BF2 te snel op XP64

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister BF2 geinstalleerd onder win XP64, alles doet het, alleen draait de game te snel (je loopt dubbel zo hard) in multi-player werkt dit heeeeeeel schokkerig, alsof je heel veel lag hebt... Weet iemand een oplossing hiervoor?

Ant on AMD64 3500+ met ATI Radeon 9600XT 256mb en 1 gb intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

te snel... nou... lmao that's the first :+ :D

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

iH8 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:26:
te snel... nou... lmao that's the first :+ :D
je snapt vast wel dat hij het over de loopsnelheid heeft en niet dat het spel te snel draait doordat zijn computer te snel is. Tis een bugje met de 64 windows bit dingus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
wow eeeuh ja net zoals hier boven WTF hehe. maar goed mss een idee om je cpu terug te clocken?

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

mrboomblaster schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:29:
wow eeeuh ja net zoals hier boven WTF hehe. maar goed mss een idee om je cpu terug te clocken?
nee this een software fout. het zelfde als met een dvd die je vooruit spoelt. helaas weet ik er niet wat je er mee moet. ik neem aan dat je je vid drivers, cpu drivers en zo al hebt gehad?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrboomblaster schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:29:
wat doe je op dit forum echt, ga weer snel terug de pcm lezen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het echt te snel is, wat mij niet lijkt, typ in Console tijdens het gamen; renderer.drawfps 1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:25:
Ik heb gister BF2 geinstalleerd onder win XP64, alles doet het, alleen draait de game te snel (je loopt dubbel zo hard) in multi-player werkt dit heeeeeeel schokkerig, alsof je heel veel lag hebt... Weet iemand een oplossing hiervoor?

Ant on AMD64 3500+ met ATI Radeon 9600XT 256mb en 1 gb intern
Van 32bit naar 64bit en BF2 denkt ineens dat die 2x zo snel moet draaien? De gameservers gaan dat niet leuk vinden en gaan keer op keer aan je schouders trekken om je op je plaats te zetten, vandaar die lag. Vergelijkbaar met een hond dat te snel wilt lopen en de baas trekt aan de leiband om die hond op een normalere tempo te laten lopen.

Is er wel support voor Windows XP x64?

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 12-07-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:50
Zelfde soort grapje komt ook voor bij unreal tournament. Het gebeurd op pc's met speedstep(-achtige) technieken, waarbij het spel bij opstarten ziet dat er bv een 800mhz cpu in zit, zich daarop instelt, maar dat de cpu dan opklokt naar zijn volle snelheid. Op te lossen door de cpu te dwingen op zijn volle snelheid te draaiendoor de speedstep/powernow/coolnquiet uit te zetten, of eerst een andere zware actie uitvoeren die voor een cpu-versnelling zorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door phYzar op 12-07-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-> Spielerij - Problemen & Vragen

anteaternl: Zou je Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen en Spielerij - Problemen & Vragen FAQ nog even door willen nemen? Wellicht dat de suggesties die je daar kan vinden helpen. Met name het proberen van andere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

rapture schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:33:
[...]

Van 32bit naar 64bit en BF2 denkt ineens dat die 2x zo snel moet draaien? De gameservers gaan dat niet leuk vinden en gaan keer op keer aan je schouders trekken om je op je plaats te zetten, vandaar die lag. Vergelijkbaar met een hond dat te snel wilt lopen en de baas trekt aan de leiband om die hond op een normalere tempo te laten lopen.

Is er wel support voor Windows XP x64?
Nee, tuurlijk niet, ik heb hem hier ook op x64 getest, en draait prima, alles draait een stuk soepeler dan met 32-bit, maar hier gaat het niet 2x zo snel, ik zou gewoon eens proberen te reinstallen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Wel vaag.

Het zal zekers niet aan cpu speeds liggen. Dat is de grootste onzin. Wat wel kan is met games van tig jaar geleden. BV unreal tournament. En een State of the art pc. Dat je wel een versnelling krijgt als je de v-sync uit zet. Dan krijg je ineens op stukken een fps van 500 en dan merk je het wel dar het ietsjes sneller gaat. En dan zakt i weer naar 200 en dan loopt i weer iets trager. Maar ook hier gewoon video kaart settings. Dus ik zou het idd bij drivers,xp64 en BF zelf zoeken.

Astennu wil ook nog steeds een keertje XP64 proberen :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Precies,
doen wat Phyzar zegt, cool 'n quiet disablen in de BIOS zou je van je problemen moeten verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:50:
Wel vaag.

Het zal zekers niet aan cpu speeds liggen. Dat is de grootste onzin. Wat wel kan is met games van tig jaar geleden. BV unreal tournament. En een State of the art pc. Dat je wel een versnelling krijgt als je de v-sync uit zet. Dan krijg je ineens op stukken een fps van 500 en dan merk je het wel dar het ietsjes sneller gaat. En dan zakt i weer naar 200 en dan loopt i weer iets trager. Maar ook hier gewoon video kaart settings. Dus ik zou het idd bij drivers,xp64 en BF zelf zoeken.

Astennu wil ook nog steeds een keertje XP64 proberen :)
Wat bedoeld wordt is dat cool 'n quiet de cpu terugclocked om ervoor te zorgen dat hij minder stroom verbruikt. Spellen berekenen hun snelheid aan de hand van de cpu snelheid. Als de cpu ineens harder gaat lopen tijdens het spelen omdat cool 'n quiet ziet dat er meer cpu nodig is, weet het spel dat niet en zal dus ineens heel snel lopen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
lemming_nl schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:26:
[...]

Wat bedoeld wordt is dat cool 'n quiet de cpu terugclocked om ervoor te zorgen dat hij minder stroom verbruikt. Spellen berekenen hun snelheid aan de hand van de cpu snelheid. Als de cpu ineens harder gaat lopen tijdens het spelen omdat cool 'n quiet ziet dat er meer cpu nodig is, weet het spel dat niet en zal dus ineens heel snel lopen.
dat doen ze al jaren niet meer zo hoor :/ de tijd dat oude 368 spelletjes te snel lopen op een pentium 2 is voorbij :/
spellen berekenen hun snelheid realtime met behulp van iets dat euh.. 'tijd' heet???

bovendien mag iemand me dan gaan uitleggen waarom deze TS de eerste is met dit probleem terwijl er alleen al op dit forum 1000den mensen een laptop of cpu met speedstep/cool'n'quite technologie hebben.

ikzelf draai soms ook bf2 op me laptop, en dan clocked ie ook opeens van 600 naar 1600mhz.. so what? de klok gaat daar niet harder van lopen hoor :?

[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 22-07-2005 12:04 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
er is ''officieel'' geen 64bit support voor bf2 :)

[ Voor 58% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-07-2005 12:30 ]

Pagina: 1