicht onder programmeren sinds mijn windows bak is weggevallen, nu heb ik echter soms moeilijkheden met het zetten van speciale karakters (zoals de pipeline).

Ik heb gegoogled naar een volledige key's shortcut layout maar kan er helaas geen enkele vinden...
Heeft iemand van jullie misschien een volledige keymap layout?

En zou er iemand ook nog eens kunnen vertellen of de nieuwe Powerbook (met gleuf) businesscard-cd's lust of niet? Vrij belangrijk voor mij :s

De dank is groot!

[ Voor 16% gewijzigd door Superflip op 12-07-2005 19:35 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wat betreft het toetsenbord: dat weet ik niet, ik heb zelf een PowerBook. Ik kan je wel verklappen dat je daar met geen mogelijkheid een business card of mini-CD/DVD in gaat krijgen. Het nadeel van elke slot-in drive :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb zo´n businesscard cd in de cd-dvd drive van mn iBook clampshell (g3 466Mhz) gedaan en die was er niet blij mee kan ik je zeggen.
Gelukkig niet stuk gegaan maar het maakte een hoop kabaal.

• Superflip
Goh, dat is wel balen... ik brand normaal al mijn promo werk op business-card cd's.

Die keyboard layout ben ik ondertussen zelf nog wat aan het zoeken zonder success overigens tot nu toe...

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Externe CD-brander eraan hangen is ook een optie. :)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

dawuss schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:43:
Ik kan je wel verklappen dat je daar met geen mogelijkheid een business card of mini-CD/DVD in gaat krijgen. Het nadeel van elke slot-in drive :)
Voor die mini CD's / DVD's zijn adaptors tekoop,
gewoon een ring die hem netzo groot maakt als een normale CD / DVD...

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat 't ook mét adapter niet gaat werken

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Bedoel je het | teken?
Dat zit links van je enter boven de shift (neem dus aan dat je die niet bedoeld)

[ Voor 3% gewijzigd door Ma_rK op 13-07-2005 09:00 ]

• Superflip
Ma_rK schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 08:59:
Bedoel je het | teken?
Dat zit links van je enter boven de shift (neem dus aan dat je die niet bedoeld)
Bij de nieuwe Powerbooks inderdaad wel (de nieuwe iBooks weet ik niet).
Maar bij de iBook G3 verschilt de keyboard layout.

Bvb : | = ALT + SHIFT + L

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je verschillende keyboard layouts hebt staat linksboven mischien een vlagje. klik op het vlagje en kies show keyboard viewer. er komt een keyboard op je scherm an door ALT / CTRL / SHIFT of onderlinge combinaties zie je alle speciale toetsen die verborgen zitten onder die combinaties...

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 14-07-2005 22:16 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

dawuss schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:43:
Wat betreft het toetsenbord: dat weet ik niet, ik heb zelf een PowerBook. Ik kan je wel verklappen dat je daar met geen mogelijkheid een business card of mini-CD/DVD in gaat krijgen. Het nadeel van elke slot-in drive :)
Nintendo claimt het te hebben opgelost, de Revolution zou zowel 8 cm als 12 cm CD's kunnen gebruiken met een slot-in drive.

Maar daar heb je nu weinig aan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Johnny schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:47:
[...]

Nintendo claimt het te hebben opgelost, de Revolution zou zowel 8 cm als 12 cm CD's kunnen gebruiken met een slot-in drive.

Maar daar heb je nu weinig aan.
DVD's ;) maar daar heb je nog minder aan.

Externe DVD brander werkt prima, je kan ook je oude computer aanhouden voor alleen die promo's natuurljik, heb je gelijk backup systeem.

Keyboards ... ik heb zo'n logitech dinovo BT plank, en dat werkt prima met mijn iBook (op de media keys na maar dat vindt ik toch onzin dingen).
Misschien vanavond eens proberen of de hele mapping klopt, extern kb is best wel lekker werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Superflip
franssie schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:51:
[...]
Externe DVD brander werkt prima, je kan ook je oude computer aanhouden voor alleen die promo's natuurljik, heb je gelijk backup systeem.
Helaas dik jammer dat hij volledig furbished is, en mijn iBook heeft geen cd-brander :(

Ach ik leen mijn vader zijn pc wel eens ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mijn iBook heeft USB2 en daar hangt een dvd brander aan,toetsen bord werkt ook goed.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Yalopa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:15:
Als je verschillende keyboard layouts hebt staat linksboven mischien een vlagje. klik op het vlagje en kies show keyboard viewer. er komt een keyboard op je scherm an door ALT / CTRL / SHIFT of onderlinge combinaties zie je alle speciale toetsen die verborgen zitten onder die combinaties...
Mocht die keyboard viewer niet in het lijstje staan:
system preferences -> international -> input menu -> keyboard viewer aanklikken

• Superflip
Jammer genoeg vind ik de Keyboard viewer niet terug op mijn OS X 10.2.8
Maar ik heb de character viewer al, en nu kan ik ze gewoon daar uit halen als ik ze weer eens niet vind.

Iedereen is toch erg bedankt voor de moeite!
Pagina: 1