tvout op htpc met geforce 6200/6600: ideale kaart voor mce?

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
De laatste maanden heb ik een htpc in elkaar gezet met mce. Het belangrijkste wat ik ermee wil doen is tv kijken icm timeshifting en recording. Hierdoor heb ik de tvout kwaliteit op mijn normale sony crt tv altijd als 1 van de belangrijkste criteria gezien.

Ik heb uiteindelijk een ati 9200 kaartje gekocht en een vga->rgb scart kabel gemaakt. Met powerstrip heb ik een redelijke goeie instelling gevonden. Alleen ik vind het allemaal wel omslachtig hoor. Powerstrip werkt niet stabiel icm de ati drivers en het standby komen levert ook heel veel problemen op. Daarom ben ik toch maar verder gaan zoeken naar een kwalitatief goede manier om beeld op mijn tv te krijgen.

Uiteindelijk heb ik in een andere thread iets gelezen over de mogelijkheid van geforce 6200/6600 kaarten om component video over een hdtv out chip uit te sturen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1004818

Deze chip levert volgens een aantal mensen wel een goede tv out, waardoor ik geen gebruik meer hoef te maken van powerstrip en de bekende vga-scart rgb kabel.

Nu ben ik dus op zoek naar zo'n kaart, maar kan er nog geen vinden die aan mijn eisen voldoet. De meeste winkels snappen geeneens waar ik het over heb.
Ik wil dus een geforce 6200 of 6600 met:
-AGP
-passieve koeling
-component video uit mogelijkheid (liefst al met bracket of kabel meegeleverd)
-eventueel low profile of lager dan normaal (slotplaatje haal ik er toch af omdat ik maar 9 cm hoogte heb in mijn kast.

Heeft iemand zo'n kaart ooit in Nederland gezien?

Verwijderd

De AOpen Aeolus 6600-DV128LP lijkt me wel iets voor jou.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=590&page=2

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Dat is precies wat ik zoek ;-), nu nog een winkel vinden die hem verkoopt.

[EDIT] Ik heb weer niet goed gekeken, dit is een PCI-e kaart terwijl ik een AGP kaart nodig heb, anders moet ik mijn MB, processor ed ook gaan omwisselen, dat is me iets teveel van het goeie.

[ Voor 26% gewijzigd door Oldchatterman op 12-07-2005 17:49 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik heb er hier 1 (6200) op de kast liggen... (Overigens wel 'normale' hoogte dacht ik.)

[ Voor 12% gewijzigd door Iet op 12-07-2005 20:02 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"