[XP] Pipe symbol (de |) gezocht onder NL keyboard*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
Hallo,

Ik zit met een behoorlijk probleempje. Wat is er namelijk aan de hand? Ik heb mijn complete harde schijf geencryped maar nu kan ik mijn password niet goed invoeren. Ik weet ook waarom. Op de toetsenboard instelling VS internationaal heb ik wel de | (die zit in mijn wachtwoord en samen op een toets met \) maar na de reboot tijdens de installatie staat mijn toetsenbord ineens ingesteld op NL in plaats van VS internationaal. Nu kan ik dus nergens op mijn toetsenbord meer de | vinden.

Wat heb ik al geprobeerd?

Alt + 124, werkt wel in het username veld, niet in het password veld.
Kopieren van dit teken naar het password veld werkt ook niet.

Wat gebruik ik?

Encryptie: Safeguard easy 4.10
Moederbord: Asus A7N8X Deluxe Rev 2.00
Toetsenbord: Logitech internet pro

Kortom, wie mij kan vertellen waar de | zich bevindt op de instelling NL ben ik zeer dankbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Kun je niet het toetsenbord anders instellen? Terug zetten op VS Internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hmm, kan me herinneren van een oude 386 oid dat het iets was van ctrl+alt backsslash... wat je anders zou kunnen proberen is het visuele toetsenbord van windows xp. :) Staat onder Accessebility (let niet op de spelling).

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:23

BKJ

Fl4sh3r schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:10:
Kun je niet het toetsenbord anders instellen? Terug zetten op VS Internationaal.
Zonder in te loggen je indeling van je keyboard veranderen lijkt me lastig....

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik heb hier een NL toetsenbord liggen van HP:

de | bevind zich op de toets links naast de grote enter (return).. En dan de bovenste van de 2 die ernaast zitten.. Het kan ook de shift optie van die toets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:48
ctrl+shift veranderd toetsenbord-layout toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
phYzar schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:13:
Waarschijnlijk niet als je niet ingelogged bent.. Ik heb het antwoord zoiezo al gegeven.. Nu nog wachten op antwoord van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Hier kun je vast wel wat mee
http://www.microsoft.com/globaldev/keyboards/kbdne.htm ;)

Voor meer layouts:
http://www.microsoft.com/globaldev/reference/keyboards.aspx

[ Voor 33% gewijzigd door Boboga op 12-07-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

phYzar schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:13:
Jup. Dat werkt (lijkt me) ook voor het inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het is al gezegd, maar voor de duidelijkheid zit de | bij de Nederlandse indeling onder de toets die op je toetsenbord eruit ziet als

}
]

Druk op SHIFT gevolgd door deze toets en je hebt een | :)

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
Mijn vader heeft een NL toetsenbord en ik heb net even gekeken:

Het is de tweede toets rechts van de P (waar in de EN versie de ] en de } zitten), en van die toets de shift-optie.

Shift + ] dus (Op de plek van de } ) :)

Edit:
Spuit 11 :/

[ Voor 6% gewijzigd door Morax op 12-07-2005 19:17 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:55
Het is shift + alt
in windows zelf dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb het net even getest en het moet zijn ALT + SHIFT

Het werkt inderdaad in het Windows XP inlogscherm, je ziet in het inlogscherm links onderin een blauw vierkantje met daarin de invoertaal. Deze kan je dus switchen met de genoemde combinatie.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hier staat wel een vergelijkbaar iets:
For Windows 2000 there isn't any system settings you can change to add more keyboards for the logon dialog, but there is a workaround for those who have administrator rights to the computer. Here it is:

1. First add the keyboard layout you wanted to the your current user (open "Settings=>Control Panel=>Regional Options" and add a keyboard layout)
2. Open "regedit" in HKCU\Keyboard Layout\Preload
3. Look for the key you added
4. Create the same key value in HKU\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload
5. You will also need to replicate, the "Substitutes" folder.

Once you have set this up, you can select a different input locale in the logon dialog by:

* Press the "Options >>" button. This will allow you to see the input locale in a blue rectangle.
* Use <Right Alt>+<Shift> to toggle between the different installed input locales.

mischien dat die toetscombinatie right alt+shift wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is geen applicatieprobleem; maar een OS probleem; daarom verplaats ik je topic even :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Kon mijn topic al niet weervinden, vandaar dat er nu een crosspost staat in beveiligingen/virussen :Y)

Ik kan niet in windows XP komen, dat is juist mijn probleem. Na mijn post schermpje kom ik in een omgeving die de meesten van jullie nog wel van de 368 kennen, zo'n mooi invoerschermpje van safeguard easy met een gespikkelde achtergrond. Hier moet je dus je user + pass ingeven en dan kun je pas je HDD op (kan nu ook wel als ik hem als een slave hier in zou hangen maar aangezien hij nu met 256 bit is geencrypt en je de sleutel met die combo van user + pass vrijgeeft blijft je HDD geencryped) Zonder dat password zal windows dus ook never gaan booten.

