[laptop] voeding 65W of 90W

Pagina: 1
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

Topicstarter
hoi,

heb vorige week een Dell Precision M70 besteld, ondertussen is hij onderweg met UPS. Bij het configureren van de laptop had ik keuze tussen een 65W en een 90W voeding. Ik had de 65W gevraagd, omdat dan (volgens de verkoper) de batterij langer zou meegaan.
Nu zie ik op de vrachtbrief echter staan "90W voeding" :(
Probleem is dat het op de orderbevestiging, die ik ondertekend heb, ook zo staat: dus eigenlijk is het mijn fout...

Mijn vraag nu: maakt het veel verschil uit, een 65W of 90W voeding? Wat raden jullie aan? Is het de moeite om een 65W te bestellen? Ik gebruik de laptop voornamelijk veel op netstroom (is namelijk desktop replacement).

Thanks!

(specs: Dell Precision M70, P-M 2.13Ghz 1GB (2x512)DDR, nvidia Quadro FX Go1400 256MB: veel energie nodig dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

volgens mij lkeveren ze niet voor nix 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 11966 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:03:
volgens mij lkeveren ze niet voor nix 90
insinueer je nu dat ze opzettelijk een 90W voeding meegeleverd hebben, omdat de batterij sneller zijn capaciteit zou verliezen, zodat ze sneller een nieuwe batterij zouden kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143297

ik denk dat de stabiliteit van een 90W voeding veel hoger is dan van de 65W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Een batterij raakt leeg door een zwaardere voeding :?
1 woord: bullshit.
't is juist andersom, die 90W voeding kan meer vermogen leveren, daardoor kan in princiepe de accu sneller opgeladen worden. Een accu loopt echt NIET leeg door een voeding eraan te hangen. Zwaar of licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

als 65 alleen het voordeel zouw hebben van langere accuduur zouden ze geen 90 leveren. ik denk dat als een pc 65 nodig heeft hij langer meegaat dan dat hij 90 nodig heeft. maar een krachtige pc met 65 watt lijkt me onstabliel worden. liever een stabiele pc die iets minder lang met accu doet dan een onstabiele die er lang mee doet. ik heb op men werk 2 pc's met 75 watt aansluitingen van hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als de door jou samengestelde pc meer dan 65 watt nodig heeft dan kan ik me voorstellen dat dell daar een 90 watt bijgestopt heeft omdat het anders niet werkt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
t vermogen van de voeding heeft geen f*ck te maken met de accucapaciteit.

T is gewoon het vermogen wat je voeding MAXIMAAL kan leveren. Of je 65 of 90W nodig hebt hangt af van het verbruik van je laptop. Vrijwel elke laptop wordt t op aangegeven wat ie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lemming_nl schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:09:
Als de door jou samengestelde pc meer dan 65 watt nodig heeft dan kan ik me voorstellen dat dell daar een 90 watt bijgestopt heeft omdat het anders niet werkt.
Bedankt voor de hints!
Jullie verklaringen lijken me allemaal erg logisch! Ik hoef me dus geen zorgen te maken!

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmz,

ik zie juist dat ik wat voor verwarring heb gezorgd:
eigenlijk bedoel ik een 90W stroomadapter...

verandert dat iets aan de zaak?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 63173 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:51:
hmz,

ik zie juist dat ik wat voor verwarring heb gezorgd:
eigenlijk bedoel ik een 90W stroomadapter...

verandert dat iets aan de zaak?

greetz
voeding, adapter, 2 namen voor 't zelfde beestje. Maakt dus niets uit :)
Pagina: 1