Afgelopen weekend ben ik naar een grote LANparty geweest. Dat is allemaal prima verlopen alleen nu ik terug ben en het internet op probeer te komen lukt het niet.
Normaal als ik terugkom van een LAN is het simpel alle setting er opnieuw in gooien en het werkt gelijk, echter nu ben ik er al meer dan 10 uur mee bezig geweest en heb het nog niet aan de praat.
Ik maar gebruik van de volgende settings.
IP - 10.0.0.150
Subnet - 255.255.255.0
Gateway - 10.0.0.138
DNS 1 - 192.121.1.34
DNS 2 - 192.121.1.66
Natuurlijk heb ik in de 10 uur wel het een en ander geprobeerd alleen weet ik nu echt niet meer wat ik nog kan proberen.
Heb het volgende gedaan.
Andere netwerkkaart geprobeerd.
Andere kabel geprobeerd.
Windows er opnieuw op. (3x)
PC Beneden neer gezet.
Ander IP geprobeerd
De PC die het beneden wel doet met dezelfde settings alleen een ander IP boven gezet en die deed het daar wel.
Dit heeft dus allemaal niet geholpen.
Er is opzich wel verbinding met de modem want ik kan die ook pingen.
Ik snap echt niet waarom ie het niet doet, ik heb vast nog al wat dingen geprobeerd die er niet bij staan maar daar kan ik nu ff niet opkomen.
Het probleem lijkt wel een beetje op het probleem uit dit topic -> wel contact maar geen verbinding
Als er iemand is die enig idee heeft hoe dit op te lossen......
Normaal als ik terugkom van een LAN is het simpel alle setting er opnieuw in gooien en het werkt gelijk, echter nu ben ik er al meer dan 10 uur mee bezig geweest en heb het nog niet aan de praat.
Ik maar gebruik van de volgende settings.
IP - 10.0.0.150
Subnet - 255.255.255.0
Gateway - 10.0.0.138
DNS 1 - 192.121.1.34
DNS 2 - 192.121.1.66
Natuurlijk heb ik in de 10 uur wel het een en ander geprobeerd alleen weet ik nu echt niet meer wat ik nog kan proberen.
Heb het volgende gedaan.
Andere netwerkkaart geprobeerd.
Andere kabel geprobeerd.
Windows er opnieuw op. (3x)
PC Beneden neer gezet.
Ander IP geprobeerd
De PC die het beneden wel doet met dezelfde settings alleen een ander IP boven gezet en die deed het daar wel.
Dit heeft dus allemaal niet geholpen.
Er is opzich wel verbinding met de modem want ik kan die ook pingen.
Ik snap echt niet waarom ie het niet doet, ik heb vast nog al wat dingen geprobeerd die er niet bij staan maar daar kan ik nu ff niet opkomen.
Het probleem lijkt wel een beetje op het probleem uit dit topic -> wel contact maar geen verbinding
Als er iemand is die enig idee heeft hoe dit op te lossen......