Wifi printer aanmelden op AP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ik ga as donderdag een aantal draadloze printers (Canon IP 4000R wifi) bij een klant installeren, omdat ik dit nog nooit gedaan heb wil ik me hierop voorbereiden, de handleiding voor deze printer is helaas niet online te bekijken.
Een netwerkprinter met kabel heb ik wel meerdere malen aangesloten.

Klant heeft een draadloos netwerk voor Internet, dit gaat naar een Wifi router (Belkin f5d7230-4
), die gaat naar de modem, werkt allemaal perfect.

Nu wil de klant een Wifi printer aansluiten, moet ook allemaal kunnen, alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat.

Het Wifi netwerk is beveiligd met encryptie, kan ik de printer hier zo op aanmelden, en hoe zit het dan met de encryptie?
Komen hier gekke dingen bij kijken, of is het allemaal zo gebeurd?
Kan ik uberhaupt een Wifi printer op een bestaand Wifi netwerk aansluiten of krijg ik dan gelijk een ander Wifi netwerk waar ik verbinding mee moet maken om te kunnen printen?

Met google en de search lees ik dat het meestal geen probleem is, maar ik heb niets gelezen over encryptie.

Misschien dat iemand handige tips of links heeft?

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik denk dat je eerst met een kabel de printer aan het netwerk moet verbinden zodat je in de interface van de printer kan komen. Daar aangekomen kan je rustig de encryptie codes etc. invullen en uiteindelijk wifi inschakelen. Daarna zou je de netwerkkabel moeten verwijderen en zou hij het gewoon moeten doen.

De printer word gewoon lid van het bestaande wifi netwerk, hij zal niet zelf een ad-hoc netwerk opzetten (kan je denk ik ook wel aangeven in de configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Mishmash schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:54:
Ik denk dat je eerst met een kabel de printer aan het netwerk moet verbinden zodat je in de interface van de printer kan komen. Daar aangekomen kan je rustig de encryptie codes etc. invullen en uiteindelijk wifi inschakelen. Daarna zou je de netwerkkabel moeten verwijderen en zou hij het gewoon moeten doen.

De printer word gewoon lid van het bestaande wifi netwerk, hij zal niet zelf een ad-hoc netwerk opzetten (kan je denk ik ook wel aangeven in de configuratie)
Oke, lijkt me goed.

Omdat er meerdere pc's van deze printer gebruik gaan maken en er geen printserver is, kan de printer dan wel als standalone gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 22:06
Geen probleem, je kan met meerdere gebruikers daarop, die printers zijn daarop voorzien (met een wachtlijst, soms zelfs met een voorkeurlijst: dus welke gebruikers eerst)

Misschien is het wel interessant om die printers een vast IP te geven. Ik heb zo een paar keer problemen gehad met wifi printers van hp (het IP veranderende en dat gaf printproblemen)

[ Voor 36% gewijzigd door webinn op 12-07-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
webinn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:04:
Geen probleem, je kan met meerdere gebruikers daarop, die printers zijn daarop voorzien (met een wachtlijst, soms zelfs met een voorkeurlijst: dus welke gebruikers eerst)

Misschien is het wel interessant om die printers een vast IP te geven. Ik heb zo een paar keer problemen gehad met wifi printers van hp (het IP veranderende en dat gaf printproblemen)
Oke, tnx
Ik moet dus op elke client deze printer installeren, nieuwe poort aanmaken met IP van deze printer, vervolgens de juiste driver en het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
EJVL schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:28:
[...]

Oke, tnx
Ik moet dus op elke client deze printer installeren, nieuwe poort aanmaken met IP van deze printer, vervolgens de juiste driver en het zou moeten werken?
Correct!
Pagina: 1