Toon posts:

Migratie van MS SQL 6.5>2000 en Windows NT4 Alpha>2003*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zeg alvast dat ik een leek ben op het gebied van MSSQL maar ik moet dus een MSSQL 6.5 migreren naar MSSQL 2000 hoe moet ik dit doen? ik heb al een beetje op internet gezocht maar het nadeel is, wij draaien WinNT 4.0 Alpha :s en het moet naar een Win2003 met MSSQL2000

Op beide SQL servers draait geen IIS ofzo om de SQL server aan te spreken via (ASP) script..

Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt voor het kijken naar mijn bericht.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:53
-Backup maken en op de nieuwe server restoren
-Als de servers elkaar kunnen zien in een netwerk: transfer database wizard
-etc
Kijk eens in de sql server books online, staat informatie genoeg in

Roomba E5 te koop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Daar is echt genoeg over te vinden, kijk even op google. Met precies de termen die jij in je vraag noemt had je al het talloze antwoorden kunnen vinden: [google=migrate sql 6.5 2000 nt4 alpha]

Wat had je zelf allemaal al gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik nu SQL way deze werkt niet helemaal lekker ik heb alles over kunnen zetten maar hij heeft alles afgekort om 1 of andere rede en om dan alles te gaan renamen is niet handig want dan kan ik net zo goed alles met de hand invoeren :)

owja servers kunnen elkaar niet direct berijken maar via een computer die er tussen staat :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 19:02 ]

• sig69
Zet een backup op cd, of stuur 'm via die computer die er tussen staat over, dat is toch niet zo moeilijk?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een leek weet je nog :(
hoe maak ik die backup en hoe importeer ik die dan weer?

edit:
ok ik heb een backup hoe kan ik die nu importeren?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 19:46 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je een leek bent zou je dan niet even heel snel de hulp van een externe partij inschakelen die ervaring heeft met dit soort migraties :?

met databeesten klooien is nooit verstandig, zeker niet als je een leek bent en je in een productieomgeving aan het 'klooien' bent.

een backup maken en terugzetten werkt iig net met sql 6.5 naar 2000..was het maar zo makkelijk

je zou eerst 6.5 voor i386 op de kop kunnen tikken en deze dan installeren op een machine,
en dan upgraden naar 2000

http://msdn.microsoft.com...stsql/in_upgrade_5dko.asp

[ Voor 73% gewijzigd door Zwelgje op 12-07-2005 20:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
uhm, productieomgeving? wie zegt dat?
een backup maken en terugzetten werkt iig net met sql 6.5 naar 2000..was het maar zo makkelijk
Had ik ook nog gelezen op inet..

Database met SQLWay overgezet ging opzicht goed alleen kapt hij sommige namen af naar 8 karaktes :(

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu nog een SQL 6.5 server opgezet maar ik krijg het niet voor elkaar om de data te restoren.. ik heb de database transfer wizard ook al geprobeerd maar die kan om 1 of andere rede geen contact maken met de andere server. netwerk verbinding is verder goed.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die database kan backuppen op de ene server en weer terug zetten naar de andere.

Wat ik zelf verder nog geprobeerd heb is: data gewoon overkopieren, en een backup, restore actie..

bvd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 12:04 ]

• sig69
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:03:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die database kan backuppen op de ene server en weer terug zetten naar de andere.
Op server 1: backup database
Kopieren naar server2
Op server 2: restore database
Wat ik zelf verder nog geprobeerd heb is: data gewoon overkopieren, en een backup, restore actie..
Je kan de files ook gewoon kopieren ja, maar dan moet je de databse op server 2 "attachen". Verder zijn dit soort dingen allemaal heel eenvoudig te vinden in de manual en met google, dus lees eerst eens wat hier en daar dan kom je er vast wel uit.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Op server 1: backup database
Kopieren naar server2
Op server 2: restore database

Deze optie wil dus niet.
zou dit komen omdat er op de apha server DB Library 6.50.409 draaid
en op de andere machine DB Library 6.50.201?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel nog even ietsje aangepast

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1