Toon posts:

ADSL sync weg als bepaalde computer wordt aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Heb een probleem met netwerk van een studentenhuis.

SETUP:
1x E-tech ADRT-03 4 poorts adsl modem\router annex A verdeeld over 3 losse kabels het internet naar 3 3com 8 poorts switches(3c16791) die elk weer een aantal computers op zich hebben. totaal 17 computers. 1 computer zit los op de E-tech aangesloten.
ADSL verbinding van XS4all(voormalig Cistron klant) Mits het modem werkt hebben we een bandbreedte van 8064 down bij 896 up.

Kabels zijn FTP kabels en aangesloten met shield\ground op de routers\switches\computers.
Alleen de losse computer op de router is met een kabel verbonden zonder ground.
Daar in de kamers eventueel ook de pc's aangesloten worden zonder kabels met ground\shield leek het me dat het probleem daar niet in zit.

Na het insteken van die losse computer op de router valt na 5 seconden het adsl signaal weg.

Heb dit probleem een keer eerder gehad met iemand hier in huis die een pc had aangesloten. Hierbij viel ook het adsl signaal weg na het aansluiten van de pc.
Die was bezig met de aanschaf van een nieuwe laptop dus had de oude gewoon weggegooid zonder ernaar te kijken wat het probleem toen was.

E-tech modem\router is pas net aangesloten en 2 uur gewacht volgens xs4all. Hiervoor hadden we een Conceptronic CADSLR4 annex A. Deze had hetzelfde euvel. Deze heeft het in onze ADSL loopbaan echter wel het langste volgehouden.

Wie weet welk probleem ik heb?

Alvast bedankt.

Verwijderd

misschien even upnp uitschakelen op je router en pc. Dat is de enige logische verklaring die ik zo kan bedenken. Verder zijn er weinig dingen die een pc kan doen waar een router zijn gedracht bij het inpluggen op een dergelijke manier kan aanpassen. Heel misschien dat die netwerkkaart in die pc problemen geeft, of een vreemd kabeltje? gebeurd het ook als je de pc op een andere poort op je router aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
nee dan gebeurt het niet.

Er is nu weer een nieuwe bewoner in een andere kamer, en weer dezelfde problemen...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 15:09
Zijn alle stopcontacten geaard? Een aardlus kan veel rare dingen geven, dit valt daar ook onder denk ik.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.