Toon posts:

[XP64] Workload heeft lange nasleep*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn nieuwe systeem heb samengesteld een probleem waar ik me geen raad mee weet. Eerst maar even wat algemene informatie over mijn samenstelling:
Asus A8N-SLI Deluxe mainboard
AMD 64 3200+ / 1 Gb memory
Windows XP Professional x64 (Build 3790 + SP1)

Mijn performance overall is uitstekend. Echter niet in de volgende situaties. Voorbeeldje: Ik start mn pc op, en brand een paar dvd'tjes. Ik sluit daarna Nero Burning Rom af, en ga wat internetten. 10 Minuten later wil ik Battlefield 2 gaan spelen.

Het probleem is dat ik tijdens het surfen al merk dat mn pc wat traag reageerd. Verder zie ik niets ongewoons in Task Manager qua cpu/mem gebruik. Ook Battlefield 2 is vrijwel onmogelijk te spelen daarna! Mn hard disk lampje blijft maar bezig met ratelen, en het spel zelf haalt 1 fps of zo :S

Het is trouwens ook onmogelijk om tijdens het branden van een DVD op 8x speed iets anders te doen. PC reageert gigantisch traag tijdens het branden, is dit normaal?

Iemand een idee?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 13:31
Staat je harde schijf misschien niet op DMA ingesteld, maar op PIO? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:02:
Staat je harde schijf misschien niet op DMA ingesteld, maar op PIO? :)
Nee, gelukkig niet. Serial ATA Dma :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet allereerst even [XP64] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar graag in het vervolg zelf even op :)

Heb je al eens de harddisk en het geheugen goed getest met de daarvoor bedoelde tools? En is alle software up-to-date? Welke processen vreten veel resources? Al eens een andere dvd geprobeerd?

In je topic zie ik een uitgebreide uitleg wat het probleem is. Helaas kom ik alleen weinig info tegen over wat je allemaal al hebt geprobeerd. Terwijl er toch heel veel te vinden is. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Misschien een beetje suf, maar probeer eens (een trial van) andere brandsoftware, dan weet je meteen of het probleem daar wel of niet ligt.

Enneh, I may be far of here, maar alleen tijdens/na branden verschijnt het probleem? Of ook tijdens lezen van de DVD brander? Laatst was mijn secondary master harddisk ook vaag aan het doen, wat dus lag aan de DVD brander die secondary slave was. Nieuw kabeltje en het probleem was weg.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 13:50 ]