Krijg wireless niet aan de praat op oud pc'tje

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nu thuis al minstens een jaar een wireless netwerk. Nu heb ik een oudere PC staan (een met een 333 Mhz P2 Proc.) die draait op windows 98 SE. DIe zou ik ook graag aansluiten op het netwerkje.

Ik heb nu al 2 verschillende kaartjes van verschillende merken (sitecom en sweex) (had ik nog liggen) geprobeerd. Ik volg gewoon de aanwijzingen (eerst installeren, dan uit, kaartje erin en dan opnieuw opstarten) maar elke keer wil die irritante "wizard" geen drivers vinden voor de kaart |:( |:( .

Reboot e.d. heeft geen zin. Gisteren heb ik al een aantal uur verkoeit met proberen te installeren. Heeft iemand dit proleem al eerder gehad?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Heb je al geprobeert de driver te gebruiken die met de kaart worden gelevert? Tis nl vrij aannemelijk dat er in 1998 nog geen drivers gemaakt waren voor wifi-kaarten die nu tekoop zijn/

iRacing Profiel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Pentium II = PCI 2.0 of 2.1

Wireless kaartjes willen vaak PCI 2.2 :)

Meestal werkt het hele kaartje dan niet, meen ik... maar wellicht is dat je probleem :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
limoentje schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:33:
Pentium II = PCI 2.0 of 2.1

Wireless kaartjes willen vaak PCI 2.2 :)

Meestal werkt het hele kaartje dan niet, meen ik... maar wellicht is dat je probleem :)
Juist, op oude computers werken PCI wireless kaartjes vaak niet. De enigste oplossing is dan vaak zo'n USB ding.

• nemesis_2004
MrBarBarian schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:29:
Heb je al geprobeert de driver te gebruiken die met de kaart worden gelevert? Tis nl vrij aannemelijk dat er in 1998 nog geen drivers gemaakt waren voor wifi-kaarten die nu tekoop zijn/
Ja, ik gebruik gewoon de cd-rom die bijgeleverd is om de drivers te installeren.

• nemesis_2004
Ik ga denk ik proberen of zo'n USB dingetje wel werkt.

Verwijderd

Dit zal niet direct veel helpen, maar ik had laatst een wireless PCI kaartje van E-Tech (bij Computerland gekocht) in een Pentium II 233Mhz, 32Mb RAM, Windows 98SE gezet. Ik kreeg toen precies hetzelfde probleem met de drivers van de CD: de wizard van Windows vindt niets en de drivers op de CD worden niet herkend als zijnde van het geïnstalleerde apparaat.

Na lang geprobeer, kwam ik op het eigenlijk voor de hand liggende idee om op de website van E-Tech te kijken. Daar heb ik nieuwe drivers gedownload die het meteen deden.

Volgens mij gebruiken die goedkopere wireless kaartjes vaak dezelfde chipset, dus misschien kun je de drivers van E-Tech proberen.

Mijn Pentium heeft overigens inderdaad PCI 2.0 of 2.1, maar daar lag het dus niet aan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:14:
Dit zal niet direct veel helpen, maar ik had laatst een wireless PCI kaartje van E-Tech (bij Computerland gekocht) in een Pentium II 233Mhz, 32Mb RAM, Windows 98SE gezet. Ik kreeg toen precies hetzelfde probleem met de drivers van de CD: de wizard van Windows vindt niets en de drivers op de CD worden niet herkend als zijnde van het geïnstalleerde apparaat.

Na lang geprobeer, kwam ik op het eigenlijk voor de hand liggende idee om op de website van E-Tech te kijken. Daar heb ik nieuwe drivers gedownload die het meteen deden.

Volgens mij gebruiken die goedkopere wireless kaartjes vaak dezelfde chipset, dus misschien kun je de drivers van E-Tech proberen.

Mijn Pentium heeft overigens inderdaad PCI 2.0 of 2.1, maar daar lag het dus niet aan.
Dat kan hij natuurlijk ook proberen maar ik ging er vanuit dat hij dat al had gedaan. Dat lijkt me namelijk de eerste logische stap :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:14:
....
Toevallig een 11Mbit kaartje? Die werken namelijk wel in ouwere pcs

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:02:
[...]

Toevallig een 11Mbit kaartje? Die werken namelijk wel in ouwere pcs
Nee, gewoon 54Mbps.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.