Toon posts:

Alternatief voor FTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb, zoals vele tweakers, een FTP server draaien op een dedicated servertje. Alles leuk en aardig, maar ik vind het FTP protocol zo brak als Balkenende! Zijn er alternatieven te vinden die ongeveer hetzelfde doen? Mijn eisen zijn dan ook:
  • Controle over gebruikers met accounts enzo.
  • Moet draaien als service onder Windows 2003
Verder zou het leuk zijn als er een soort van controle/checksum ingebakken zit, zodat je er zeker van kunt zijn dat de copy van het bestand (dus hetgeen je gedownload hebt) exact hetzelfde is als het origineel.

Zijn er alternatieven voor het FTP protocol met bovenstaande eisen?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
De twee bullets die je neerzet zijn geen tekortkomingen aan het ftp-protocol.. Ik denk eerlijk gezegt dat dat meer tekortkoming zijn van jouw kennis eigelijk (accounts zijn nl perfect te beheren)..

Als je wil kunnen controleren of de file compleet is overgekomen, dan je een md5sum gebruiken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ze waren ook niet bedoeld als tekortkomingen van het FTP protocol, maar meer als eis voor het 'nieuwe' protocol. De tekortkomingen van FTP zijn moeilijk te beschrijven. Zo is het bijvoorbeeld zo dat er vaak een 'Transfer Error #2' verschijnt bij m'n server. Ik gebruik als server FileZilla en als client ook FileZilla. Beide de nieuwste versies.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ehm, via HTTP is zoiets ook wel te realiseren.. Alleen dan kost het je wat meer werk :p

[ Voor 8% gewijzigd door sjukke op 12-07-2005 16:30 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

plecies! anonymous access gewoon altijd uitzetten!
filezilla server is voor jou denk ik wel een leuke FTP server om mee te starten, redelijk eenvoudig. SSH etc kan ook iets voor je zijn maar als je niet 100% zeker weet hoe je je accounts daar inricht ben je de klos.

Ok, die gebruik je dus al ... beter configureren of anders eens naar je router instellingen kijken want het werkt bij mij perfect!

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 12-07-2005 16:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:57

S1W

<weg>

[ Voor 172% gewijzigd door S1W op 12-07-2005 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:30:
plecies! anonymous access gewoon altijd uitzetten!
filezilla server is voor jou denk ik wel een leuke FTP server om mee te starten, redelijk eenvoudig. SSH etc kan ook iets voor je zijn maar als je niet 100% zeker weet hoe je je accounts daar inricht ben je de klos.
Het is niet zozeer dat er kennis ontbreekt om het zaakje goed te beheren ofzo. Er verschijnen gewoon vaak file-transfer-errors. Deze ben ik beu. Zou dit met SSH opgelost zijn? Dit is toch een soort van schilletje om het FTP-protocol, niet?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VPN?

• MrBarBarian
Als je verteld wat transfer error #2 inhoudt, kunnen we je misschien verder helpen?

SSH is een protocol en niet een "schilletje"

@franssie:
TFTP is veeeeeel kwetsbaarder voor netwerkfouten (udp vs tcp)

[ Voor 44% gewijzigd door MrBarBarian op 12-07-2005 16:33 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets had ik ook al gelezen. TFTP ondersteunt ook geen directory listings, iets dat ik zeker wel nodig heb. Wat 'transfer error #2' inhoudt, kan ik jullie niet vertellen; het staat ook niet op het FileZilla forum. Wat moet ik mij precies met SSH voorstellen? Ik gebruik het wel eens om in te loggen op de faculteit hier (Nijmegen, Radboud), maar niet voor file transfer.

Hoe werkt het file-transfer gedeelte van SSH? Kan ik ook alleen een open-source SSH-file-transfer installeren en een open-source SSH client? Wat zijn goede open-source server voor Windows?

• MrBarBarian

iRacing Profiel

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:40

Sabbi

je denkt aan mij.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ftp

Hier staat alles waarnaar je zelf had moeten zoeken...

