Toon posts:

Audio-CD rippen, van CD- of DVD-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af welk optisch medium betere prestaties geeft bij het audio rippen van een CD: Een CD- of (modernere) DVD-brander/speler?

Situatie:

CD-Brander: Plextor Plexwriter 48/24/48A (ong. 2 jaar oud)
DVD-Brander: NEC ND-3500AG (jaartje oud)

In mijn geval wil ik een paar oude bekraste Audio-CD´s rippen (met EAC).
Aan de ene kant is het misschien beter om de DVD-brander te gebruiken vanwege de modernere techniek, foutcorrectie enz.(??), maar aan de andere kant wil ik die brander zo veel mogelijk ontzien om de levensduur van de lens te verlengen.
Dus ik vraag mij af of een moderne DVD-brander per definitie betere prestaties geeft met Audio rippen dan een redelijk moderne CD-brander? Of is dit verschil te verwaarlozen en kan ik me beter druk maken om de levensduur van de DVD-brander?
Of heeft iemand een beter idee? :) Alvast bedankt !

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De Plextor is vrijwel zeker beter in het rippen van audio. Als EAC (in secure mode) niet het gewenste resultaat geeft, kan je altijd nog Plextools gebruiken.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-02 18:28
Als je maar in secure mode ript.
En dan kijken welke van de twee de snelste is.
Voor de kwaliteit maakt het eigenlijk niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:31:
De Plextor is vrijwel zeker beter in het rippen van audio.
En waarom is dat volgens jou? Puur vanwege de snelheid of prestaties?
Als EAC (in secure mode) niet het gewenste resultaat geeft, kan je altijd nog Plextools gebruiken.
Kan die beter omgaan met bekraste CD?s ?
Als je maar in secure mode ript.
En dan kijken welke van de twee de snelste is.
Voor de kwaliteit maakt het eigenlijk niets uit.
Maar ik denk dat degene met de beste foutcorrectie toch wel de doorslag zal geven met inlezen van bekraste CD's, toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 12:36 ]

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen test de beide drives met AccurateRip.

Eerst dien je accurate rip te installeren. Je zal zien dat de installatie voor Dbpoweramp bedoeld is, maar dat maakt niet uit. Gewoon installeren en daarna het AccurateRip.dll bestand in je EAC map kopieren.

Wanneer je nu een CD ript die in de Securerip database aanwezig, zal securerip aangeven of je rip 100% gelukt is.

Ik ben echter bang dat het met een bekraste cd heel moeilijk gaat worden om een perfecte rip te maken....