Woei, was niet de bedoeling om zoveel (non-

)discussie te starten!
Als je je het kan veroorloven, moet je zeker beginnen met een dSLR. Ik kan best begrijpen dat het verschillende voordelen biedt, maar ik kon het zelf (dus heel persoonlijk) wat minder rijmen toen ik jouw camera icm de foto's zag staan. Ik heb altijd nog het beeld dat mensen langzaam in SLR groeien, nadat ze eerst mooie foto's maken met behulp van een compact camera. Nu ik lees dat je de camera pas sinds kort heb, begrijp ik het een stuk beter. Mijn mening verandert er echter niet door, de mening dat de compositie nog steeds het belangrijkst is. Ik ben daarom altijd wat kritischer naar dSLR bezitters, omdat ik altijd het gevoel heb dat zij al wat verder/beter zijn dan anderen. Dan moet je wel op kleinere dingen gaan letten.
BruT@LysT schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:17:
En dan komt zo'n reactie van TT nogal overdreven aan, alsof ik een misdaad pleeg door zo'n camera aan te schaffen. Alsof IK de camera niet waard ben. Dat bepaal ik zelf wel hoor gast, laat de TS toch lekker zijn foto's schieten, als je nooit foto's maakt wordt je er immers ook niet beter in. Misschien vind je het gewoon vervelend dat deze camera's meer en meer in trek komen en dat 'niet bijster goeie' fotograven ook met dit soort geschut rondlopen terwijl jijzelf veel mooiere foto's maakt met minder. Misschien speelt jaloezie hierin een rol?
Ook ik zou graag een dSLR hebben en heb de aanschaf al meerdere malen overwogen. Ik blijf voor mezelf echter bij mijn eigen camera totdat ik het gevoel heb dat mijn composities niet beter kunnen met mijn huidige camera. Ik schreef in ieder geval niet uit jaloezie ofzo

Ik maak zeker ook geen betere foto's. Maar zoals ik aangaf is in mijn beleving de dSLR fotograaf over het algemeen veel beter dan ik en daarom verwacht ik daar ook betere resultaten van. Heeft niets met een aanval op jou te maken
In ieder geval nog veel succes met fotograferen en ik denk dat je over een aantal maanden al weer een stuk mooiere foto's maakt. Iedereen moet het immers leren, en alleen door kritisch naar je eigen foto's te kijken/anderen daar naar te laten kijken, leer je wat goede foto's zijn.
Helemaal met je eens. Zie ook mijn uitleg hierboven. Ik verwacht van mensen met dure camera's dat ze al verder zijn in de fotografie en daarom dat ze betere composities maken dan anderen zoals ondergetekende

Een betere camera maakt inderdaad geen betere compositie. Misschien moet ik er aan wennen dat steeds meer mensen met een dSLR beginnen. Maar over het algemeen gaat de regel nog wel op denk ik.
Ikke ikke ikke! Kan echt niet met 1.5mb toe hoor
[
Voor 48% gewijzigd door
T.T. op 12-07-2005 20:07
]