Toon posts:

Rabo telebankieren extra binnen een Citrix omgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds 2 maanden hebben wij de nieuwste versie van Rabo telebankieren extra draaien, versie 4.20. Deze versie heeft namelijk als hét grote voordeel dat je eindelijk kunt verzenden/ontvangen via LAN en dus geen externe toegang via modem meer nodig hebt.

Echter draaiend in een Citrix Metaframe XP omgeving (draaiend onder W2K server) geeft het pakket wat lelijke bijwerkingen. Zo gebruikt Rabobank een Rabosessionmonitor voor de communicatie via LAN. Het is de pest dat wanneer users telebankieren stoppen; de sessionmonitor door blijft draaien.

Het gevolg hiervan is dan weer dat het userprofiel niet netjes afgesloten&opgeslagen wordt (de user heeft namelijk nog een programma open staan en het profiel wordt pas opgeslagen bij het verlaten van het laatst geopende programma).De user kan echter wachten tot Sint-Juttemus want hij verlaat het programma Rabo Telenkieren echter nóóit!

Ik heb dit probleem reeds aangekaart bij Rabobank. Zij erkennen het probleem. Diverse Citrix klanten hebben dit reeds gemeld bij/via Getronics. Ze stoppen echter hun kop in het zand en zeggen dat ze Citrix niet ondersteunen.

Aangezien ik weet dat meerdere bedrijven hier last van hebben hierbij de vraag; wat is er aan te doen dat de rabo session monitor óók afgesloten wordt als de user het programma afsluit! Of moet ik de oplossing van het probleem ergens anders zoeken?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 14:19

mutsje

Certified Prutser

Al eens gekeken bij je TCP opties van ICA protocol.. dus na 3 uur hard uit loggen bij idling. User Hive Cleanup Service al geinstalleerd? die netjes alles uit registry unload etc... kan Getnics niets voor jou betekenen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:20:
Echter draaiend in een Citrix Metaframe XP omgeving (draaiend onder W2K server) geeft het pakket wat lelijke bijwerkingen. Zo gebruikt Rabobank een Rabosessionmonitor voor de communicatie via LAN. Het is de pest dat wanneer users telebankieren stoppen; de sessionmonitor door blijft draaien.
Stel dat je sessiemonitor tweaky.exe heet, dan op de server de volgende key creeren:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Citrix\wfshell\TWI
LogoffCheckSysModules REG_SZ = tweaky.exe

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 14:19

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
key op datacrash gezet met credentials van smiley :) thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:17:
[...]

Stel dat je sessiemonitor tweaky.exe heet, dan op de server de volgende key creeren:

LogoffCheckSysModules REG_SZ = tweaky.exe
Ik heb de volgende 4 regs gemaakt:

LogoffCheckSysModules REG_SZ = RaboSessionMon.

LogoffCheckSysModules#1 REG_SZ = RaboComm.

LogoffCheckSysModules#2 REG_SZ = RTW0100.exe

LogoffCheckSysModules#3 REG_SZ = RaboCommSrv.exe

Ik heb 4 reg's gemaakt om er zeker van te zijn dat het programma en de communicatie stopt op het moment dat de gebruiker uitlogt.
En... het werkt! Ik ben er erg blij mee want het was een echte pain in the a**.

Hartelijk dank nogmaals!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

mutsje schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:13:
User Hive Cleanup Service al geinstalleerd? die netjes alles uit registry unload etc...
Als dit programma inderdaad doet wat waar het voor gemaakt is lost het een probleem op waar we hier al een tijd mee kampen _/-\o_

Tijden naar op zoek geweest, maar blijkbaar nooit de juiste keywords gebruikt :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:31:
[...]
Ik heb de volgende 4 regs gemaakt:
....
Ik heb 4 reg's gemaakt om er zeker van te zijn dat het programma en de communicatie stopt op het moment dat de gebruiker uitlogt.
En... het werkt! Ik ben er erg blij mee want het was een echte pain in the a**.

Hartelijk dank nogmaals!
Graag gedaan.
En bedankt voor de punten op het citrix forum :)
Pagina: 1