Goedendag.
Ik heb hier een computer staan, een oud bakje, (compaq presario, athlon xp 1700+ en 512 ram).
Deze computer is van mijn broertje.
Daar zat een 10mbit netwerk kaart in.
Alles leuk en aardig, maar op een lanparty is dit irritant.
Dus ik zo vrijgevig als ik ben geef hem een 100mbit kaartje.
Op drome (lanparty waar ik van het weekend was) werkte hij perfect.
Komen we thuis, weigerd hij dienst.
Dus ik zoeken waar het nou in zit.
We hebben een Linksys router, dus geen cheapass ding waar het aan kan liggen btw
Ik handmatig dat ding ip adressen even, krijgt hij verbinding, joepie, maar geen internet.
Na een half uur zoeken kom ik er achter dat als je hem op 10mbit, half of full duplex zet je opeens WEL internet hebt.
Nu is dit nu wel even een oplossing maar als ik straks tot de aanschaf van een ADSL 2 lijn overga kan hij niet op volle snelheid downloaden. Dat is dan weer minder.
Nu is mijn vraag, hoe kan dit?
Ik dacht eerst bekabeling maar dat is gewoon een catagorie 5 utp van nog geen jaar oud dus dat lijkt me sterk.
Het betreft hier ovigens een standaard sweex netwerkkaartje oftewel realtek.
Edit: 10mbit full werkt dus ook niet, mijn fout.
Het enige waar ik dus internet mee kan krijgen is 10mbit half.
Ik heb hier een computer staan, een oud bakje, (compaq presario, athlon xp 1700+ en 512 ram).
Deze computer is van mijn broertje.
Daar zat een 10mbit netwerk kaart in.
Alles leuk en aardig, maar op een lanparty is dit irritant.
Dus ik zo vrijgevig als ik ben geef hem een 100mbit kaartje.
Op drome (lanparty waar ik van het weekend was) werkte hij perfect.
Komen we thuis, weigerd hij dienst.
Dus ik zoeken waar het nou in zit.
We hebben een Linksys router, dus geen cheapass ding waar het aan kan liggen btw
Ik handmatig dat ding ip adressen even, krijgt hij verbinding, joepie, maar geen internet.
Na een half uur zoeken kom ik er achter dat als je hem op 10mbit, half of full duplex zet je opeens WEL internet hebt.
Nu is dit nu wel even een oplossing maar als ik straks tot de aanschaf van een ADSL 2 lijn overga kan hij niet op volle snelheid downloaden. Dat is dan weer minder.
Nu is mijn vraag, hoe kan dit?
Ik dacht eerst bekabeling maar dat is gewoon een catagorie 5 utp van nog geen jaar oud dus dat lijkt me sterk.
Het betreft hier ovigens een standaard sweex netwerkkaartje oftewel realtek.
Edit: 10mbit full werkt dus ook niet, mijn fout.
Het enige waar ik dus internet mee kan krijgen is 10mbit half.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 12:55 ]