Toon posts:

Internet delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een hoop artikelen die hier staan doorgelezen maar toch lukt het niet om mijn internet verbinding (kabelfoon premium) te delen.

Ik heb 2 computers verbonden met een crosscable.

computer 1 heeft 192.168.0.1 255.255.255.0
computer 2 heeft 192.168.0.2 255.255.255.0

Dit heeft gewerkt maar computer 2 kreeg een probleem en is opnieuw geinstalleerd.

Computer 2 heeft gewoon hetzelfde ip adres gekregen en subnetmask.
Internet delen en de xp wizard (internet delen) heb ik ook opnieuw gedraait en dat maakte weinig tot niks uit.

Beide pc's draaien onder windows xp sp2.

Vergeet ik nu iets of ...¿¿??

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Even ter info, je setup vind ik omslachtig..
Waarom niet gewoon een goedkoop breedband routertje kopen (bv edimax van Mycom) met ingebouwde 4 ports hub. (30 euro)
Dan ben je van die 2 netwerkkaarten in je ene pc af en je hoeft een pc niet altijd aan te laten staan, en het is ook nog veiliger omdat je achter NAT zit + die router heeft DHCP server dus geen gezeik met ip config...

tis maar een tip, en ik ben geen medewerker van mycom ofzo

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Flyduck schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:43:
Waarom niet gewoon een goedkoop breedband routertje kopen (bv edimax van Mycom) met ingebouwde 4 ports hub. (30 euro)
Dan ben je van die 2 netwerkkaarten in je ene pc af en je hoeft een pc niet altijd aan te laten staan, en het is ook nog veiliger omdat je achter NAT zit + die router heeft DHCP server dus geen gezeik met ip config...

Op het moment zit de modem op usb.
Lan op netwerk kaart.
Modem kan ook met een netwerkkabel worden aangesloten als het goed is.

Ik ga mis wel een keer een router halen maar vaak hoor je dat er gezeur is met kabelfoon (caiway) met routers.

De verbinding die ik nu had heeft als zo'n jaartje of 5 gewerkt.
1x ongeveer hetzelfde probleem gehad toen heb ik de computer waarop ik internet deel opnieuw geinstalleerd, maar dat ga ik niet nog een keer doen alleen omdat een verbinding niet werkt.
Er moet een andere manier zijn maar het wil me niet lukken het kan zijn dat ik bijv ergens iets vergeet dat iemand ineens op een goed idee komt en zo mij erg goed kan helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 20:19 ]

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Flyduck schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:43:

dat valt toch wel mee zo deed ik het vroeger ook had een pc die altijd aan staat 2e kaartje er in had ik nog liggen in die andere ook
internet sharing aan beide een ip zoals hij heeft
maareh misschien heb je het ip niet goed ingevuld
als je bij bijde pc's ff start>uitvoeren>cmd druk op enter dan typ je in ipconfig dan de getallen vergelijken ff kijken of er verschillen in zitten

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
ze kloppen dat is zeker.
Daarom vind ik het zo raar dat hij gewoon weigerd internet te delen. (firewall heb ik uitgezet om dit te proberen dus daar kan het ook niet aan liggen)

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
die klote-wizard nooit gebruiken :P. WErkt voor geen tiet.Heb je ze wel in hetzelfde domein gepleurd? TCP/IP instellingen goed?

Verwijderd

Topicstarter
allebij in de zelfde werkgroep en

tcp installingen :

computer 1 heeft 192.168.0.1 255.255.255.0
computer 2 heeft 192.168.0.2 255.255.255.0

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ga eens achter pc 1 zitten.

start > uitvoeren > cmd ENTER

ping. 192.168.0.2

kijk even wat ie zegt

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe de relevant faq links:

Hoe deel ik Internet ?

en jij bet nu toe aan:

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

(waar enriqueeeeeeeeeeee op doelt :?)

PC2 (waar het modem niet op aangesloten zit) moet staan op automatisch ip verkrijgen (dhcp)
op pc1 moet je de USB internet delen (klassieke fout is dat je de ethernet aanslutiing hebt gedeeld)

vergeet effe een router kopen, dat is niet je probleem aangezien het eerder gewerkt heeft.

offtopic:
formateren na en probleem vind ik niet zo'n sterke manier van probleem oplossen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

geef je DNS ip nummers eens door, van de 2e computer

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 15:40 ]

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
quote: leuk_he
PC2 (waar het modem niet op aangesloten zit) moet staan op automatisch ip verkrijgen (dhcp)
Hoe kom je erbij :?
Als pc2 maar goed ingesteld is hoeft dat absoluut niet, en waar wil je die dhcp vandaan halen?

Btw, niet dat ik net de faq heb doorgelezen, maar tis idd de overbekende eerste stap te pingen om je ip instellingen op een rijtje te krijgen. Gevolgd door tracert voor routing issues natuurlijk...(hint hint)
quote: Dranko
ze kloppen dat is zeker
Wie vraagt hier nou om hulp? 8)7
Post anders gewoon IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, DHCP-server, DNS-servers voor alle betrokken interfaces, 3 stuks...

Als het nog niet lukt na die howto/faq wel te verstaan...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DMirage schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:28:

Hoe kom je erbij :?
Als pc2 maar goed ingesteld is hoeft dat absoluut niet, en waar wil je die dhcp vandaan halen?
Je hebt gelijk... een beetje kort door de bocht. Maar ls je alleen je ip vast instelt op 192.168.0.2 dan ben je wat instellingen vergeten en krijg je een verschijnsel "het werkt niet".

[/small]
en je hebt nog wel meer mensen te corrigen in dit draadje. [/]
Btw, niet dat ik net de faq heb doorgelezen, maar tis idd de overbekende eerste stap te pingen om je ip instellingen op een rijtje te krijgen. Gevolgd door tracert voor routing issues natuurlijk...(hint hint)
nee, je bent een stap te snel.
-eerst controleer je of je lampjes branden naast je kabel 8) :+
En je gebruikt niet ping om je ipinstellingeen op een rijtje te krijgen maar ip config. :+ (en ping om te kijken of het werkt)

Maar in de troubleshooter staat dat kort en simpel beschreven.

maar regel 1 is: Check de kabel!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 18-07-2005 16:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

leuk_he schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:01:
effe de relevant faq links:

Hoe deel ik Internet ?

en jij bet nu toe aan:

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

(waar enriqueeeeeeeeeeee op doelt :?)

op pc1 moet je de USB internet delen (klassieke fout is dat je de ethernet aanslutiing hebt gedeeld)

vergeet effe een router kopen, dat is niet je probleem aangezien het eerder gewerkt heeft.

offtopic:
formateren na en probleem vind ik niet zo'n sterke manier van probleem oplossen.
met 5 e's :P

maar als je de ene kan pingen dan weet je dat er verbinding is ;P

Pagina: 1