Toon posts:

[CSS] Verspringend menu in Iexplore niet in FF

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een menu'tje aan het maken. Tussen de verschillende menu-items moet een margin van 2 pixels te komen zitten. Dit werkt allemaal goed in FF en Iexplore. Een aantal van de menu-items heeft een uitklap menu. Dit werkt ook, ook met de margins ertussen. Alleen als je in Iexplore over de menu-items gaan die uitklappen, verandert ie de margin op de een of andere manier.

Mijn css is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ul {
    width: 180px;
    border-color: #000000;
    padding: 0px;
    margin: 0px;
    list-style: none;
    text-decoration: none;
}
li ul {
    font-size: 12px;
    display: none;
    position: absolute;
    width: 200px;
    margin-left: 180px;
    margin-top: -25px;
}

li {
    padding-left: 10px;
    line-height: 23px;
    background-color: #CE3748;
    margin: 2px;
}

li>ul {
    background-color: #FFFFFF;
}

In de A: tags staat helemaal niks van margins of paddings. Dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand een idee?

Zoals het nu is kan hier bekeken worden:
http://stud.cmd.hro.nl/0555203/MC2/test.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 13:37 ]

Verwijderd

lijkt op de double margin bug van IE, ga maar eens googlen hierop

Verwijderd

Topicstarter
Ook al haal ik de enige margin die er staat weg, blijft ie de margin geven. Dus het kan bijna geen dubbele margin zijn.

Verwijderd

margin's weghalen wil niet zozeer zeggen dat er geen margin is, wil je er echt zeker van zijn dan moet je hem op 0px zetten.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Je wilt iets absoluut positioneren en doet dat vervolgens met margin-left en margin-top? das niet helemaal zoals het hoort. Probeer onderstaande CSS maar eens. Verder dien je een volledig DTD op te nemen in je HTML zodat ook IE aan de hand van het standards compliant box-model rendert.

kijk bijvoorbeeld hier voor een goede DTD: http://htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ul {
    border-color: #000000;
    list-style: none;
    text-decoration: none;
}
li ul {
    font-size: 12px;
    display: none;
    position: absolute;
    left: 190px;
    top: -2px;
}

li {
    position: relative;
    padding-left: 10px;
    line-height: 23px;
    background-color: #CE3748;
    margin: 2px;
}

li:hover ul, li.over ul {
    display: block;
}

die "li > ul" met de universal child selector kun je weglaten dus.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Sappie. Ipv neerbuigend "advies" is het ook wel eens leuk [en handig] om functioneel advies te krijgen

Het was de doctype die niet in het document stond. Maar wat je zei over de CSS is ook compleet waar, bedankt :) en het is opgelost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:10:
Ipv neerbuigend "advies" is het ook wel eens leuk [en handig] om functioneel advies te krijgen
is dat een flame richting mij? :/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet specifiek tegen jou. Het is tegen de algemene reacties die ik krijg en vaak gegeven worden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Waterkippie: als je zelf gegoogled had dan had je ook geweten dat de double-margin bug alleen optreed bij floats, en dat dat hier dus niet van toepassing kan zijn...

Intentionally left blank

Verwijderd

en bedankt he :/ , ik zal nog is proberen te helpen

net alsof ik "neerbuigend advies" gaf, beetje snel op je tenen getrapt ofzo?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 12:49 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:48:
en bedankt he :/ , ik zal nog is proberen te helpen

net alsof ik "neerbuigend advies" gaf, beetje snel op je tenen getrapt ofzo?
nee hoor, maar Wubble had wel een beetje gelijk naar mijn mening; een reply ala 'ga maar googlen' is wel erg kort-door-de-bocht, en zeker als je daarbij ook nog eens laat zoeken op iets wat niet de oorzaak is ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik denk dat Waterkippie met "Ga maar eens Googelen" niet bedoelde "UTFS", maar meer dat het een beetje onzinnig zou zijn om hier de hele double margin bug inclusief oplossing neer te plempen.
Het gebeurd iedereen wel eens dat hij of zij het niet bij het rechte eind heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 13:29 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:29:
Ik denk dat Waterkippie met "Ga maar eens Googelen" niet bedoelde "UTFS", maar meer dat het een beetje onzinnig zou zijn om hier de hele double margin bug inclusief oplossing neer te plempen.
Het gebeurd iedereen wel eens dat hij of zij het niet bij het rechte eind heeft.
Maar zo kan het toch wel overkomen...
Ik zet dan meestal toch wel in mijn reply hoe je een dergelijke bug kan omzeilen, of een directe link naar een pagina waar staat hoe de bug te omzeilen is (in het geval van de double margin bug zou ik dus een link naar positioniseverything.net gegeven hebben en de tip om display:inline op te geven voor het floating element - maar dat doet hier verder niet ter zake omdat het niet deze bug betrof...)

Intentionally left blank

Pagina: 1