Toon posts:

100 meter via wifi overbruggen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het internet vanuit me oude huis delen met de pc in me nieuwe huis, het gaat om ongeveer 100 meter en ik kan vanaf de ene plek de andere plek zien (staat wel een boom tussen)

Wat is de goedkoopste optie om deze afstand te overbruggen ?
Volgens mij zou ik het af moeten kunnen met 2 AP's via een adhoc verbinding en evt 2 richtantennes ?

Ik heb al 1 Accespoint (van een goedkoop merk) maar die ga ik zowiso vervangen

Verwijderd

Zet gewoon de AP point aan en laat de ander computer vanaf het nieuwe huis verbinding maken naar de AP. Als je ook ene VPN op zet en dit combineerd met de security protocolen van de AP`s dan heb je een super vertrouwde verbinding.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Met 2 richtantennes (van die schoteltjes) kan je het halen.
En anders ga je vrij snel richting het illegale gebied (dus een te hoog vermogen).

Senao heeft veel van dat soort spul (werd ook gebruikt bij m'n vorige werkgever, maar daar werden vooral de "export"-modellen gebruikt ;) ).

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 12-07-2005 15:10 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die boom is een probleem, richtantennes gaat sowieso niet werken (die hebben line of sight nodig). Ik stel voor: Kap die boom om :P.

Je kan toevallig niet op beide huizen een kleine mast zetten zodat je boven die boom uit komt? (weet niet hoe groot de boom is he)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gedaan met een afstand van 210 meter, en destijds was er met onder andere Google en de fora van http://www.wirelessnederland.nl/ zat informatie te vinden.

Maargoed, ik heb dus 2 Linksys WAP54g access points, met de Neo-firmware en twee richtantennes (zelfbouw biquadjes) en dat werkt als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
wilko2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:06:
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gedaan met een afstand van 210 meter, en destijds was er met onder andere Google en de fora van http://www.wirelessnederland.nl/ zat informatie te vinden.

Maargoed, ik heb dus 2 Linksys WAP54g access points, met de Neo-firmware en twee richtantennes (zelfbouw biquadjes) en dat werkt als een trein.
Halen die Linksys ap's het zonder signaal versterking ?
Wat was je ongeveer kwijt voor dit setje ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Nakebod

Nope.

Die boom hoeft het probleem nog niet te zijn hoor Mishmash.
Ok, het kan dat die boom het signaal stoort, afhankelijk van dikte/hoogte/bladeren enzo.
Ik verwacht dan ook dat het wel mogelijk moet zijn om een verbinding tussen 2 AP's te krijgen.
En anders misschien met omni's werken, die dus "met een boog" gaan, ipv gericht naar een andere antenne..

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
wilko2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:06:

Op deze manier ga je het zeer waarschijnlijk halen, en dan bridge je beide netwerken alsof het 1 netwerk is.

Ik heb deze setup ook alleen dan met de wrt54g i.s.m de wap54g.
Zeer stabiele verbinding en hoge transfer rates met standaard antennes door 2 massieve muren heen.
Afstand daarintegen is maar 10 meter maar zonder muren word het een stuk makkelijker.

Succes ermee en neem in ieder geval linksys.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Je kan ook een spiegel naast die boom zetten en twee richt-antenne's erop uitlijnen :+ Maar het signaal zal wel door die boom heen komen. Kwestie van twee goede "richt" antenna's en eventueel je uitgangsvermogen wat opschroeven (binnen de legale limieten, sowieso krijg je bij LinkSys teveel ruis boven de ~78mW om verder te verhogen nog nuttig te maken). Hoe snel moet de verbinding zijn trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:15:
Je kan ook een spiegel naast die boom zetten en twee richt-antenne's erop uitlijnen :+ Maar het signaal zal wel door die boom heen komen. Kwestie van twee goede "richt" antenna's en eventueel je uitgangsvermogen wat opschroeven (binnen de legale limieten, sowieso krijg je bij LinkSys teveel ruis boven de ~78mW om verder te verhogen nog nuttig te maken). Hoe snel moet de verbinding zijn trouwens?
Ik heb nog wel vertrouwen dat ik die verbinding dwars door die boom heen werkend ga krijgen.
Anders even een kwestie van met netstubler zoeken naar de plek waar ik het minste boom tegen kom :)
Linksys zal het moeten gaan worden denk ik idd.

Snelheid zal me eigenlijk een worst zijn.
Als het echt snel moet dan doe ik het wel aan de kant van het ADSL modem

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09
koop wat chinees kookwaar:
http://www.usbwifi.orcon.net.nz/
:+ wel leuke hobby!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

of twee cantenna's plaatsen > ook nog wel betaalbaar en 100 meter geen probleem! kom je ook wel door een paar blaadjes heen

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:25:
of twee cantenna's plaatsen > ook nog wel betaalbaar en 100 meter geen probleem! kom je ook wel door een paar blaadjes heen
cantenna's zijn niet waterdicht dus das geen optie (eventueel aan 1 kant kan er 1 in de vensterbank)
Voor de antennes zat ik te denken aan 2 yagi's

Aan de ene kant dus een WAG54G met een yagi en aan de andere kant een WAP54G met een yagi of een cantenne dat zou toch voldoende moeten zijn ?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
plaats een antene in de top van de boom :+ :+
Nee, met twee richtantennes ga je dwars door zo'n boom heen, het signaal neemt dan niet zoveel af, 10 a 15 % misscien.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gebruik gewoon 2 goede richtantennes en laat ze stralen via de F laag over de boom heen, dat zou moeten werken (volgens de militaire richtlijnen iig :))

Verwijderd

Ga hier eens zélf wat over uitzoeken, dit is al veel te vaak besproken. Ik zie hier niets nieuws of schokkends tussen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.