[ Voor 59% gewijzigd door Sabbi op 12-07-2005 16:47 ]

Verwijderd

Wat ik zelf gebruik is dit :
WWW File Share Pro
Link :
wfshome.com
Http based share server.
alles automatisch kan als service worden geinstalleerd user beheer met map asigning.
Kan zelf een poort uitzoeken.
Gewoon weg een heerlijk proggie.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Mja, de beste optie is volgens mij dan gewoon een VPN server opzetten in combinatie met gewone SMB (a.k.a. "mapjes delen") shares.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
FTP hoort geen fouten te geven. Doe eens stoer en probeer een nieuwe FTP server en FTP client :? :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen er misschien fouten zitten in de configuratie van m'n router? In principe is het zo dat als een externe client verbinding kan maken en kan downloaden, de router goed geconfigureerd is, ofniet?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Die punten kunnen toch gewoon met Serv-U ?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

Stewie!

Keen must die!

Hij gebruikt Windows 2003 maar gebruikt geen IIS blijkbaar maar een derderangs beginners programma met fouten? :?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:32:
[...]

Het is niet zozeer dat er kennis ontbreekt om het zaakje goed te beheren ofzo. Er verschijnen gewoon vaak file-transfer-errors. Deze ben ik beu. Zou dit met SSH opgelost zijn? Dit is toch een soort van schilletje om het FTP-protocol, niet?
Nee :/

Tip: ga jij eens snel IIS6 starten en instellen

[ Voor 6% gewijzigd door Stewie! op 12-07-2005 20:43 ]

• MaZo
  • Niet online
Als ik iets niet zou gebruiken op een webserver dan is het Serv-U wel, mede door de exploits die in de jaren verschenen zijn. Indien je dan toch FTP wilt opzetten, zou ik zoals DaMorpheus al zegt wel voor IIS6 kiezen.

Let wel op dat je 'anonymous access' uitzet, dit staat standaard namelijk aan. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MaZo op 12-07-2005 20:54 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
MaZo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:53:
Als ik iets niet zou gebruiken op een webserver dan is het Serv-U wel, mede door de exploits die in de jaren verschenen zijn. Indien je dan toch FTP wilt opzetten, zou ik zoals DaMorpheus al zegt wel voor IIS6 kiezen.

Let wel op dat je 'anonymous access' uitzet, dit staat standaard namelijk aan. ;)
Ach, serv-u werkt prima zolang je m up-to-date houd (as in: Niet na 2 weken nog eens gaan upgraden)

dat heb ik gemerkt toen mijn bak ineens 40mbit stond te stampen :X

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hebben ze niet pure-ftpd ofzo voor windows? vind altijd wel fijn met virtual users enzo. en waarom gebruik je uberhaupt win2k3 voor een dedicated server :S
heb je speciale software pakketen die alleen daarop draaien ofzo ?

[ Voor 44% gewijzigd door defusion op 12-07-2005 21:31 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
defusion schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:29:
hebben ze niet pure-ftpd ofzo voor windows? vind altijd wel fijn met virtual users enzo. en waarom gebruik je uberhaupt win2k3 voor een dedicated server :S
hmmz jij loopt jezelf tegen te spreken of ik zit er langs ..

w2k3 = server
hier heb je geen workstation varianten van

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

defusion schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:29:
Problemen met Windows 2003? :?

• defusion
  • Niet online
mwah, geen problemen mee hoor, gebruik zelf win2k3 als desktop OS, maar zou het echt niet als server willen gebruiken, that all. :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

defusion schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:03:
mwah, geen problemen mee hoor, gebruik zelf win2k3 als desktop OS, maar zou het echt niet als server willen gebruiken, that all. :)
Tja, dat is gewoon een kwestie van kennis van het OS ;)
Als je weet wat je doet werkt het perfect, maar dat is overal zo

• defusion
  • Niet online
DaMorpheus schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:08:
[...]

Tja, dat is gewoon een kwestie van kennis van het OS ;)
Als je weet wat je doet werkt het perfect, maar dat is overal zo
en een nog groter stukje voorkeur :)
ik zie liever linux/unix als server, en windows als desktop :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

defusion schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:24:
[...]

en een nog groter stukje voorkeur :)
ik zie liever linux/unix als server, en windows als desktop :)
Tja zoals ik zei: dat is afhankelijk van je kennis van een OS. Als je er niet genoeg kennis over hebt zal je snel met andere oplossingen komen dan juiste. Zoals de topicstarter die kiest voor vreemde FTP software terwijl er gewoon goede en goedwerkende software standaard bij wordt geleverd :)

