scherm laptop stuk

Pagina: 1
Acties:

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
tot mijn grote verdriet heb ik mijn 1 1/2 maand oude laptop laten vallen van niet zo'n grote hoogte. niks gebeurd op de beeldscherm na. hij heeft precies door het midden een barst. nu heb je op de ene helft beeld en op de andere helft helemaal wit. helpdesk gebeld en die konden nij alleen helpen na het betalen van zo'n 700 euro inclusief 250 transport kosten. dit viel buiten de garantie. weet iemand waar ik een nieuw beeldscherm kan kopen. het gaat om de packard bell easynote r6512.
wie o wie heeft een link.
bvd

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Je zou het hier kunnen proberen. Weet alleen niet of jouw type erbij staat. Anders kun je altijd nog contact met ze opnemen...

www.ReplaceDirect.nl

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je al bij je verzekering geinformeerd?!? Als je goed verzekerd bent moet dit ook wel onder een één of andere dekking vallen....

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 21:10

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Kijk eerst eens wat voor scherm het is: 14 of 15"?

Welke resolutie (XGA, SXGA)?

En tenslotten: Haal je ouwe scherm eruit en kijk hoe de aansluitingen zijn. Dat is meestal redelijk universeel. Belangrijkste: Hoeveel pins is de connector, waar zit de connector en waar zit de CCFL aansluiting.

En dan gewoon op marktplaats/speurders/whatever rondkijken/mailen bij diverse bedrijfjes die laptops repareren, een vervangend scherm heb je tussen de 150-250 eur (afhankelijk van resolutie en grootte enz)

Als t een breedbeeldscherm is heb je een iets groter probleem: Die zijn moeilijk refurbished te krijgen.
Ebay (.com) is ook een mogelijkheid, alleen moet je dan wel een poosje geduld hebben en zit je met BTW/invoerrechten enz.

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 12-07-2005 14:23 ]

• cgok
DJSmiley schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:22:
Kijk eerst eens wat voor scherm het is: 14 of 15"?

Welke resolutie (XGA, SXGA)?
Monitor 15,4'' TFT 16:9 WXGA DIAMOND VIEW

• DJSmiley
cgok schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:32:
[...]

Monitor 15,4'' TFT 16:9 WXGA DIAMOND VIEW
@ebay.com zit je dan rond de 250-300 dollar.. Verzendkosten (gokje) 40 dollar, zit je op 300 eur.

Komt bij: 19% btw en 10% invoerrechten (geloof ik) zit je op 400 eur, reken ook nog 10 eur extra oid voor administratiekosten douane.

Kan goedkoper uitvallen als ie niet door de douane eruitgepikt wordt, maar reken even worst-case.

• cgok
DJSmiley schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:38:
[...]

@ebay.com zit je dan rond de 250-300 dollar.. Verzendkosten (gokje) 40 dollar, zit je op 300 eur.

Komt bij: 19% btw en 10% invoerrechten (geloof ik) zit je op 400 eur, reken ook nog 10 eur extra oid voor administratiekosten douane.

Kan goedkoper uitvallen als ie niet door de douane eruitgepikt wordt, maar reken even worst-case.
heb jij een linkje op ebay voor me, want ik kijk er`waarschijnlijk er overheen

• DJSmiley
cgok schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:48:
[...]

heb jij een linkje op ebay voor me, want ik kijk er`waarschijnlijk er overheen
Ik heb gezocht op WXGA. Je zal alleen eerst moeten uitzoeken welke laptops nog meer dezelfde connector gebruiken. Bij de non-breedbeeld schermen kun je eigenlijk elk scherm gewoon erin drukken zolang de pinnen (connector) maar overeenkomt. Een HP schermpje past prima in een Acer notebook bv.

• cgok
laten repareren zou mij tussen de 500 en de 800 euro kosten
Pagina: 1