Ik heb vandeweek een athlon 600 gekocht met een GeForce(niet de DDR) en een ASUS K7M moederbordje en ook nog een SB Live!. Dit is wel leuk maar elke keer als ik hem ff lekker benut met q3 of 3dmark2000 dan hangt die binnen 2 minuten. Nou hoorde ik dat het met een moederbord met de VIA chipset wel stabiel moet draaien is er iemand die mij hier advies over kan geven, want ik wil het moederbord dan gaan ruilen voor de Abit KA7 of zou die dan nog steeds blijven hangen...
Heb je wel de drivers van Nvidia(bijv.3.68 5.1x etc.)? want ik heb namelijk ook een athlon 600@660 met k7m en geforce (creative)(wel ddr maar dat maakt niet uit) en daarmee had ik ook eerst kuren. hij stond namelijk op agp2x(met drivers van creative) en met de drivers van Nvidia komt ie op 1x en dat scheelt heeeeel weinig in de snelheid dus daar hoef je je niet druk over te maken.
en inruilen voor de abit KA7 is ook een goed idee, sneller en beter overklokbaar.
Grr.. executor
en inruilen voor de abit KA7 is ook een goed idee, sneller en beter overklokbaar.
Grr.. executor
En misschien een domme opmerking: maar weet je zeker dat je voeding het trekt?? Want zo'n GeForce en Athlon trekken best wel wat stroom...
If nothing is written below, I was the last to reply...
athlon 550@950 met K7M gforce en sblive met een te lichte voeding op agp1 geen crashes met agp2 steeds hangen een goeie 300 watt (Antec PP303X) erin en met agp2 en sba en superbypass etc enabled geen crash meer gehad en syseem draait dag en nacht.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Ik heb de goede drivers en een 300 wat voeding alleen me AGP staat wel op 2X dus ik zal het ff op 1 proberen thX
1x AGP: Volgens mij kan dit met Powerstrip.
Ddboy: wat bedoel je met de VIA chipset, die zit ook op de K7M/
Verder: de goede detonator drivers bepalen voor een groot gedeelte de stabiliteit van je systeem.
Waarom heb je een K7M (1e generatie Athlon MB) gekocht? Voor een paar tientjes meer koop je een K7V....
Grtz, Muyz
Ddboy: wat bedoel je met de VIA chipset, die zit ook op de K7M/
Verder: de goede detonator drivers bepalen voor een groot gedeelte de stabiliteit van je systeem.
Waarom heb je een K7M (1e generatie Athlon MB) gekocht? Voor een paar tientjes meer koop je een K7V....
Grtz, Muyz
Verwijderd
Wat probeer je ons nou wijs te maken Muyz??
Op de K7M zit GEEEN via chipset!!! Op de K7V zit WEL via chipset!!!
Dat ge het even weet..
Op de K7M zit GEEEN via chipset!!! Op de K7V zit WEL via chipset!!!
Dat ge het even weet..
Ik heb ook een Athlon600 K7M Sblive, maar dan met een Voodoo3.
Die was eerst ook vrij onstabiel maar nadat ik de bios heb geupdated zijn alle problemen verdwenen.
Dus probeer eens de 1008 of 1009 bios, die werken bij mij het beste.
Die was eerst ook vrij onstabiel maar nadat ik de bios heb geupdated zijn alle problemen verdwenen.
Dus probeer eens de 1008 of 1009 bios, die werken bij mij het beste.
Verwijderd
Op de K7M en K7V zitten de dezelfde zuidbrug ie VIA686. Maar de noordbrug is compleet anders. K7M - AMD. K7V - VIA.
dat weet ik allemaal al ik heb ook de nieuwste detinator drivers en inderdaad zit op de n bridge en amd op k7v zit ook een onboard s card en dat moet ik niet hebben. Zelfs met me AGP op 1X is die nog instabiel dus ik ga gewoon terug en vraag om een ander moederbord
Verwijderd
Jongens, nog niet het Tweakers.net nieuws gelezen...
staat een artikel met uitleg
eigenaren van een mamaplankje met de AMD 751 chipset hebben kans dat ze hun kaartje niet in AGP 2x mode kunnen gaan gebruiken, iets wat een aardig verlies in performance opleverd:
gauw kijken!!!
staat een artikel met uitleg
eigenaren van een mamaplankje met de AMD 751 chipset hebben kans dat ze hun kaartje niet in AGP 2x mode kunnen gaan gebruiken, iets wat een aardig verlies in performance opleverd:
gauw kijken!!!
Verwijderd
Zorg dat je een goede voeding hebt (NIET ALLE 300W VOEDINGEN ZIJN GESCHIKT!).
Flash dan eerst het nieuwste bios.
EN DAN ALTIJD EERST ALLE BIOS-OPTIES OP LANGZAAM ZETTEN EN GEAVANCEERDE FEATURES UIT!
Super-bypass UIT, wait-states en delays AAN, geavanceerde parallelle verwerking UIT, burst- en pagemodes UIT etc etc etc ZET DAT NOU EERST EENS ALLEMAAL OP SAFE!
Wedden dat ie het dan prima doet!
En dan een voor een al die opties aanpassen, en kijken of je huidige videokaart, geheugen, chipset(!), drivers etc het aankunnen.
Flash dan eerst het nieuwste bios.
EN DAN ALTIJD EERST ALLE BIOS-OPTIES OP LANGZAAM ZETTEN EN GEAVANCEERDE FEATURES UIT!
Super-bypass UIT, wait-states en delays AAN, geavanceerde parallelle verwerking UIT, burst- en pagemodes UIT etc etc etc ZET DAT NOU EERST EENS ALLEMAAL OP SAFE!
Wedden dat ie het dan prima doet!
En dan een voor een al die opties aanpassen, en kijken of je huidige videokaart, geheugen, chipset(!), drivers etc het aankunnen.
Pagina: 1