Toon posts:

Nieuwe high-end game pc configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan zelf een nieuwe computer in elkaar te gaan zetten, heb zelf al het een en ander samengesteld. Budget is max € 2600, wat minder is ook niet erg ;) . Wil hem voornamelijk voor games gaan gebruiken, maar ook zeker voor multitasking, vandaar de DC. Het systeem lijkt wel op de workstation uit de best buy guide.
Zijn er (bekende) conflicten tussen de volgende hardware?

Behuizing: Antec P160
Monitor: Benq 19" 8ms FP937S+
Moederbord: DFI Lanparty Nf4 SLI-DR
Processor: AMD 4400 X2
Geheugen: 4x512 Corsair TwinX XMS 3200XL @ 2-2-2-5
Harddisk: 2x Hitachi T7K250 250gb in RAID 0
Videokaart: XFX GF 7800GTX
DVD-brander: Benq DW1620 PRO
Voeding: Hiper Modular Type-R 580 W

Ben ook van plan te gaan casemodden en te gaan overclocken!

Wat vinden jullie van dit systeem?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:24

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Geen 2x die XFX 7800 GTX in SLI?? Voor de rest lekker systeempje hoor.

[ Voor 36% gewijzigd door superduper op 12-07-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zijn die corsairs wel single sized? anders kan je geen T1 draaien

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 12-07-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, gewoon een absoluut topsysteem, lijkt me prima.
Voor conflicten, bijvoorbeeld met het geheugen moet je even op de site van de merken kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

GoldenSample schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:48:
zijn die corsairs wel single sized? anders kan je geen T1 draaien
Dat hoeft overigens niet, ik kan ook gewoon normaal geheugen ( double side ) gebruiken, meerdere latjes dan opgegeven is dus. maar met zo'n systeem zou ik niet zo'n risico nemen, overigens als je bruut wil overclocken is G-Skill geheugen the way to go! 2*1GB lijkt me handiger igg.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ziet er goed uit :)
Misschien nog een Raptor als opstartschijf? En als monitor misschien de 930BF van Samsung?

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 12-07-2005 14:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet genoeg geld voor SLI, komt waarschijnlijk later. Ik dacht eigenlijk dat 2T alleen op het ASUS moederbord nodig was... Maar volgens mij is het Corsair geheugen wel double-sided, dus dat betekent dat ik wel 2T moet draaien. Of heeft er iemand ervaringen met het DFI moederbord en 4x512 op 1T?
Wat zijn de consequenties van 2T? Ik begrijp dat het langzamer is, maar merk ik daar in de praktijk ook wat van?

En wat betreft de raptor, volgens reviews maakt deze nogal veel herrie. Dat is eigenlijk de belangrijkste eigenschap waarom ik die niet heb gekozen. Alhoewel performance in mijn systeem belangrijker is. Ik zal het in overweging nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:46:
En wat betreft de raptor, volgens reviews maakt deze nogal veel herrie. Dat is eigenlijk de belangrijkste eigenschap waarom ik die niet heb gekozen. Alhoewel performance in mijn systeem belangrijker is. Ik zal het in overweging nemen.
Ik heb de 36GB Raptor en deze geeft geen hoge piep ofzo, als ie iets van de schijf nodig heeft of als je er iets op shrijft ratelt ie lekker maar ik vind het niet overdreven hard. Maar dat kan natuurlijk bij een andere raptor anders zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:22
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:46:
Niet genoeg geld voor SLI, komt waarschijnlijk later. Ik dacht eigenlijk dat 2T alleen op het ASUS moederbord nodig was... Maar volgens mij is het Corsair geheugen wel double-sided, dus dat betekent dat ik wel 2T moet draaien. Of heeft er iemand ervaringen met het DFI moederbord en 4x512 op 1T?
Wat zijn de consequenties van 2T? Ik begrijp dat het langzamer is, maar merk ik daar in de praktijk ook wat van?

Je hebt ook gewoon dingen als hardeschijfsilencers en koelers, ik weet niet of ze superveel resultaat hebben, maar ze bestaan dus wel ;)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:09:
[...]

Ik heb de 36GB Raptor en deze geeft geen hoge piep ofzo, als ie iets van de schijf nodig heeft of als je er iets op shrijft ratelt ie lekker maar ik vind het niet overdreven hard. Maar dat kan natuurlijk bij een andere raptor anders zijn.
dit kan ik ook bevestigen. Mijn Maxtor diamond 9 160GB 7,2k maakt meer geluid dan de raptor.
Voor de rest goed systeem hoor.

mag ook wel voor 2600 eurie

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi systeempje, zowel voor gamen als voor multitasken!
Eén opmerking toch: ik zou voor 2 X 1GB geheugen gaan in dual channel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen opmerkingen, je hebt je huiswerk gemaakt :)

Het merk van de voeding zegt me niks, misschien dat andere tweakers daar wat over weten? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord (wat niet wil zeggen dat het geen kwaliteit zou zijn). Al denk ik wel dat het met wat minder kan eigenlijk - 100W eraf is volgens mij geen probleem. De 7800 is zuiniger dan de zwaarste 6800, en als je dual core en venice is zou die ook niet al te gulzig mogen zijn (ok, het is wel een dual core, maar toch...).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee je zal niet veel merken van 2t, alleen in benchmarks.

