Ik vraag mij af welk optisch medium betere prestaties geeft bij het audio rippen van een CD: Een CD- of (modernere) DVD-brander/speler?
Situatie:
CD-Brander: Plextor Plexwriter 48/24/48A (ong. 2 jaar oud)
DVD-Brander: NEC ND-3500AG (jaartje oud)
In mijn geval wil ik een paar oude bekraste Audio-CD´s rippen (met EAC).
Aan de ene kant is het misschien beter om de DVD-brander te gebruiken vanwege de modernere techniek, foutcorrectie enz.(??), maar aan de andere kant wil ik die brander zo veel mogelijk ontzien om de levensduur van de lens te verlengen.
Dus ik vraag mij af of een moderne DVD-brander per definitie betere prestaties geeft met Audio rippen dan een redelijk moderne CD-brander? Of is dit verschil te verwaarlozen en kan ik me beter druk maken om de levensduur van de DVD-brander?
Of heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt !
Situatie:
CD-Brander: Plextor Plexwriter 48/24/48A (ong. 2 jaar oud)
DVD-Brander: NEC ND-3500AG (jaartje oud)
In mijn geval wil ik een paar oude bekraste Audio-CD´s rippen (met EAC).
Aan de ene kant is het misschien beter om de DVD-brander te gebruiken vanwege de modernere techniek, foutcorrectie enz.(??), maar aan de andere kant wil ik die brander zo veel mogelijk ontzien om de levensduur van de lens te verlengen.
Dus ik vraag mij af of een moderne DVD-brander per definitie betere prestaties geeft met Audio rippen dan een redelijk moderne CD-brander? Of is dit verschil te verwaarlozen en kan ik me beter druk maken om de levensduur van de DVD-brander?
Of heeft iemand een beter idee?