Toon posts:

[notebook] de stilste op dit moment (ervaringen graag)

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff door het forum gegaan en zag daar al meer vragen over stille notebooks. De laatste vraag over wat nu de stilste is is echter alweer een jaartje oud (zie deze link juli 2004).
Dus ik hoor graag ervaringen van mensen die recent een notebook hebben aangeschaft die bijna totaal geen geluid maakt. Zelf heb ik alleen gemerkt dat apple ibooks nogal stil zijn maar ik wil een PC notebook aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste notebooks produceren nauwelijks nog geluid of doen dit slechts een korte tijd. Je kan in de hogre prijsklassen dus prima aan een stil notebook komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:15:
De meeste notebooks produceren nauwelijks nog geluid of doen dit slechts een korte tijd. Je kan in de hogre prijsklassen dus prima aan een stil notebook komen.
Dat is niet helemaal waar, mijn acer aspire 1520 hoor je toch wel aardig. Het is wel een amd64, die zijn wel luidruchtiger dan centrino notebooks.

acer aspire 1681 vond ik wel lekker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Op het werk heb ik een T41 van IBM. Deze hoor je bijna niet. Alleen als de ventilator aangaat hoor je hem zachtjes zoemen, maar dat gebeurd bijna nooit.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:22:
[...]
Dat is niet helemaal waar, mijn acer aspire 1520 hoor je toch wel aardig. Het is wel een amd64, die zijn wel luidruchtiger dan centrino notebooks.

acer aspire 1681 vond ik wel lekker stil
Ik ben er kortgeleden achter gekomen dat Acer niet echt gedacht heeft aan koelpasta voor mijn cpu in mijn laptop. Toen ik dat verhielp was de laptop ineens een stuk stiller en had ie geen gekke shutdowns meer die hij bij hoge belasting wel had.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
Mijn iBook hoor je pas boven de 57 graden, en dat is alleen als ik em bij 32 graden buiten, op een deken leg, dus dat hoor je dus niet. Verder hoor je af en toe een licht rateltje van de hdd, maar daar heb je geen last van. Een keer op het touchpad klikken (niet op de (muis)knop) maakt al meer herrie.

lees net dat je em niet wilt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 12-07-2005 16:37 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 17" PowerBook, die is echt ontzettend stil. Je hoort hem pas als hij echt warm wordt, maar dat wordt hij niet omdat ik mijne altijd op een iLap heb staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik heb een travelmate 661 Lci, ietsjes ouder al. Maar je hoort hem echt niet. Dus ik denk dat als er een pentium m inzit, dat een notebook dan echt wel stil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:15:
Mee eens al hoeft dat niet de hogere prijsklasse te zijn.
Ook een business laptop ala HP NX9005 met mobile AthlonXP 2000+ is 95% van de tijd helemaal stil (harde schijf verbreekt de stilte) Destijds zo'n 1000 euro.
Idem met NX9105 met mobile A64.

Pak je een NX9010 met P4 en zelfs met mobile P4 >3 Gieg is NIET stil. Zelfs m'n desktop is stiller.

Dus met een beetje onderzoek kom je voor 1000 of lager aan een laptop die 95% van de tijd helemaal stil is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Ik zit hier met een Dell Inspirion 500M, redelijk oude laptop maar hij is gewoon sitl, je hoort hem ook echt niet ... Maar volgens mij als ie veel moet werken en het een beetje benauwt krijgt begint ie 20 seconden te blazen.. En dan is ie weer superstil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke Centrino(-achtige) laptop is stil. Enige wat geluid maakt is de hdd. Pas als je zware programma's draait gaat de fan aan, en die heeft meestal wel 2 of 3 standen (zonder "uit" meegerekend).

Mocht je een Hitachi Travelstar hdd hebben, er is een firmware update om 'm stiller te maken (sommige typen hebben last van een ratelend geluid, een tik om de seconde).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:14:
Elke Centrino(-achtige) laptop is stil. Enige wat geluid maakt is de hdd. Pas als je zware programma's draait gaat de fan aan, en die heeft meestal wel 2 of 3 standen (zonder "uit" meegerekend).
Jah idd.. Centrino _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je vn de aus a6Va
goede performance en ook nog een heel stil
je hoort zelf niets als je een zware game speelt zoals half life 2
Pagina: 1