Aanschaf Maxtor Diamond 10

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 19:13
Hallo,

Voor mijn P3-systeem wil ik een nieuwe PATA-HDD aanschaffen. Nu wil ik graag de Maxtor Diamond 10 (80 GB) plaatsen, maar ik vraag me af of dit wel mogelijk is op een 'verouderd P3-systeem'. Zijn er zaken waarop ik moet letten?

Het gaat dus om een IDE-schijf, waarbij mijn huidige harddisk vervangen gaat worden.

Alvast bedankt.

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Wat zijn de specs van je 'oudere', so called, systeem? B)

Een nieuwere 80 GB schijf moet volgens mij geen problemen geven hoor. Dat kan ie wel aan, als de BIOS maar van na, ik dacht, 1998 is. Heeft met de grootte te maken die het mobo van addresseren.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
kijk eens hier: OM FAQ / Beleid

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Als mijn geheugen me niet bedriegt heb ik ooit nog eens bij een kennis een 120 160 gig harde schijf op een P2 mobo gezet... heb BIOS moeten flashen, maar da's geen moeite.

De enige manier waarop je een sluitend antwoord kan krijgen is als je in de handleiding of op de site van de fabrikant kijkt tot wat voor grootte jouw moederbord harde schijven ondersteunt met je huidige BIOS. Als blijkt dat je moederbord nog geen 80 gig schijven ondersteunt zal er vast wel een BIOS upgrade te vinden zijn die je deze functionaliteit biedt. Je moet dit natuurlijk wel even uitzoeken voor je een harde schijf koopt.

• Jewie
theXE schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:03:
Wat zijn de specs van je 'oudere', so called, systeem? B)

Een nieuwere 80 GB schijf moet volgens mij geen problemen geven hoor. Dat kan ie wel aan, als de BIOS maar van na, ik dacht, 1998 is. Heeft met de grootte te maken die het mobo van addresseren.
Er zit een AMPTRON P6BAP-A+-moederbord in, met een P3 667 Mhz-processor.

• Jewie
Dank voor de reactie's.

Ik heb zojuist tijdens een reboot even gekeken en de BIOS-versie is van april 2000, dus dat moet dan neem ik aan geen probleem zijn. Dan kan ik binnenkort mijn 10 GB-schijf eens gaan vervangen :).

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Jewie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:08:
[...]

Er zit een AMPTRON P6BAP-A+-moederbord in, met een P3 667 Mhz-processor.
Dat is een ECS moederbord (schijnbaar uitgegeven onder de naam amtron) en daar zijn 2 versies van:

versie 1.0, waarvan je hier: http://www.ecs.com.tw/ECS...20(1.0)&MenuID=45&LanID=0 eventueel een BIOS kan downloaden

en versie 2.2 waarvan je hier: http://www.ecs.com.tw/ECS...20(2.2)&MenuID=45&LanID=0 eventueel een BIOS kan downloaden

• Jewie
Ik heb nog een vervolgvraag, maar ik weet niet zeker of ik deze hierbij mag plakken; anders maak ik een nieuwe topic aan.

Op deze schijf wordt Windows 98 Tweede Editie geinstalleerd; zal dit lukken, of zal Windows problemen geven met het correct en/of volledig herkennen van de HDD?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-03 21:48

vr6-only

Blub Blub

hij moet het wel kunnen herkennen volgens mij.

maar waarom ga je niet voor XP ?

It ain't stupid if it works!

• Jewie
vr6-only schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:08:
hij moet het wel kunnen herkennen volgens mij.

maar waarom ga je niet voor XP ?
Ik heb XP Professional al eens draaiend gekregen, maar erg succesvol kon ik het niet noemen; het wil niet echt vlotten op een 667 Mhz-processor, met 256 MB Intern.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jewie schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:19:
[...]

Ik heb XP Professional al eens draaiend gekregen, maar erg succesvol kon ik het niet noemen; het wil niet echt vlotten op een 667 Mhz-processor, met 256 MB Intern.
Schone install, nog niets anders geinstalleerd? Zo'n systeem is makkelijk voldoende voor XP op zich, dan hebben we het ff niet over wat je verder ermee wil doen (gamen? ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1