Ik zou later ook pas een 2e 7800gtx erbij kopen, 1 is snel genoeg. Zelfs 1x 6800ultra is nu snel genoeg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties!

Wat betreft de HD koeler/silencer, dit is helaas niet mogelijk omdat ik i.v.m. casemod-activiteiten geen 5,25 inch slots meer over heb :-(. Maar zo te zien zijn de ervaringen met de raptors toch beter dan ik dacht, dus ik denk dat ik er toch maar eentje neem.

Wat betreft de voeding, deze is getest in Hardware.info #3 (weet niet of dit collega's of concurrenten zijn), en daar vonden ze hem best goed. De meeste reviews op het net kijken eigenlijk meer naar hoe de voeding er uit ziet dan hoe hij in werkelijkheid presteert. Ik heb 580 W genomen omdat ik dan zeker zou weten dat wanneer ik er later nog een 7800 GTX bijplaats, er geen problemen mee ga krijgen.

@ borromini: Voor zover ik weet zijn er op het moment geen venice Dual cores....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

K, dan kan ik maar twee dingen zeggen
1) Ik moet mijn kennis over AMD's nieuwste procs nog es opfrissen
2) Als je al voor reviews over je voeding gecheckt hebt, dan weet je waar je mee bezig bent _/-\o_. Er zijn nog altijd van die tweakers (relativerend kuchje) die hier met een big pimpin' systeem afkomen en er dan een 500W Gold Dual-Fan Q-Tec inzetten... Die jongens zie je soms van mijlenver afkomen 7(8)7. Blij te zien dat jij daar niet bij bent :)

Succes met je pc. SLI vind ik nog altijd teveel van het goede - tenzij je een scherm hebt met zo'n hoge resoluties dat de prestaties van 1 kaart niet voldoende zijn om spellen op high te kunnen spelen. Maar als jij dat een verantwoorde uitgave vindt, dan is dat je goed recht :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Niet zozeer een comment op het systeem, maar waarom zou je bijv. een raptor als opstartschijf nemen?
Is een raid0 config langzaam met booten oid.?

Ik zou er wel waterkoeling inzetten. Of weet je dat zelf ook al, en vraag je daarom geen commentaar erop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Raid 0 is vet snel maar als een van zijn HD's dan uitvalt dan is ie zijn data kwijt... Dan kan je beter voor een Raptor gaan denk ik, scheelt al heel wat mogelijke configuratieproblemen met controllers enzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
I see. Duidelijk.

Je zou dan natuurlijk de raptor in een zalman disk cooler/silencer kunnen gooien. Eventueel een vergelijkbaar ding.

Ik moet zeggen dat het inderdaad een best systeem is. Aan de hoeveelheid "Is dit systeem goed ", merk ik dat iedereen alweer zijn vakantiegeld aan het uitgeven is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ sajoku, zie mijn laatste post, geen ruimte voor silencer.

Eerlijk gezegd was ik nu van plan de raptor als opstartschijf te gebruiken, en er belangrijke documenten op te zetten. Dan wil ik daarnaast alsnog een Raid 0 array. Het feit dat ik straks mogelijk alle data kwijt ben, vind ik niet zo erg. Het grootste gedeelte van die data zal namelijk bestaan uit films (die ik waarschijnlijk op dvd heb staan), games (die ik zeker op dvd heb staan), en tools (die ik zo weer kan downen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeef staat de performance boven het geluid. (rare zin)

Ookal is de Antec P160 een onwijs mooie kast, misschien zou je eens naar een bijv Coolermaster Stacker kast kunnen kijken, heeft iets van 9 5.25inch bays. Een wat simpelere look, maar daardoor (vind ik zelf) erg goed modbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Borromini schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:56:
Raid 0 is vet snel maar als een van zijn HD's dan uitvalt dan is ie zijn data kwijt... Dan kan je beter voor een Raptor gaan denk ik, scheelt al heel wat mogelijke configuratieproblemen met controllers enzo ook.
2 raptor in raid 0 >:)
Die kast ja..Antecs zijn helaas neit zo ruim :'(

[ Voor 9% gewijzigd door FDMK op 13-07-2005 06:53 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik zou persoonlijk niet Benq beeldscherm gaan maar voor Samsung. Als ik uit mijn hoofd wist zou ik voor de samsung gaan die 4 ms heeft. Dat is de samsung 930BF. De Samsung service is beter dan van Benq(al vaak genoeg met de directie in conflict gelegen) en samsung geeft zonder problemen een leenmonitor en Benq geeft monitoren die altijd slechter zijn dan je eigen monitor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1