Toon posts:

[XP] Opstart geluid en sound scheme aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een ris installatie maken die als post actie oa het geluid (sound scheme) op none zet. Dit is niet zo makkelijk als het lijkt aangezien het reg_user_ instellingen zijn. Dit kan niet ergens vooraf in de registry gezet worden. Het user loginscript lijkt me nu de enige oplossing om dit aan te passen tenzij iemand anders nog een idee heeft...

Het opstartgeluid is een wav file, die heb ik verwijdert uit de installatie, quick and dirty. Weet iemand een nettere manier om hetzelfde resultaat te krijgen?

ps alles moet gescript kunnen worden voor de ris image.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 14:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je er zelf al over kunnen vinden? Kan je dit niet met een policy doen? Zou je per de Windows Operating Systems - Policy nog even je OS willen vermelden? Dan zetten we die nog even in de topictitel.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 12-07-2005 14:47 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:47:
Wat heb je er zelf al over kunnen vinden? Kan je dit niet met een policy doen? Zou je per de Windows Operating Systems - Policy nog even je OS willen vermelden? Dan zetten we die nog even in de topictitel.
ah tuurlijk.

> OS win XP
> Een policy zou achteraf zijn.
Ik wil het graag vooraf instellen, dan mag de gebruiker zelf weten wat hij erme doet.
> Ik heb uitgevonden dat het niet makkelijk is dit vooraf in te stellen aangezien het user specifieke instellingen zijn, en deze niet aanwezig zijn opd e pc na de ris. Andere opties is dan het aanpassen van de files, verwijderen van winowsisiritantopstart.wav bijvoorbeeld.

Maar ik post hier mijn vraag op ideeen te krijgen van mensen die geen voorkennis hebben van mijn handelingen. Ik weet heel goed hoe het os in elkaar zit maar hoop dat ik iets over het hoofd zie..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou dit waarschijnlijk kunnen aanpassen in de 'cmdlines' of 'GuiRunOnce' fase als je maar 1 gebruiker per PC verwacht :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:34:
Je zou dit waarschijnlijk kunnen aanpassen in de 'cmdlines' of 'GuiRunOnce' fase als je maar 1 gebruiker per PC verwacht :)
:-)

Verwijderd

Topicstarter
meer mensen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.
erg vreemd, ik dacht dat je wist hoe het OS in elkaar zat? Alleen niet hoe de install loopt dus :P

Kijk in het Unattended XP install topic.

Als je cmdlines.txt gebruikt, wel opletten wanneer je welke reg-entries uitvoert.
Zolang je nog binnen de installatieprocedure blijft (cmdlines.txt) orden HK_CURRENT_USER settings altijd omgezet naar HK_USER.\DEFAULT (er is nog geen user ingelogd namelijk) en worden de entries voor elke volgende gebruiker ingezet, wat jij blijkbaar wilt.

RunOnce wordt uitgevoerd @ eerste login van $user en daarmee zijn dat instellingen die alleen voor dat userprofile van toepassing zijn.

Dit soort regtweaks is alleen non-reversible, dus mocht je besluiten op een later tijdstip dat het toch niet zo wenselijk is kan je elke bak + elke user afstruinen en mag je je RIS install weer aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 15-07-2005 19:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is er niet afdoende aan mijn voorgestelde aanpak dan? :) Mensen gaan niet zomaar prijsschieten natuurlijk - er moet wel enige interactie plaatsvinden ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 wil zilveren dienblaadjes voor dit soort topics :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1