[XP] Zeer sloom netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb op mijn 100mbit netwerk twee XP pcs die ik graag met elkaar zou laten communiceren.
De een is media center, de andere mn workstation waar alle films op staan.
De mediacenter kan de films wel spelen, maar stottert heeeel erg.

Ik heb om te testen eens een 40mb bestand gekopieerd van netwerkdrive naar eigen HDD, en hier deed hij meer dan 20 minuten over! Naar mijn idee moet zoiets op een 100mbit netwerk toch makkelijk binnen een minuut gaan?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd: firewalls uit, symantec auto-protect uit, allerlei tweaks van internet, maar niks lijkt te werken...

Weet iemand misschien wat hier fout gaat?!

Alvast bedankt,
TB

PS misschien handig op te vermelden dat direct-connections perfect and snel werken, alleen windows XP file-and-printer-sharing is zo traag als dikke stront door een trechter :(

Meer info:
Het programma NetCPS, om netwerk te testen, heeft een 100mb bestand binnen 12.17 seconden weten door te voeren. Waarom doet windows dan 21 minuten over een 40mb bestand :'(

EDIT:
wooops, krijg net te horen van een vriend dat er ook een network troubleshooting forum is :$
Zou een modje even willen moven :)?

[ Voor 29% gewijzigd door TheBlasphemer op 12-07-2005 18:14 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
netcps doet niks me je hdd... daarom is het ook zo snel

je zegt dat je mediacentre machine 'stotterd' bij het afspelen..waarschijnlijk omdat Udma op de hdd uitstaat.. en dat kost idd performance!

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dicht. aub niet dubbelposten.

Dit topic is gesloten.