Ennieway, het grote probleem is dat de optie shift+ ] ( wat op internationale instelling dus } op zou moeten leveren) een lange rechte verticale streep is. Wat ik zoek zijn 2 korte streepjes boevnop elkaar.

De rest van de linkjes en tips uit dit draadje ga ik ook proberen, probleem is alleen dat je na een fout password een half uur niet kan inloggen (meer dan 4x verkeerd wachtwoord triggered deze optie). Als iemand nog ideeen heeft over hoe ik in mijn bios oid mijn toetsenbordinstellingen kan wijzigen, graag. Zal helaas wel niet gaan aangezien dit soort info op de HDD vastgelegd staat waar ik niet in kan komen........ 8)7

Voordat iemand vraagt waarom ik mijn HDD uberhaupt op 256 bit geencrypt heb? Ben een beetje paranoide wat dat betreft......

[ Voor 15% gewijzigd door plukke op 12-07-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
plukke schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:19:
Ennieway, het grote probleem is dat de optie shift+ ] ( wat op internationale instelling dus } op zou moeten leveren) een lange rechte verticale streep is. Wat ik zoek zijn 2 korte streepjes boevnop elkaar.
Nog even op mijn vaders toetsenbord gekeken voor je. Ondanks dat het je probleem niet oplost, deze toets zit op de toets links van de z (waar nu de \ en de | zitten)

Alt Gr + \ levert het pipe-tekentje op, met 2 verticale streepjes boven elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Bij mij is die verticale streep op mn toetsenboard aangegeven als 2 verticale streepjes op elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Helaas vindt safeguard easy dat niet. Als ik Alt 124 pak (het symbool wat ik nodig heb) wordt dat in het userveld keurig als 2 losstaande streepjes boven elkaar weergegeven. Helaas kan ik dit symbool op andere toetsenborden alleen namaken met een alt erbij en worden de } oplossingen weergegeven als een lange streep die ook niet werkt (geprobeerd). Dat is helaas het probleem, alt is in het wachtwoordveld uitgeschakeld........

Nouja, ik probeer morgen nog even en anders zit er helaas niks anders op dan te zien dat ik die schijf als een slave zie te formatteren en daarna een verse install met een wachtwoord ZONDER pipe en met tekens die zowel op een VS als op een NL toetsenbord met shift gemaakt kunnen worden.... :P. Maar na mijn ervaringen vandaag zal dat formattereb ook wel een grote PITA worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Als ik hier alt + 124 intoets krijg ik de pipe-versie zonder opening. Het pipe-tekentje wat jij bedoelt is alt + 179 volgens [url=]deze ALT tabel[/url] :)

Maar zie ook [rml]Morax in "[ XP] Pipe symbol (de |) gezocht onder NL..."[/rml] waar ik de toetsencombinatie heb gezet voor het juiste pipe-tekentje op een NL toetsenbord indeling ;)

Edit:
Dit teken gaat het dus om: ¦

[ Voor 9% gewijzigd door Morax op 12-07-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Morax schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:50:
Als ik hier alt + 124 intoets krijg ik de pipe-versie zonder opening. Het pipe-tekentje wat jij bedoelt is alt + 179 volgens [url=]deze ALT tabel[/url] :)

Maar zie ook [rml]Morax in "[ XP] Pipe symbol (de |) gezocht onder NL..."[/rml] waar ik de toetsencombinatie heb gezet voor het juiste pipe-tekentje op een NL toetsenbord indeling ;)

Edit:
Dit teken gaat het dus om: ¦
Dan vermoedt ik dat mijn mobo een andere ascii tabel gebruikt, alt + 124 levert ¦ :) Helaas gaat je oplossing niet op omdat Alt is uitgeschakeld in het wachtwoord veld. Nouja, ik hang hem zometeen hier als slave in, verse install en dan nog een keer proberen, dit keer met symbolen die op allebei de toetsenborden onder de shift + .... te vinden zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Update:

Na het booten vanaf een xp cdtje, een format C: en een verse XP installatie zit ik nu dit berichtje te posten vanaf de bewuste PC. Kotom, probleem opgelost. Ter voorkoming van het probleem sloop ik alle talen behalve VS internationaal uit mijn PC :)
Pagina: 1