Toen ik gisteravond terugkwam en mijn kamer inliep hing er zo'n geur alsof Silicon Valley in de brand stond. Al snel kwam ik er achter dat het mijn werk station was. Ik heb die toen snel afgesloten want hij draaide nog goed en wel. Heb de stekker er uitgetrokken en de schade bekeken. Het lijkt er op dat de voeding niet meer goed is en dat die de nodige piek spanningen door de machine heeft gejast. De voeding (die ik al wilde gaan vervangen en reeds een nieuwe voor in bestelling heb) beschouw ik als overleden. Het gehele systeem was ernstig warm dus verdere diagnose heb ik niet echt kunnen stellen, wel is het zo dat de condensatoren rondom de CPU allemaal bol staan en sommige een kleine hoeveelheid prut er bovenop hebben. De videokaart zag er op het eerste gezicht wel ok uit, raid controller (PCI) was niet echt veel bijzonders aan te zien, in hoeverre dat mogelijk is. Netwerk kaart niet echt kunnen bekijken, maar aangezien alles nog volledig leek te werken alvorens afsluiten ga ik er van uit dat die onderdelen nog goed zijn.
Mijn vraag is of het moederbord nog te gebruiken is en of dit risico's voor CPU en ander onderdelen oplevert.
Ik ben momenteel niet thuis op de plek des onheils maar doe uit mijn hoofd even de specs:
Merkloze voeding 350 Watt (R.I.P. MOD)
Soltek SL-75XXXX (zou ik moeten opzoeken)
AMD Athlon XP 2600
2 X 512 MB DDR Ram
Geforce FX 5600
Repotec Gigabit LAN PCI
Silicon Image 0680A RAID Controller PCI
2 X Maxtor 40 Gig 7200 Rpm 2 MB Cache PATA
2 X Wester Digital 160 Gig 7200 Rpm 8 MB Cache PATA
Mijn vraag is of het moederbord nog te gebruiken is en of dit risico's voor CPU en ander onderdelen oplevert.
Ik ben momenteel niet thuis op de plek des onheils maar doe uit mijn hoofd even de specs:
Merkloze voeding 350 Watt (R.I.P. MOD)
Soltek SL-75XXXX (zou ik moeten opzoeken)
AMD Athlon XP 2600
2 X 512 MB DDR Ram
Geforce FX 5600
Repotec Gigabit LAN PCI
Silicon Image 0680A RAID Controller PCI
2 X Maxtor 40 Gig 7200 Rpm 2 MB Cache PATA
2 X Wester Digital 160 Gig 7200 Rpm 8 MB Cache PATA