unknown cpu geeft dit snelheids verlies ?

Pagina: 1
Acties:

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Hallo,

Ik heb voor mijn moederbord een andere cpu gekocht zodat me andere in een andere comp kan.
Het enige wat ik mijn afvroeg is dat de bios zegt unknown cpu met daar achter de klok freqentie die momenteel op 1840 mhz staat. Nieuwste bios heb ik er al in geflasht maar die geeft alleen op 800 mhz aan dat het om een amd atlhon mobiele gaat. daarna gaat hij over op unknown cpu.

spec's

mobo: ak32 v2.1
proc: AMD S462 XP-M Athlon 2800+ fsb 266 (hoort normaal op dacht ik op 133 x 16 maar mijn multiplyer gaat niet verder als 12,5 daarom draait hij nu op 12,5 x 147
geheugen: 512 mb twin mos op 147mhz 2,5.3.3.6
video: xfx geforce 6800le @ 16x6 700/300
350wat voeding

Mijn vraag is of het in snelheid uit maakt of de bios de cpu wel of niet herkent, ik weet dat cpu veel harder kan maar ik heb momenteel geen geld voor goed mobo :|

Verwijderd

Het gaat dus om dit shuttle mainboard.
- Supports 200-266 FSB CPU's
- Jumperconfig multiplier: 5 - 12,5

Ik ga ervan uit dat je deze CPU bedoelt? (2800+ XP-M 2.10Ghz, 266Mhz FSB)

In principe maakt het voor de snelheid niets uit of de processor juist herkend wordt; wat wel van belang is is dat je mainboard de snelheid kan leveren die nodig is.
Bij jouw mainboard is dat blijkbaar 12,5x133 = 1667Mhz. Een BIOS update zal *vermoedelijk* weinig brengen omdat het met jumpers geregeld wordt.

Ik denk dat je er verstandig had gedaan uit te zoeken wat voor CPU op je mainboard past *voor* aanschaf. (En het was trouwens prettig geweest als je zelf al wat meer details had vermeld over mobo en processor-type)

• Terran
cpu heb je goed alleen gaat het om dit moederbord
http://eu.shuttle.com/en/...x/tabid-36/558_read-9909/

je kan in de bios per 1mhz de fsb regelen, Ik weet ook wel dat hij niet voluit ga alleen proc van mijn andere pc ging dood dus ik doe mijn oude 1800+ daarin en zocht iets anders voor deze. De proc die er in zit nu de 2800+ mobiele werkt er op en heeft als voordeel dat hij 512 kb cache heeft. Heb hem ook even in me ecs bordje gehad die hem wel als amd athlon mobiele cpu herkend. en ik me afvroeg of er prestatie verschil zit in het feit of de bios de cpu wel of niet herkent.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit maakt niet uit qua snelheid. Ik had zelf ook een Athlon Mobile, dat ligt gewoon aan de bios. Met een beetje geluk herkent een nieuwere bios em wel. Het is niet zo dat je systeem trager is dan als hij wel "correct" gezien wordt...

Gewoon lekker doorgamen of whatever je doet, maak je geen zorgen :D

Instagram / YouTube

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 22:54

Smarron

The bend

Nee, geen enkel verschil.

Zolang je cpu maar op de juiste mhz-en werkt is er niks aan de hand. Een bios-update zou het kunnen verhelpen, maar dan moet in dit geval Shuttle dit wel aangepast hebben.

Op mijn DFI heb ik dit ook gehad. De laatste bios heeft het pas aangepast. Maar nergens om je zorgen over te maken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 22:25
Is het niet zo dat wanneer een processor niet correct herkent wordt extra features als SSE niet gebruikt worden door de software omdat deze niet kan bepalen of deze feature aanwezig is?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Nee het is niets langzamer hoor, had ik ook. Ik had een epox 8ka3. Die doet 2.2vcore en 3.2v mem:P oud 166mhz(ddr333) bordje eigenlijk. Maar fsb 210mhz met 2x256mb deed hij ook:) met 2x512mb niet want de memorycontroller kon dat niet meer aan.

Anyway hier had ik ook een xp2400m opgeplakt(1866 mhz) en die deed lekker 2400mhz op 1.75v en 2500mhz (xp3600+ :D) op 1.90v. Tis dat mn dfi nforce 2 ultra b nog niet erin zit, maar ik denk max 2600mhz te halen op 2.1v gewoon op luchtkoeling, zalman 7000bcu)

Ik denk dat je de 15fsb wel kan halen, je cpu kan dat makkelijk aan op lager dan standaard voltage( je hebt de 1.65v versie neem ik aan, of de 1.55v) als je niet hoger dan 2200mhz komt kan je de vcore gewoon op 1.55 doen. Trekt die makkelijk.
Wil je echt hoog komen met je cpu en geheugen en fsb en agp 8keer, en sata aansluitingen etc. Kies dan voor de dfi infinity(nforce2 ultra 400) of de dfi lanparty ultra b 400. Zijn identieke borden, alleen de lanparty heeft diagnostic leds en uv-reactiv sloten en meer dingen erbij die je niet gebruikt.
Ze klokken heerlijk over. Fsb 250+ en cpu's krijg je wel tot 3200mhz als ze het toelaten etc. De snelste bordjes voor agp en socket A

• ToFast
ah is soms wel zo idd, maar geloof dat het weinig uitmaakt, en ik denk dat het wel werkt bij jou. Gewoon programmatje cpu-z downloaden en kijken wat hij allemaal ondersteunt. Die ziet ook wel xp mobile, of amd k7. Geen probleem.
RobLemmens schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:11:
Is het niet zo dat wanneer een processor niet correct herkent wordt extra features als SSE niet gebruikt worden door de software omdat deze niet kan bepalen of deze feature aanwezig is?

• ToFast
Je kan als je eventueel geen nieuw mobo wil kopen om alles uit je computer te halen(cpu + mem + fsb) de xp2800+ vast zetten op een bepaalde multiplier. Met zilverlijm geloof ik dat je bepaalde l3/l11 bruggen moet dichtgooien. Maar probeer eens multiplier 4~5 misschien zijn die geremapped ofzo naar 14~15. Kan best...

• Terran
Ja die had ik ook al gezien en die ga ik straks ook kope moet alleen eerst ff sparen want moest eerst me vakantie betalen O-) maar in iedergeval bedankt voor alle repleis nu kan ik ongestoort verder gamen :)
Pagina: 1