• Maverick
  • Laatst online: 20:23
die porblemen die jij beschrijft met filezilla (error #2) heb ik hier nog nooit gehad, en ik gebruik ook filezilla als server. het lijkt me dat je misschien ergens anders een probleem hebt zitten, lijkt me een beetje rigoreus om nu het ftp protocool nu maar meteen de prullebak in te schuiven hiervoor.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

Maverick schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:34:
die porblemen die jij beschrijft met filezilla (error #2) heb ik hier nog nooit gehad, en ik gebruik ook filezilla als server. het lijkt me dat je misschien ergens anders een probleem hebt zitten, lijkt me een beetje rigoreus om nu het ftp protocool nu maar meteen de prullebak in te schuiven hiervoor.
precies! Tftp heb ik het overigens nooit over gehad, wil je niet en is niet geschikt voor TS.
IIS6 lijkt mij inderdaad goede optie.

@TS, wat zijn je server instellingen? misschien even wat poorten instellen voor passive FTP en die ook op je router instellen, zou kunnen helpen ,maar aan de andere kant werkt het wel deels bij je.

Dussuhhhh, wat is je configuratie, wat doe je als je die fout krijgt en is ie herhaalbaar? FTP werkt nl best lekker snel.
SSH is een secure shell, je kan er ook bestanden mee overzetten maar door het secure deel per definitie trager dan FTP.(Voor sFTP -ook wel SSL-FTP genoemd soms- geldt ook dat het trager is en secure maar dan zonder shell).

wat doe je met die ftp bak eigenlijk? lijkt me ook wel leuk om te weten om een goedadvies te geven

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Misschien een noob-tip , maar probeer eens Cerberus Server.
Loopt bij mij als een zonnetje onder Win2003 Server.
Eenvoudig met genoeg rotzooi om in te stellen :) .

Verwijderd

Topicstarter
Welke server instellingen wil je precies weten? De FTP server draait gewoon standaard op poort 21. IK heb een internl.net verbinding, 8 mbit. Ik heb verder geen poorten geforward ofzo. Poort 21 staat gewoon standaard open. Van mijn router krijgt de server een publiek IP-adres.

Is het ook mogelijk om alleen de FTP-functionaliteiten van IIS te gebruiken? Want die webserver enzo hoef ik allmemaal niet.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:34:
Is het ook mogelijk om alleen de FTP-functionaliteiten van IIS te gebruiken? Want die webserver enzo hoef ik allmemaal niet.
Ja, dat is mogelijk :)

C:\>_

• sig69
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:34:
Ja dat kan.

Roomba E5 te koop

• Korakal
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

indeed; probeer het gewoon ajb voordat je zulk soort dingen gaat vragen; dit komt nogal lui over zo.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ga eens wat meer inlezen over hoe het FTP protocol werkt enzo.. Verschil tussen passive en active bijvoorbeeld, dan ben je al weer een stuk verder..

Wat voor OS je ook neerzet, als je niet snapt wat je doet, kom je niet zo ver.. (no flame intended uiteraard)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-11 15:20
Ik gebruik thuis pureftpd op freebsd voor FTP access - users zijn gemapt aan de users op het systeem, dus dat is behoorlijk 'managed' :)
Voor file verificatie gebruik ik als het nodig is een sfv'tje - maar ik heb eigenlijk nooit errors .. heb jij dan zo'n brakke link ofzo?

Voor daemons als wuftpd zijn er genoeg scripts en plugins om automagisch je files te laten checken als ze binnenkomen (hell, die zijn er zelfs voor serv-u!).

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 09:44
Misschien is dit wel wat voor je:
http://www.iisworks.com/fileman

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

Ik gebruik zelf Gene6, erg makkelijk en draait als service.

Flickr

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:05:
Misschien een noob-tip , maar probeer eens Cerberus Server.
Loopt bij mij als een zonnetje onder Win2003 Server.
Eenvoudig met genoeg rotzooi om in te stellen :) .
helemaal mee eens, Cerberus is een prima programma dat ik zelf ook gebruik,
bij mij draait ie onder 2000pro en dat doet ie prima.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• oZe NL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-10 20:13
HFS, http file server.
knip..
Uitgebreide controle over gebruikersaccounts.
Je kunt speedlimits instellen enz.
Bij het uploaden kan je een progress frame instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 01-07-2008 11:06 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dit topic is 3 jaar oud ;)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ongewenst kicken van een 3 jaar oud topic (en dan nog een opsomtopic ook).
Deze gaat rap op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.