Toon posts:

Testenvironment voor windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de komende weken/maanden nog enkele examens van MS mee te doen.
Dat is natuurlijk puur theorie, ik wil ook hands-on ervaring hebben.
De beste manier hiervoor lijkt mij een persoonlijk servertje waarmee ik zowel hard-als softwarematig kan 'spelen'.
De bedoeling van deze server (of pc?) is om oa RAID configuraties te oefenen, disaster recovery, .... .
Essentieel aan deze server is dus:

2 HD's in mirror voor de system + bootpartitie
3 HD's in RAID 5 voor de data.

Voor de rest kan het me niet echt schelen (behalve dan misschien mobo, raid controller) wat erin zit, zolang het maar betaalbaar blijft voor mij.
M'n maximum prijs ligt rond de 1500€.

Welke configuratie kies ik hier het best voor?
Ga ik voor een server, of maak ik het best een soort van workstation die zich 'gedraagt' als een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik zou voor een lekkere zware Desktop PC gaan met veel geheugen en er of Virtual Server of VMware op zetten. Dan ben je veel flexibeler en kan je naar mate je examens of interesse gewoon switchen tussen de verschillende virutele machines.

[ Voor 28% gewijzigd door Luppie op 12-07-2005 16:03 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ben je na je testfase van plan om nog wat te gaan doen met de machine die je nu aan wilt schaffen? Ik denk dat je sowieso ff bij tweakers.net vraag & aanbod moet kijken, zijn zat servers te koop. Zal vast wel wat leuks voor jou bij zitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ben zeker van plan om die server verder te gebruiken na de testing.
Khad eigelijk liefst een nieuwe machine, zodat ik alles van scratch kan opzetten, maar dan ben ik, vrees ik, wel 1500€ of meer kwijt :(