Toon posts:

[Advies/Ervaring]Nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drie jaar geleen heb ik bij de Aldi een Medion latop gekocht. Altijd tevreden over geweest alleen een paar dingen waren mateloos irritant:

- Log en zwaar;
- Luidruchtige fan; ivm met de p4 2.0GHz neem ik aan;
- Beeldscherm is niet zo goed. Je kan buiten niks lezen op dat ding.

Ik heb voor mijn nieuwe laptop een budget van maximaal €900. Ik dacht aan een Acer omdat ze vrij redelijk zijn geprijsd in vergelijking met de concurrentie.

Wat ga ik ermee doen?
- WindowsXP;
- Office;
- Photoshop: voor het bewerken van foto's;
- Muziek;
- Dvd's enz.

Games komen er dus niet op te staan.

Wat vind ik belangrijk.
- Een goed en groot scherm (1280x1024 of groter);
- Stil;
- Licht (lichter als mijn huidige Medion iig);
- 40gb hd of groter;
- 512mb werkgeheugen;
- eventueel een cardreader erin en shortcut toetsen.

Wat raden jullie mij aan en wat zijn de ervaringen ermee? Als je een ander merk in gedachte had kun je dat ook gewoon aandragen.

ohja even vergeten. Wat kan ik dan het beste nemen voor de processor?
AMD (Sempron, Turion)
Pentium (Celeron, Centrino)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geen Dell D600? heb ik ook .. werkt prima.. neem wel een SXGA scherm en 1GB mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centrino.. ennuh.. het is Pentium.. niet Penthium

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die boven men budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:42:
centrino.. ennuh.. het is Pentium.. niet Penthium
Danke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog meer adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
Denk dat je voor die prijs moeilijk zo'n hoge resolutie zal vinden (maximaal 1280x800).
Erg licht wordt ook moeilijk voor die prijs (denk dat je toch moet rekenen op 2,5 à 3 kg.)

Qua processor kan je een beetje alle kanten uit, al wordt een Centrino vinden voor die prijs moeilijk. Je vertelt in de startpost niet of de autonomie van de batterij belangrijk is. Is dat zo, dan kan je misschien toch voor een Centrino gaan (een Acer Travelmate 4150 (2,9 kg) kost in België 922 euro, weet niet of die een goed scherm heeft).

Anders heb je eigenlijk keuze zat. Je kan voor een Acer Aspire 5001LMi (2,8 kg) gaan voor 795 euro indien je een Turion processor wenst.

O ja, ik neem aan dat je graag een DVD-writer zou hebben, of is dit niet het geval?

Je kan ook voor de Travelmate 3022WLMi (3,1 kg) gaan voor 883 euro. Deze heeft een AMD Sempron processor, een breedbeeldscherm en een eigen grafische kaart.
)
Tenslotte kan je ook voor de Travelmate 2313 WLMi (2,8 kg) gaan, eveneens voor 883 euro. Deze heeft een Intel Celeron M processor en een breedbeeldscherm.

Als je onder de 900 euro wilt blijven, vind ik de 3022WLMi geen slechte keuze, tenzij je absoluut een 300 gram lichtere laptop wilt (ik bedoel maar, het verschil is niet zo groot).

Bij andere merken is misschien ook wel iets te vinden, maar zoals je al zelf aangaf, Acer laptops zijn redelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2, en dan even naar beneden scrollen. De MSI 250 aka medion, die daar wordt aangeboden is zeer scherp geprijst. Hij heeft alleen een glare scherm, dus dat werkt buiten niet zo lekker. Maar verder is die klein, compact en zeer goedkoop!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1