Toon posts:

Netwerkkaart kan niets ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik het probleem zo goed beschrijf *leek* Ik heb een probleem met een netwerk. Ik kan niets op de kaart ontvangen, ping werkt niet. Opnieuw installeren van de kaart haalt ook niets uit. De FAQ heb ik al doorgenomen, maar dat loste het probleem ook niet op.

De kabel is goed ( ik heb internet op een andere pc), een tweede netwerkkaart geeft dezelfde problemen. Voor mijn gevoel blokkeert er iets de netwerkkaart, systeemherstel lost het probleem ook niet op.

Bij opstarten van IE wordt automatisch de website van wanadoo geladen (offline). Wanneer ik online wil gaan werken, wordt er om een inbel verbinding gevraagd die ik niet wil gebruiken (pc is aangesloten op een netwerk en hoort gewoon internet te gebruiken)

iprenew werkt ook niet

Wat kan ik nog doen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Krijg je wel een IP? Of heb je een vast ip? Hoe ziet je netwerk er uit? Is het XP of een ander OS?

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

als je een crosslink cabel tussen de 2 pc's legt
dan simpel ip aan beide toekent

Pc:1
ip: 192.168.0.1
sub: 255.255.255.0
gateway: leeg laten
pc:2
ip: 192.168.0.2
sub: 255.255.255.0
gateway: leeg laten

werkt het nu wel ?

welk bestuurings systeem staat er op de pc's ?
hoelang is de cabel welk type cat5 ofzo ?

[ Voor 18% gewijzigd door enriqueeeee op 12-07-2005 11:05 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:13
Wat meer info zou wel leuk zijn ja, wat zijn de netwerk instellingen van de computer die het wel doet, wat van die die het niet doet etc

Bijv.
My Network Places->properties
Local Area Connection->properties
Internet Protocol(TCP/IP) klik properties

wat zijn je instellingen daar bij beide computers(degene die wel werkt en degene die niet werkt)
Ik neem aan dat je een routertje hebt waar pc1(werkende pc) in zit en dat je de kabel hebt proberen te switchen met pc2(niet werkend) Beschrijf je netwerkje eens.

[ Voor 20% gewijzigd door shades684 op 12-07-2005 11:15 ]

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Leuk_he's regel 1:

Check de kabel (Ja, echt, nogmaals, als hij het op 1 pc doet wil dat niet zeggen dat hij het op de andere oook doet. DOE ECHT EENS EEN ANDERE KABEL.
ipconfig /renew bedoel je vast.
-winsockfix draaien
-branden de lampjes op de netwerkkaart / router ( hoe zit je netwerk eingenlijk in elkaar?)
-wat geeft ipconfig /all? een 169.* adres? zie regel 1.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost *blond*.
Het probleem bleek dus echt in de kabel te zitten, ik was er van overtuigd dat ik de goede kabel te pakken had. Ik kon in ieder geval weer pingen.

Internet heb ik nu ook weer, ik heb alle verbindingen (wanadoo,casema en sixa) weggegooid en ik krijg nu netjes internet.

Nu als de sodemieter een update draaien en spyware weggooien.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!!!!!!! _/-\o_
Pagina: 1